Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2009 om 16:26

Goede zet in tijden van kredietcrisis?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

29-01-2009 om 11:39

Maar

als heb je een baan van 9 tot 5.. winkels zijn bijna allemaal tot 9 uur open. Of ze hebben minstens 1 koopavond. Ik kan me niet voorstellen dat je afhankelijk bent van een koopzondag.
Maar mijn persoonlijke mening is dat het iedere week welk koopzondag mag zijn. Dan is het niet meer zo hysterisch druk. Want ik ben er niet van afhankelijk ik vind het wel heel handig.
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

30-01-2009 om 09:14

Netwerk

vind ik ( ik ben dan wel niet alleen staand maar heb ook mijn netwerk nodig) dat ik iemand aan de schoolpoort kan bellen als ik in de file sta die mijn kinderen net ff 10 minuten vasthoud.
Dat zoonlief met iemand mee kan rijden naar rugby als op het laatste moment de auto het weer begeeft.
dat soort dingen, dat is een netwerk.
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

30-01-2009 om 11:01

Hoe kan dat knurf?

Dat netwerkje aan de schoolpoort vind ik bijna één van de meest dagelijkse levens behoeftes.
Ken je geen moeders aan de schoolpoort? geen andere ouders waarbij je kind op sport zit?
Ik vond/vind het heel belangrijk de ouders van de vriendjes en vriendinnen van mijn zoons te leren kennen. Juist voor dit soort dingen. Er word ook regelmatig beroep op mij gedaan, en ik ook op andere.
Juist die kleine praktische hulp zou ik niet kunnen missen. Even snel de babyfoon bij de buren parkeren als ik iemand moet ophalen. Een collegamoeder die nog wel oase overheeft als ze weer kerststukjes maken op school. Dat soort dingen.
Hoe overleef ik zonder netwerk, dat zou een leuke van francien kunnen zijn voor moeders.
groet, polly

liora

liora

30-01-2009 om 14:24

Knurf en dergelijke

Hoi,

Goh interessant draadje. Ik ben het volledig eens met Emma B. Ik heb zelf een baan van 32 uur per week, werk daarvan 28 op kantoor en 4 thuis.
Hierdoor kan ik precies aan het einde van een middag de boodschappen doen, zodat ik niet elk weekend hoef te rennen.
Alleen wordt het toch vaak het weekend op de een of andere manier...

Kapper en zo is lastig, woensdagochtend kan het, maar toen zoon nog niet naar school ging kon dat niet zo makkelijk.

Toch ervaar ik geen constante stroom klusjes... weet ook niet waarom.
Ik heb een werkster want ik haar schoonmaken. Ik heb 4 dagen bso. Ik huur dus nogal wat in.

Knurf, het is niet extreem onafhankelijk van je dat je je dochter niet ergens laat spelen als je zelf hoofdpijn hebt, maar het is extreem superieur en martelaarsachtig. Ik kan het niet anders duiden, sorry.

En waarom kan je niet in het weekend boodschappen halen met je dochter? Soms lijkt het wel of je een kleine baby hebt. Ze is toch al best groot? Ik kan altijd met mijn zoon boodschappen doen in het weekend, geen probleem.
Ik krijg een beetje jeuk van altijd dat overdreven 'ik doe alles in het belang van mijn kind en cijfer mezelf compleet weg' gedoe van je.

Liora

liora

liora

30-01-2009 om 18:16

Knurf

Hoi Knurf,

Het is niks persoonlijks, maar je laat geen kans voorbij gaan om op gevarieerde wijze steeds hetzelfde te zeggen:
- ik zorg helemaal alleen voor mijn dochter
- ik vind dat het meest geweldige wat er is, altijd.
- ik laat niemand maar dan ook niemand de zorg voor haar overnemen, nog geen 5 minuten per week.
- alles wat ik wil is ondergeschikt aan alles wat mijn dochter wil.

Ik weet het inmiddels wel en omdat ik er heel anders in sta, reageer ik erop.

Liora

liora

liora

31-01-2009 om 10:11

Knurfje

Knurfje,

Ten eerste ging het draadje daar allang niet meer over, maar over hoe alleenstaande ouders alle klusjes doen.

Ten tweede weet ik dat je dochter bij je ex is op drie middagen (alhoewel ik dacht twee, maar goed). Logisch dat je dan geen naschoolse opvang nodig hebt!

