Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

18-11-2009 om 22:23

Gele (en andere) borden langs de weg


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

29-11-2009 om 19:45

Ik gok

Ik ben niet bekend met de situatie ter plaatse maar ken een vergelijkbaar weggedeelte. Ik gok dat op specifiek dát stuk er weinig tot geen goede uitwijkmogelijkheden zijn naast de rijbanen en dat daarom de zwaailichten-en-sirenevoerende voertuigen van de alarmdiensten dwars door het midden gestuurd worden

krin

krin

29-11-2009 om 20:20

Hier staan ze ook

en ik woon niet echt in de buurt van Zeeland. Ik verbaasde me er aanvankelijk ook over, maar toen stond ik een keer in een langzaam rijdende tot stilstaande file waar een ambulance op achterop kwam, en zag dat inderdaad hooguit een op de drie auto's een poging deed de berm op te zoeken. De rest was zeker te bang om zijn plekkie kwijt te raken, ik weet het niet. Of iedereen zit zo enthousiast te bellen of met muziek in zijn oren dat ze gewoon de sirene niet horen, dat kan ook nog.
Ze staan er dus niet eens voor noppes, die idiote borden.

amk

amk

29-11-2009 om 20:26

Druk kruispunt met ambulances

Bij mij voor de deur is een heel druk kruispunt en tegelijkertijd de doorgaande route voor de ambulances in de regio.
Nou je wilt niet weten wat er voor gekke dingen gebeuren als de ambulances met gillende sirenes aankomen. (is zo'n 5 tot 10x per dag)
Ze gaan naar links, naar rechts, blijven stug staan voor een rood verkeerslicht. Rijden gewoon door bij groen terwijl de ambulance wil kruisen.

Echt diepe bewondering voor die chaffeurs dat ze dat zonder brokken voor elkaar krijgen en toch nog snel bij de patient.

Dus dat die borden duidelijkheid geven nodig zijn, ja daar ben ik wel van overtuigd.

Tinus_p

Tinus_p

30-11-2009 om 10:07

Sancy

Sancy:
"Ik ben niet bekend met de situatie ter plaatse maar ken een vergelijkbaar weggedeelte. Ik gok dat op specifiek dát stuk er weinig tot geen goede uitwijkmogelijkheden zijn naast de rijbanen en dat daarom de zwaailichten-en-sirenevoerende voertuigen van de alarmdiensten dwars door het midden gestuurd worden "
Precies. Ik zie die borden ook hier en dara en ik vind het eye-openers, omdat het vaak niet dudielijk is wat 'de beste' oplossing is, en vooral omdat hete rvoor zorgt dat iedereen dezelfde oplossing kiest.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-11-2009 om 22:30

Tirza...

ik merk nu wel dat ik steeds maar om me heen kijk of ik nog gekke borden zie....hihihi

Zulke 'uitwijkborden'

... ben ik ook tegengekomen op een bepaald stuk van de noord-oost-tangent bij Tilburg. Het is daar erg smal en je moet inderdaad naar links en rechts uitwijken zodat hulpvoertuigen dwars door het midden kunnen rijden. Op zo'n moment lijkt het me inderdaad handig dat iedereen exact hetzelfde (en het goede) doet zodat de hulpdiensten zo min mogelijk gehinderd worden.

Tirza G.

Tirza G.

01-12-2009 om 18:51

Kun je nagaan

Ik heb nog niet eens gekeken wát er op die borden staat. Ik zag een zwaailicht en wat strepen en de indringende tekst: geef zwaailichten de ruimte! (ofzoiets). Ik heb nog niet eens het plaatje in me opgenomen, ik had dus helemaal niet door dat het een instructie-achtig bord was en dat ik moet doen wat er op het plaatje staat. Ik verwerk teksten beter dan plaatjes Kortom: prima bord.

Tirza G.

Tirza G.

01-12-2009 om 19:00

Onbegrijpelijk

Weet je wat ik ook zo stom vind? Als je een plaats binnenrijdt waar je niet bekend bent, maar je moet níet in het eerste huis wezen, dus je zult er een stukkie doorheen moeten. Dat er dan bijv. staat: Wilhelminalaan voor doorgaand verkeerd afgesloten.
Eeeeeh.......ja. Dat zégt mij dus niks. Weet ik veel of ik die Wilhelminalaan nodig heb in mijn traject?? Of iets van: Boslaan afgesloten, Beatrixlaan bereikbaar. Mja. Kan ik het er dan op wagen? Kan ik dan wellicht slinks via die Beatrixlaan op mijn bestemming komen?
Hier in de regio staan van die prachtige matrixborden. En daar staat dan op: een plaatje van een mannetje die staat te scheppen met de code: OSK din 8 00.00-05.00 uur. Hij is fijn. Wat héb je daar nou aan als je hier niet vandaan komt??

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2009 om 22:18

Verkeerssituatie gewijzigd....

is ook altijd zo'n leuke....eh, ik weet de vorige situatie niet eens....

Nasha

Díe borden staan er dan ook puur voor de inboorlingen. Die zijn de oude situatie gewend en zien dus gewoonweg niet dat er op die weg waar ze al jaren half gedachteloos doorheen knallen, opeens stoplichten geplaatst zijn. Bijvoorbeeld.
Hier zijn momenteel ook een paar van die situaties en die benader je toch net even voorzichtiger als je dat bord hebt gezien.

