Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gezelschapsspel 'the crew'

Ik kreeg de tip van 'the crew' als spel om te spelen (van 999 games, moet dus wel bijna goed zijn ). Nu gaan we nog met vakantie, dus ik dacht; dat is misschien leuk om aan te schaffen.
Maar ik zie nu online dat er verschillende versies zijn; een kaartversie (die ook klein en handzaam is) en een duurdere versie waarbij je ook een accu nodig hebt?!
Beide bestaan uit evenveel kaarten, fiches en een commandofiguur. Bij het kaartspel staat 2-5 personen, die andere 3-8 personen. Maar op beide dozen staat 3-5 personen...

Mijn ervaring is dat een kleinere versie meestal net zo leuk is, maar soms is het een minder leuke versie of goedkoop uitgevoerd.
Iemand hier die dit spel kent en misschien ook wat kan zeggen over het verschil tussen de versies/uitvoeringen? Of is het hetzelfde en klopt de omschrijving misschien niet helemaal?

ik ken de versie met accu niet . Maar kaartspel is hartstikke leuk. Vooral omdat je niet of zeer beperkt mag communiceren maar je moet er wel samen uitkomen. Wij vinden het leuk

Zeker de simpele versie kopen, die andere ken ik ook niet. Maar als je niet goed weet wat een coöperatief slagenspel inhoudt en hoe belangrijk de communicatie is, kijk dan nog even een reviewfilmpje zoals bijvoorbeeld deze: 


De Crew (NL) - YouTube

Ik speel het veel online op boardgamearena en het belangrijkste wat ik een nieuwkomer leer is: geen communicatie betekent géén probleem, dus niet communiceren is óók communiceren. En verder: vertrouw op regel 1. Gaat het fout omdat de ander niet communiceerde terwijl er wel een probleem was: niet jouw fout. Dus speel de kaart als de ander niets communiceert  

Ik snap ook echt niet welk spel je bedoelt. Het spel dat ik bedoel kun je voor max 13 euro aanschaffen. Er is ook een andere versie: diepzee maar begin eerst maar met de Negende planeet. 

Jesse_1

Jesse_1

31-07-2021 om 15:38 Topicstarter

Bedankt voor de tips, wel een aanrader dus in ieder geval.
Dan koop ik sowieso de goedkoperen versie.

Zin in

Ik ben zo nieuwsgierig, welk spel bedoel je nu precies met een accu?

Jesse_1

Jesse_1

31-07-2021 om 20:42 Topicstarter

Dit is een duurdere versie:
https://www.bol.com/nl/nl/p/999-games-de-crew/9300000038704409/

Ik dacht dat misschien de "originele" was, maar ik kan weinig verschillen vinden - behalve dat hier staat dat er een accu in zit. Alle andere zijn een stuk goedkoper.

klinkt wel leuk. Nummer, kun je me op boardgamearena een speluitleg geven?

Tijgeroog schreef op 31-07-2021 om 21:34:

klinkt wel leuk. Nummer, kun je me op boardgamearena een speluitleg geven?

Je kunt mij ook een pb sturen met je naam daar en we kunnen time based spelen, dus je doet minimaal 1 zet per dag. Dan kan ik in de chat uitleg geven. Of we maken een afspraak dat we tegelijk online zijn en dan spelen we een paar rondes met uitleg. 

Jesse_1 schreef op 31-07-2021 om 20:42:

Dit is een duurdere versie:
https://www.bol.com/nl/nl/p/999-games-de-crew/9300000038704409/

Ik dacht dat misschien de "originele" was, maar ik kan weinig verschillen vinden - behalve dat hier staat dat er een accu in zit. Alle andere zijn een stuk goedkoper.

Vreemd iets, het lijkt verkeerd geplaatst hier. Een soort computerspel maar hier is geen computerspel van. 3-8 duidt op de leeftijd, niet aantal spelers. Zeker niet kopen deze!

Doe ik! Dan het liefst tegelijk online, en ik denk dat je m'n username op gba wel kunt raden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.