Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

"gezellig eten met veel vrienden".. túúrlijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

12-09-2010 om 18:27

Nasha

En als je kinderen later thuiskomen met verkering,mogen die dan wel meeeten?
Bastet

Terpi

Terpi

12-09-2010 om 18:59

Izar

hahaha, alle uberonentertainende OO forummers komen toch gewoon bij elkaar op een meeting? En zelfs daar ben ik nog nooit geweest... al zou ik het wel willen. Tot op heden zijn die helaas gepland in weekenden waar ik kinderen thuis heb en ik ervoor gekozen heb om daar geen oppas voor te regelen.

Kiki

Kiki

12-09-2010 om 19:20

Nee, de deur niet open doen

snap ik ook niets van. Ik vind het juist supergezellig als er mensen langskomen. Als ze maar niet op de rommel letten, anders moeten ze niet komen.

Overigens Coby, beetje ot, zoals jij deze zin schreef "Maar 't allerleukste vind ik toch wel als man de hort op is met een vriendin ongedwongen bij kinderen overgeefopwekkende happen eten op de bank bij een dvd."

Ik dacht echt even dat je man de hort op ging met zijn vriendin, moest echt even twee keer lezen

Maylise

Maylise

12-09-2010 om 19:45

Voordeur

Hier zit de voordeur meestal niet op slot dus de deur niet opendoen heeft weinig zin want dan loopt men vanzelf wel naar binnen toe. Ik kan natuurlijk wel de voordeur op slot gaan doen maar dan denken de mensen die voor de deur staan dat er iets mis en dan gaan ze ook niet weg
Maar serieus ik heb geen probleem met gasten mits het leuke mensen zijn. Mijn man heeft een paar familieleden waar ik heel nerveus van wordt dus die heb ik liever niet over de vloer maar ik kan ze moeilijk weigeren. Vrienden hebben de eigenschap dat ik ze zelf heb uitgezocht heb en dat het dus mensen zijn die ik graag zie komen. Ik vind mijn vrienden namelijk gewoon hele leuke mensen. Zij zijn dus altijd zonder enige reserve welkom. Bij sommige familie leden doe ik net alsof ze welkom zijn maar vrienden vind ik toch weer anders. Die verwachten ook niks van me verder of letten ook niet op wat ik kook of hoe schoon het huis of hoe de kinderen zich gedragen. Ik voel me niet beoordeeld door hun. Hun aanwezigheid is juist gewoon heel leuk.
Bij familie is het toch anders. Hangt er ook een beetje vanaf welke familie. We zijn net verhuisd en ook hier woont familie van mijn man. Zo wonen hier twee neven die hier studeren en die komen nu vaak toevallig rond etenstijd even langs. Daar vind ik prima, die willen gewoon een warme hap eten en verwachten verder niks bijzonders. Dat is anders dan het soort familie wat zit te wachten op alles wat fout gaat zodat ze kritiek kunnen leveren of na afloop iets om te roddelen hebben. Daar hou ik absoluut niet van en die zijn ook een stuk minder welkom al zal ik ze dat niet laten merken.

Maylise

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2010 om 20:34

Cliche van rodebeuk:

"'s Ochtends gezellig met zijn allen in het grote bed. "

Ja hoor, elke ochtend.
En elke ochtend ook veel te lang. We komen dan ook elke ochtend heel gehaast net voor of net na de bel op school, dus of het nou zo verstandig is...

Haha pp-route

Cobi, patat en playstation. Lol !

Verder heb ik erg gelachen om de bestemming, oma of kliko. Wel dapper dat er dan toch ook een kookboek open geslagen op tafel ligt, dat vind ik een ambitie die ik waarschijnlijk niet ga volbrengen dit leven.

En Rodebeuk, ach wat ben je toch ook een ontzettend lief mens

Kaaskopje

Kaaskopje

12-09-2010 om 20:42

Het lijkt me geweldig

zo´n eetkeuken en tuin met grote tafel. Maar meer omdat ik het mooi vind dan dat er altijd gasten aan moeten zittenAls je met vrienden om tafel zit vind ik dat eigenlijk leuker dan op de bank. Maar wanneer komt dat voor? Verjaardagen, dan blijven er meestal wel een paar eten. Dat is dus 3 keer per jaar. (ik vier het met dochter samen) Voor de kinderen er waren aten we vaker met vrienden samen.