Sancy

Sancy

02-12-2009 om 19:13

Nog een bord

waar ik altijd verbaasd over ben: "pas op, overstekende reeën, 800 m". Hoe weten die reeën waar ze kunnen oversteken? Wat gebeurt en met de ree die de oversteekplaats negeert en 10 meter eerder oversteekt? Moet ik die melden bij de politie (oversteken op een plaats waar dat niet mag) of krijgt die ree een disciplinaire maatregel opgelegd door de groep? Vragen, vragen....

amk

amk

02-12-2009 om 19:44

Ha sancy

ben dus niet de enige. Ik vraag me namelijk altijd af hoe weten die beesten nu wat 800m is. Hebben ze een meetlint mee?

Of het idioote bordje bij Kaapstad: plaatje van een bambi-achtige met daaronder de tekst: baboons. Ja, ok, maar wat is het nu! Ik heb ze er beiden zien lopen.

800 m

Die herten zijn toch 800 m lang? Plus of min een halve meter?

Puck2

Puck2

02-12-2009 om 20:55

Volgens mij ook genista

Klopt volgens mij Genista, maar ik weet niet zeker of het een halve meter marge is. Overigens is er op de Veluwe in de buurt van 't Harde een waarschuwingsbord dat pas oplicht als er wild door een sensorgebied heen loopt.

Sancy

Sancy

02-12-2009 om 21:08

Puck2

Ah, die sensoren, die gebruiken ze ook bij de reeënkilometerheffing?

Puck2

Puck2

02-12-2009 om 22:15

Sancy (ot)

Nee nog niet, ze zijn moeilijk te vangen dus een kastje inbouwen is wat lastig. Of zou de griepspuit met chip ook kunnen, die kun je van een afstandje inschieten LOL

Tirza G.

Tirza G.

02-12-2009 om 23:29

Situatie gewijzigd

Ik snap wel dát het er staat, maar ik snap dan weer niet dat het er soms wel 1 of 2 jáár staat. Dan weten alle vaste klanten het toch wel en alle niet-vaste klanten wísten al niet hoe het er uit zag.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

02-12-2009 om 23:31

Die herten

Die snap ik nooit en die zie ik ook nooit. Ik zit altijd om me heen te loeren of het er specifiek hertachtig uitziet, maar niks hoor. Ja, beetje bossig. Kap die bomen op en hoppaaaaaa je ziet het hert goed op tijd aankomen. Het is hier zo vlak als ik weet niet wat én boomloos en zelfs hier staan die borden. Er woont op het hele eiland denk ik 1 hert.
Ze kunnen beter borden neerzetten voor overstekende meeuwen.

Tirza

Tirza

Maar da's dan toch zeker wel een hert van 2 km lang?

En...

De enige keren dát we plotseling een hert vlak voor de wielen hadden (natuurlijk ook nog op de motor...) was op een gedeelte waar die bordjes niet stonden

Tinus_p

Tinus_p

03-12-2009 om 14:22

Ree

Tirza:
'Er woont op het hele eiland denk ik 1 hert."
Vergis je niet. Reeën zijn al bijna net zo gewoon als ratten.
(met de trein van Amsterdam richting t Gooi; bij t Naardermeer is t bijna altijd prijs)

amk

amk

03-12-2009 om 16:38

Circuit

ik heb ze tijdens de zandvoortcircuitrun gezien vanaf het circuit. Nou niet echt een stil evenement. Die beesten zijn echt wel brutaal.

En in de US stak in eens een kudde over buiten de bordjes en in het donker.

Eigenlijk heb ik ze best wel vaak gezien als ik even goed na denk.

Maar bordjes lezen kunnen ze volgens mij niet.

Verdorie zeg

Ik zie er nou nooit eens eentje...

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2009 om 17:30

Nou tinus

De hertenstand hier op het eiland wordt nauwkeurig gemonitord door mensen die bij de duinen wonen en last hebben van vraat. En door natuurbeschermers die ieder jaar weer protesteren tegen afschot. Het voordeel van een eiland is dat je er niet zo makkelijk komt, als hert. Is toch een endje trippelen over dammen en dijken enzo.
De bordjes Pas Op Hert staan wonderlijk genoeg langs een natuurgebied met Alleen Maar Water en andere platte dingen (geen boom te zien) en een gezellige ondergebulldozerde vuilstortplaats. Sans gene, die herten. Maar ja, dat bleek al uit de posting van Cobi.

Tirza

Sancy

Sancy

03-12-2009 om 18:02

Nou tirza

Reeën en herten kunnen ook zwemmen hoor. Die zwemmen zó naar je eiland toe! En dan ook nog zonder zwembroek, ik hoop dat jouw eiland ergens een naaktstrand heeft waar ze veilig aan land kunnen? Anders krijgen we daar weer borden voor...

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2009 om 22:41

Sancy

Ik heb een hele handige eigenschap. Dingen die ik niet wil weten, die skip ik gewoon. En dat doe ik dus ook met info over zwemmende herten. Hop, weg, delete.

Handig joh

Tirza

ilsepilse

ilsepilse

04-12-2009 om 19:55

U12

haha de U-borden fijn dat ik nu weet wat het is.
mijn zoon speelt basketbal U18, ik associeerde het lakoniek met basketball lol ...

ilsepilse

ilsepilse

04-12-2009 om 19:55

U12

of u18 is trouwens under 18 of under 12...

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2009 om 21:22

Dank je ilsepilse

Daar zat ik dus net aan te denken, wát zou dat betekenen? Utrecht 18? Tjonge, is die sport zó populair in Utrecht, da wissik nie.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.