Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

06-06-2010 om 19:05

Goodbye en adieu!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

07-06-2010 om 09:00

Tonny

Het ga je goed!

Vera

Bellefleur

Bellefleur

07-06-2010 om 09:14

Jammer.

Ik hoop Tonny, dat je net als onze Rockoma Tina Turner nog een paar keer een come back maakt. Ik vond jouw bijdragen altijd zo prettig, omdat ik wist dat je 'alles' al had meegemaakt op kindgebied.
Dag!
Bellefleur

Tineke

Tineke

07-06-2010 om 09:25

Oh?

Moet dat nou echt??? Mag ik het, op z'n zachtst gezegd, niet leuk vinden?
lieve Tonny, dank voor alles, en tot...?!

Tonny!

Wat jammer!

Ik ga je ook missen. Je bijdragen stonden altijd bol van de levenservaring, en waren altijd zo doordacht en respectvol. Ik vind het jammer, en hoop ook stiekem dat je spijt krijgt van je impulsief-weloverwogen besluit....

Ingrid

margje van dijk

margje van dijk

07-06-2010 om 09:58

Incognito

Ik vermoed dat Tonny alleen afscheid neemt van haar nick 'Tonny', en straks stiekum incognito terugkomt onder een andere nick.

Dat hoop ik althans van harte.

(Dames Cobi e.a., zullen we dan geheim houden dat we haar teruggespot hebben? Anders vertrekt ze wéér!).

Wellicht is dit ook wishful thinking, want net als Kaatje ben ik er ook een beetje verdrietig van dat Tonny vertrekt.

Margje

mirreke

mirreke

07-06-2010 om 10:36

Hee tonny,

dat lijkt echt zo'n nuchter maandagochtendbesluit. Wie weet dat je er op een lome vrijdagavond weer op terugkomt.
Enfin, jammer. Maar ik kan het ook wel begrijpen. Dit forum kost TIJD!! (maar het is dan ook leuk, handig en verslavend...).
Het ga je goed!

Margje

Dat gevoel had ik ook, maar wilde het niet opschrijven - want dan is Tonny wellicht bang dat we haar gaan proberen te achterhalen

Panta rhei

Jammer dat je weggaat, Tonny. Het ga je goed!

Tonny

Net als de anderen ga ik je enorm missen. Als geen ander wist jij te nuanceren en te relativeren. Een vermogen dat je zeker van pas zal komen in al je andere activiteiten.
Alle, alle goeds gewenst! n@nny

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2010 om 13:39

Oh ja tonny

Het is erg in om een comeback te maken dus schroom niet als je die behoefte voelt

Amarins

Amarins

07-06-2010 om 14:47

Jammer!

Als fervent mee-lezer zal ik je wijze en milde stukjes missen. Een weldadig ijkpunt ben (en nu dus: was je) voor OO. Het ga je goed!

Tonny?

Gaat alles goed met je? Ik maak me een beetje zorgen. Zowel om jou als om ons. Hoe moet dat nu, zo zonder onze moeder-overste (en daarnaast kan de redactie de rubriek religie nu helemaal wel schrappen).

Tonny, lieve lieve tonny

Wie moet mij nu kaartjes sturen? Ze waren voor mij als balsem voor mijn ziel. Als het hier tegenzat dan altijd een kort kattebelletje. Ik ga je missen lieverd!

Geniet van je kinderen en kleinkind, het is een rijk bezit.

Daaahaaaaag!

Guinevere

Guinevere

07-06-2010 om 17:43

Ach!

Ach! Weet je het zeker? In dat geval: veel plezier verder, vooral met de kleine!

Yta Chalne

Yta Chalne

07-06-2010 om 18:44

Nou..

..als de achterblijvers ook een stem hebben in je beslissing dan denk ik dat je dus genoodzaakt bent gewoon te blijven Verandering wordt zwaar overschat, eigenlijk houdt niemand ervan...

Rafelkap

Rafelkap

07-06-2010 om 19:28

Tonny!

Heel veel geluk met je leven (en het nieuw leventje) buiten internet!

Leony

Leony

07-06-2010 om 21:05

En als we er nou (groot)oudersonline van maken?

... wil je dan blijven??
We zullen je relativerende inbreng erg gaan missen!
Liefs van Leony

manonM

manonM

07-06-2010 om 21:41

Tonny

Lang geleden heb je op mijn vraag gereageerd en het antwoord heb ik veel aan gehad.
Eigenlijk altijd jouw reacties gelezen. Voelde een soort band omdat we over heel veel dingen hetzelfde denken.Ik reageer eigenlijk zelden, lees alles, maar dit wilde ik je even laten weten.
Ik wens je alle goeds
Groeten

Jujube

Jujube

08-06-2010 om 00:08

Hè wat jammer Tonny! OO zal niet hetzelfde zijn zonder jou. Maar als je nou op een gegeven moment denkt 'ik mis OO toch wel', denk dan niet 'ik heb al afscheid genomen en kan dus niet meer terug komen'. Terug komen kan altijd, kijk maar naar de verloren zoon! (Ah, wat een passende vergelijking toch weer).
Good luck!
Jujube

Jamaar tonny.....

...want... en.. pruttel...
Nou ja, respect voor je beslissing. Ik weet niet of ik 'm ooit zo zal nemen. Behalve inderdaad als mijn eigen kinderen de pa en moe uit gaan hangen op dit forum. Dan ben ik meteen weg.
Ik zal je missen.
Groet,
Miriam Lavell

Nee jujube!