Nasha 1st

Nasha 1st

12-09-2010 om 21:22

Bastet

>>En als je kinderen later thuiskomen met verkering,mogen die dan wel meeeten? < <

tuurlijk, denk aan wat W. Sonneveld vroeger al zei he....allemaal mee-eten....Ik neem aan dat mijn kinderen tegen die tijd wel wat fatsoenlijker aan tafel zitten, dat onze opvoeding eindelijk is beklijft...

Guinevere

Guinevere

12-09-2010 om 21:28

Lekker wel

En ik doe het lekker wel. Ik houd er gewoon van als er mensen komen binnenvallen, dan trekken we een flesje wijn open en dan krijgen we vanzelf trek in lekker eten. Dat zorgt er ook wel voor dat ze de volgende keer makkelijker binnenvallen natuurlijk.
Gepland kan ook, bij sommigen is het wél handig om 3 maanden van te voren een afspraak te maken.
En met kinderen? Geen probleem, zolang ze niet gillen in de woonkamer. Ze mogen apart, aan een eigen tafel eten, want ik wil aandacht hebben voor mijn volwassen gasten.

Leuk!

Ik vind eigenlijk maar weinig dingen zo gezellig als samen eten en drinken met vrienden of familie. Voor de zomer hadden we een soort van traditie dat mijn ouders en brussen met hun kinderen iedere zondag kwamen eten. Mijn eettafel staat in mijn woonkeuken/achterkamer en terwijl men aan tafel zit te borrelen ben ik aan het koken.
Ik vind het vreselijk gezellig als er mensen aanlopen en die blijven dan plakken en eten mee. Ook hier is AH om de hoek 7 dagen per week open, dus er is altijd iets te eten. HOeven geen culinaire hoogstandjes te zijn, gewoon lekker.
Plannen kunnen zelden in de war gegooid worden, want ik houd niet van plannen. Vrienden en familie weten dat plannen (als die er al zijn) omgegooid kunnen worden als er iets ander voorvalt. Overigens heb ik geen plaats voor meer dan 10 mensen. En dat vind ik ook prima.
Met verjaardagen zijn het er wel veel meer (eters) maar dan zitten mensen ook met hun bord op schoot of buiten.
Afgelopen zomer heb ik genoten, want toen had ik een kok in mijn logeeerhuis. Wat heb ik een mensen uitgenodigd om te komen lunchen en dineren. Heerlijk, zo gezellig!

Oh en

Mijn tafel vind ik veel te klein. Zou graag een veel groter willen. Waar nog meer stoelen omheen passen.
En die woonkeukens vind ik wel heel grappig om te zien. Ook in de meubelboulevards. Prachtige gelikte keukens met een magnetron en een heel klein fornuisje. Gaat dus meer om de show dan om het koken en eten ))
Nee, dan moet je eens in Frankrijk naar van die keukenzaken gaan: daar zie toch fornuizen staan!!! Daar wordt nog echt iets gedaan in de keuken

Lidwientje

Ja dat klopt, die heb je ook. Ongelooflijk grote fornuizen en een "buitenkeuken" en nooit koken..)

Jujube

Jujube

12-09-2010 om 23:10

Wisselt nogal

Er zijn weken dat we veel eters hebben en weken dat er bijna niemand komt eten. Aan onze tafel kunnen standaard 8 tot 10 mensen zitten; als we 'm uittrekken 12 tot 14 mensen. We zijn zelf met z'n vijven en er eten vaak vriendinnen en vrienden van de kinderen (pubers) mee. Als we zelf eters hebben zijn het soms ook gezinnen met 3 of 4 kinderen, dus dan zit je al gauw met een flinke groep aan tafel.
Verder herken ik ook wel het e.e.a. in het verhaal van Bastet. Ik heb ook vriendinnen bij wie ik niet de behoefte heb om met het hele gezin bevriend te raken. Soms vind ik hun mannen ook pretty boring en heb ik ze niets te melden. En dan heb ik natuurlijk ook nog alleenstaande vriendinnen. Ik vind vrouwen ook vaak interessanter dan mannen, op 1 of andere manier. Er zijn maar een handvol mannen die ik ken waar ik wel een hele avond mee door zou willen brengen (ik bedoel wel platonisch hè). De meeste daarvan zijn gay
Groet,
Jujube