Ten derde heb ik evenzeer een parttime baan! Ik werk 28 uur op kantoor en 4 uur thuis (als ik thuis werk is zoon ook thuis).

Dus wie zwamt er? En wat invullen betreft: jij vult in dat ik me bedreigd voel.
Dat is echt niet zo. Ik kan er alleen niet tegen dat je altijd zo overdreven jezelf wegcijfert. Geen boodschappen kunnen doen met je dochter want dat is te vermoeiend voor haar. Dat vind ik echt geschift.

Liora

amk

amk

31-01-2009 om 12:09

Even opnemen voor knurf

liora schrijft: Geen boodschappen kunnen doen met je dochter want dat is te vermoeiend voor haar. Dat vind ik echt geschift.

Nou op dit punt ben ik het wel eens met Knurf. Ik doe ook bij voorkeur geen boodschappen aan het eind van de dag met mijn dochter. Ze is idd gewoon te moe om dan ook nog eens door zo'n supermarkt te struinen. Tussen 5 en 6 zijn de rijen hier mega lang, even 2 boodschapjes doen duurt bijna een half uur.
Heel af en toe laat ik me er toe verleiden om het dan gelijk weer voor maanden afgeleerd te zijn. Ik ga dan eerder weg van mijn werk, doe dan die boodschap als het echt moet, en haal dan mijn dochter pas op. Zijn we alsnog om kwart over 6, half 7 thuis, maar het is net iets vriendelijker voor haar.
Ik vind het toch wel lange dagen voor een kind.

groet,
Angela

Ik snap even niet

waarom het uberhaupt van belang kan zijn hoe een ander zijn of haar dag doorbrengt en hoe zij/hij dat beleeft. Je bent er toch niet mee getrouwd, dan heb je er toch ook geen last van ?

Yta Chalne

Yta Chalne

31-01-2009 om 12:33

Onafhankelijk

Ik herken wel wat Knurf 'extreem onafhankelijk' noemt op het gebied van hulp vragen. 't Is niet handig, ik ben er ook helemaal niet trots op, maar de optie 'hulp vragen' staat nergens op mijn interne lijstje van mogelijkheden. Is belachelijk, maar zo is het wel. Zelfs als mensen het aanbieden bedank ik vriendelijk en regel zelf wat. Misschien moet ik er maar eens voor in therapie. Aan de andere kant, het komt hier zo vaak voor, je kunt geen hulp blijven vragen, zelf de boel goed regelen is dan handiger.

Maar wat regel je dan?

ik regel dan mijn vriend, een enkele keer per jaar mijn ouders (dan gaat ze daar logeren). Dus ik regel wel andere mensen.

Yta Chalne

Yta Chalne

31-01-2009 om 13:02

Ik regel dan...

..hulp in de huishouding, extra dag kdv, meer medicijnen

amk

amk

31-01-2009 om 23:54

Knurf: werd ze maar wit

dan werd ze misschien ook rustiger, maar ze wordt zo hyperdepieper jengelig dat het gewoon pijn doet aan je oren. Die van mij wordt alleen maar drukker als ze moe is.

Overigens heb ik mezelf aangeleerd om te zeggen: ik kom later op je aanbod terug. Dat geeft mij tijd om mezelf te dwingen toch ja te zeggen. Ik regel het namelijk bij voorkeur ook gewoon zelf. Kind heeft toch al zo'n onrustig bestaan met het geschuif tussen mij en vaders.

Ik vond het weer erg gezellig vanavond.

groetjes,
Angela

liora

liora

01-02-2009 om 13:37

Even verduidelijken

Hoi,

Ik zal de discussie geen nieuw leven inblazen, maar met de boodschappen bedoelde ik de opmerking van Knurf dat ze op zaterdag geen wekelijkse boodschappen wil doen met dochter.

Ik ga ook liever niet aan het einde van een werkdag nog met zoon naar de supermarkt, alhoewel dat inmiddels toch echt wel kan. Ik vind het dan alleen allemaal wat laat worden.

maar ik bedoelde dus de boodschappen op zaterdag doen. Heb zelf dan ook wel geluk dat zoon boodschappen doen heel leuk vindt. Ik heb vermoedelijk een nogal makkelijk kind.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.