Geen bijbelteksten aanvoeren. Straks heeft Tonny Lots vrouw nog op haar netvlies (neej, zo Sodomeriaans-Gomorraans zijn we hier toch niet?).
Je leest deze draad toch nog wel mee tonny?

tonny

tonny

08-06-2010 om 10:46

.......

Oei, een mens zou verlegen of ijdel worden van zoveel goede woorden... Bedankt in elk geval allemaal!!

Maar ik laat me op dit moment niet overhalen. Zeg nooit nooit, want ik ben hier altijd met veel plezier geweest - 'k geloof wel een jaar of 12 of zo.

Mijn besluit was niet volledig impulsief hoor. Het volgende ging door mijn gedachten.

Je hoort wel eens dat vrouwen die volledig opgaan in het voeden, verzorgen en koesteren van hun kindje al hun 'huidhonger' stillen, waardoor hun partner - die zich een heel andere vrouw herinnert- er wat bekaaid af komt.
Naar mijn idee bestaat er ook een soort 'sociale huidhonger'.

Het is heel plezierig allerlei praktische, idealistische, verdrietige, mopperige, vrolijke, zakelijke, paniekerige (en wat al niet) overwegingen met anderen te delen. En dat kan hier op OO als nergens anders! Je vindt altijd een geduldig luisterend oor, altijd staat er iemand voor je klaar en je kunt delen wat je wilt. Je krijgt feedback. Steun, nieuwe ideeën, meeleven, soms een schop onder je achterste.

Het effect van al dat delen is dat die 'sociale huidhonger' heerlijk gestild wordt. En - maar nu praat ik alleen voor mezelf natuurlijk!- de 'echte mensen' met wie je in het verleden veel contact had, komen wat minder in beeld. Ze verdwijnen natuurlijk niet, maar het contact wordt minder. Je hebt al zó veel hier op OO besproken en gedeeld. Dat begon me een beetje tegen te staan.

Hoho, zullen jullie zeggen, je kunt toch gewoon allebei!! Zeker. En dat heb ik jaren gedaan. Maar het blijven twee werelden. Waarbij deze OO-wereld verslavend blijkt. Wie kent het niet: je gaat alleen maar even je mail checken, een betaling doen, de treintijden opzoeken - maar éven, echt éven maar, dwaal je naar de geeloranje pagina's en voor je het weet ben je een kwartier? een half uur? verder. En zo verbrokkelt je vrije tijd.

Ik ga weer eens serieus boeken lezen. Vriendinnen van vroeger bellen. Afspraken maken om wat te doen. Bij mijn schoondochter langs op een moment waarop ze ondervindt -oef,toch best ingrijpend, dat ouderschap... Zomaar je leven weer oppakken is er niet bij...
Nou ja, en allerlei andere dingen, zonder de geeloranje magneet te voelen trekken.

Als ik tijdens een weekend/ avonddienst op mijn werk even teveel rust heb, zal de magneet me vast verleiden en kom ik langs. Dat zal beslist.

En het is prachtig dat jullie me allemaal zo welkom heten. Da's kostbaar.

Tonny

(oh ja, en kaartjes sturen doe ik ook wel als ik hier niet actief rondloop

Jujube

Jujube

08-06-2010 om 14:21

Begrijpelijk

Ik vind 't wel begrijpelijk hoor, Tonny. Dat is de reden waarom ik jaren geleden gestopt ben met chatten, dat vrat zoveel tijd. En op OO kom ik een stuk minder dan voorheen. Ik check allang niet meer elke dag OO. Ook niet elke dag hyves of Facebook. Meestal zo'n 3 keer per week even kijken, soms reageren en snel weer weg.
Succes met alles wat je gaat ondernemen, Tonny!
Groet,
Jujube

Dag tonny

..en bedankt!

Dank voor je antwoord over het waarom, tonny

Ik snap het helemaal. Ik denk dat je ook gelijk hebt dat dit forum een stuk sociaal leven vervangt (zo omschrijf ik het dan maar even) dat klopt ook voor mij. Voor mij is deze situatie nu, in mijn leven met veel drukte, juist wel fijn omdat het beschikbaar is als het mij uitkomt en dat kan bij andere sociale contacten niet altijd.
Je zet mij (en waarschijnlijk ook anderen) wel aan het denken!! Knap dat je dat dan ook weer in dit draadje doet!
Kzaljemisse...

Vonda

liora

liora

09-06-2010 om 22:37

Tonny

Hoi Tonny,

Ik zal je missen!

Liora

*glimlacht*

Dag lieverd!

Jammer

Tonny, als er iemand inhoudelijk leuke, interessante draadjes opstartte, dan kon je zonder kijken wel raden dat jij het was..

We gaan je missen, maar ik kan me wel voorstellen dat het forum teveel van je tijd opslurpt!

Veel plezier IRL en natuurlijk ook altijd welkom hier!

Sarcas

Sarcas

10-06-2010 om 18:21

Ai...

Jammer Tonny, maar ik snap je,

alle goeds!

Sarcas

Klaartje

Klaartje

11-06-2010 om 12:58

Jammer.....

Maar ik snap het wel. Ik denk ook geregeld; wat doe ik hier nog?? Jongste is inmiddels 23, maar ik lees graag nog eens wat een ander bezighoud, al reageer ik zelf niet meer vaak. Ik hobbel hier nog wel een tijdje rond denk ik

Klaartje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.