Wel maar zonder de wijn

Wij hebben een grote eettafel. Er staan maar 4 stoelen (zijn wel groot en zitten heerlijk) maar we hebben er 4 krukken bij en die zetten we erbij als er bezoek is. En dat zijn prima te zitten krukken...dus niet dat je dan zo snel mogelijk van tafel af wil...(zijn ook goed van hoogte).
Wij hebben vaak mee-eters van de kinderen. Dat gebeurd zeker elke week. Soms nog vaker...jongste neemt buurmeisje mee en die eet graag mee (jongste ook wel daar) en oudste neemt vaak klasgenoten mee en omdat de school niet naast de deur is eten die vaak mee zodat ze in de avond wat kunnen doen. Of er eten 3 klasgenoten mee en ze gaan 's avonds uit of ze moeten terug naar school om wat te doen etc. etc.
Er blijven er ook regelmatig wat slapen...dus dan is 's morgens de tafel vol (of bij de brunch als het weekend is).
Verder hebben wij veel familie verder weg en die komen vaak voor een weekend. En slapen en eten dan ook hier.Dan heb je vaak een heel gezin erbij aan tafel.
En ja dan zit je zo met z'n 10-en aan tafel.
Maar aan de andere kant....wij reizen heel europa door en hebben overal zo onze adresjes....en eten dan dus dáár mee...
Dus alles hep z'n voors en tegens...
En als laatste hebben wij ook wel vrienden die dan komen in de middag en het plan hebben om op tijd weg te gaan en dan komt het er niet van en komt het er niet van en tegen de tijd dat onze bloedjes van kinderen omvallen van de honger sturen we de heren naar de plaatselijke chinees...en gaan we dus gezamelijk aan tafel. Héél soms schat ik die situatie al in en heb ik een pan soep klaar en kan het ook zo...of heeft man voor de zekerheid wat extra vlees ingekocht voor de barbeque (zomer) ofzoiets.
Maar ja wij blijven soms ook per ongeluk bij sommige vrienden wel eeuwig plakken...Met mijn broer+gezin gebeurd dat ook wel eens.
groeten albana

Woonprogramma

Ja, maar in de woonprogramma's is het inderdaad altijd, en hier eten wij dan gezellig MET VRIENDEN. Dus het gaat niet om het eten, maar dat het MET VRIENDEN moet gebeuren. Dus niet met zeurende kinderen, die vriend van je zus die je eigenlijk niet mot, oma die je het liefst terug in haar eigen huis wenst of gezinsleden die al met hun hersens bij Studio Sport zijn.
Nee hippe woonprogramma mensen ( dames) eten alleen met vrienden. ( en de rest van de tijd eten ze ws. op de bank, uit de magnetron of helemaal niet)

Zooi

Cobi "Daar heb ik die lange tafel dus ook niet voor nodig. Die heb ik trouwens wel, maar dat ding ligt altijd vol met zooi"

Nou inderdaad. Als er bij ons een Opa+Oma moeten aanschuiven, wat regelmatig voorkomt, moet er eerst e.e.a. opzij geschoven worden om die bordjes neer te zetten. En dat dus bij een eettafel van 2m x 0,9m met 7 zitplaatsen.

Groeten,

Temet

mijk

mijk

13-09-2010 om 12:05

Eten met veel vrienden

en altijd dierbare schilderijen van een bevriende kunstenaar. Er is nooit iemand in zo'n woonblad die zijn kunst koopt.... Vind het beiden al jaren heel irritante cliche's.

Haha

wat een lollig draadje
Ik moest wel lachen om iemand die niet 'mooi' kon koken. Ik ben zo benieuwd hoe dat werkt: mooi koken...
En Lidwientje, heb je de plaktafel niet meer? Kun je eindelijk lekker klaverjassen
En Cobi, je zit toch helemaal niet meer in de kleine kinderen? Ik zie heel dat probleem niet. Bij ons gaat niemand de deur uit zonder eten, tenzij de gasten niet willen natuurlijk. Er kan altijd iemand aanschuiven en bij geplande volwassen eters, eten de kinderen gewoon even vooraf, niet perse een p-product overigens, en vermaken zich dan wel weer. Ik zou overigens nooit een huis aankopen vanwege de grote keuken die je voor vrienden nodig hebt. Onzin, iedereen vindt wel een plekje om te zitten, maar met mijn grote fornuis ben ik dan wel weer héél erg blij.

Alles wit

In die bladen zie je ook heel vaak een geheel of vrijwel geheel wit interieur. Met een prachtige witte bank. En nee hoor, dat is geen enkel probleem met de kinderen, want hier moet natuurlijk wel gewoon kunnen worden geleefd, haha.

Een witte bank zou hier nog geen halve dag fototoonbaar zijn.

Chris

Bastet

Bastet

13-09-2010 om 13:31

Chris,dat kan best

Ik woon erg licht en wit,met witte bank,drie katten en drie kinderen.Truc: je kunt de bankhoezen wassen.
bastet

Fototoonbaar!

Cris dat wordt 'm , hét nieuwe woord van 2010 (of 2011) Geweldig woord!
gr. albana

Mmm ja, cobi

Onhebbelijke gewoonte van me om alles maar vanuit mijn eigen situatie te beoordelen.
Ik ga dus helemaal uit van mijn drie vuilnisbakken op stelten (alleen jongste is nog kleiner dan ik, blèh). Toch lekker dat die vriendenetentjes dan tijdens de pp-route tot hun recht komen. Staat je smeg iig niet voor niets te pronken in de keuken.

reina

reina

13-09-2010 om 14:44

Schilderijen (ot)

"altijd dierbare schilderijen van een bevriende kunstenaar" Ja, dat valt mij ook altijd op Ik heb helaas weinig vrienden die schilderijen produceren, laat staan dierbare , alhoewel, ik heb wel een mooie pentekening van mijn dochter als baby en een heel moderne versie van een schilderij van m'n 2 kinders, gemakt door een dierbare ex van een van de kinderen Doe ik toch een beetje mee, misschien?
Mensen in de bladen zijn ook altijd dol en hebben de ruimte voor winterfeesten buiten met vuurpotten waar ze omheen zitten, maar het regent nooit op zulke avonden, volgens mij zou het gaan gieten als ik zoiets plande en zou de helft na 10 minuten binnen op de bank zitten

Ha, fototoonbaar!

daar moeten we een onthullend draadje over openen

Mooi koken - dat was ik toch? Die combinatie komt altijd in me op als ik recepten in bladen zie. Al jaren geleden ben ik gestopt ze te volgen, het wordt nooit zo mooi als op de foto

Mayte*

Mayte*

13-09-2010 om 21:02

Hahaha lidwientje

Errug grappig draadje dit. Maar bij de posting over de plaktafel van Lidwientje zit ik hier hardop lachend achter de PC. Man kijkt verbaasd op vanachter te TV. Ja, leg dat maar eens uit...

Polly Shearman

Polly Shearman

14-09-2010 om 13:51

Jullie snappen het niet

De essentie van het leven is, dat je net zo lang zoekt naar een kunstenaar, daar bevriend mee word, om vervolgens met je verjaardag een schilderij te vragen en aan de muur te hangen. Liefst met koeien erop!
Zo moet ook iedereen een gitaar spelende vriend hebben die je kan bellen als je een kampvuur in je tuin maakt!!

toen de kinderen klein waren ging het makkelijk, pannekoeken voeren, in bad en naar bed, en dan om 19 uur vrienden ontvangen enuitgebreid dinneren en de problemen van het leven besperken, of spelletjes doen aan onze grote tafel.
Op doorde weekse dagen hebben we nu bijna altijd vrienden van zoons aan tafel, in het weekend vaak bevriende gezinnen, of gewoon vrienden van mij of man. Alleen dan nu vaak met de kinderen erbij.

waar ik een grote hekel aan heb is dat mensen graag bij je willen eten, daar vervolgens zelf om vragen ( op geheel onverwachte momenten) ik gastvrij genoeg ben ( en makkelijk genoeg) om ipv voor 5 ineens voor 10 of 12 personen te koken, en dan vervolgens eten je gasten NIET wat de pot schaft! Laten bord gewoon staan, en willen daarna wel een toetje ( want nog zo;n honger) jaaaaaaaaaaaaaa eet dan voortaan lekker thuis denk ik dan.... pffff

Bastet

Bastet

14-09-2010 om 14:21

Trouwens....

Ik mis nog wat hoor,bij die tafel met wijndrinkende vrienden onder het kunstwerk van bevriend kunstenaar.De design boomhut van 5000 euro.Onmisbaar,om rustig te borrelen met tapas,want daar stop je de kinderen in!
Bastet

Polly Shearman

Polly Shearman

14-09-2010 om 14:38

Psies bastet

en die laat je dan maken door je eigen meubelmaker, zowel die boomhut als die kinderen

Bastet

Bastet

14-09-2010 om 16:40

Precies

Een originele Piet Boon /Piet Hein Eek boomhut.
Sloophout van terschelling ofzo.Of via Boomhut.nl,ook voor "loungeplekken".
Bastet

Hee polly!

Mogen schapen ook?

En wanneer heet iemand een kunstenaar?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.