Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

01-03-2009 om 12:06

Grijs of toch nog maar niet...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

04-03-2009 om 20:18

Asa!

Ik scheer mijn benen ook niet! En ik dacht dat ik de enige was, fijn dat we nu met zijn tweetjes zijn
Wat betreft haarverf, ik geef je groot gelijk. Maar zelf vind ik de variatie gewoon leuk. Zoals ik ook nog wel eens van kledingstijl of behang verander, vind ik het ook leuk om van haarkleur te wisselen. Ik verf met henna, dus de grijze haren worden toch niet echt goed gekleurd.

Prulletje

Asa Torell

Asa Torell

04-03-2009 om 20:44

Prulletje

Nou, hier op OO komt het meer voor met die benen... maar goed dat is een ander onderwerp dat zich ook weer dankbaar voor veel discussie leent, zo is al gebleken .
Over haar verven heb ik trouwens helemaal geen principiele mening hoor, dat ik het zelf niet graag zou verven is helemaal persoonlijk. Ik kan me ook voorstellen dat je het juist wel heel leuk vindt!

tonny

tonny

04-03-2009 om 23:13

Dat 'statement' staat me tegen

dat leg je prima uit Asa!

Grijze mannen is anno 2009 nog steeds (hoe lang nog?) geaccepteerd, grijze vrouwen alleen als ze écht oud (hahaha!) zijn.

Ik vind er niks aan iets (duurs) te moeten doen omdat iedereen het doet en ik zo opval als ik het niet doe.
Maar ik heb er ook geen zin in een opvallende uitzondering te zijn. Want eer ik dat mooie grijze haar heb waarover Manda vertelt - tja, dat duurt nog járen!

Tonny
(oh ja, benen scheren doe ik alleen 's zomers)

Katrien

Katrien

05-03-2009 om 08:17

Statement

Ik heb het nooit gezien als een statement. Ik verf gewoon mijn haren niet, net zoals ik niet onthaar. Voor mij voelt het niet goed, verven, ontharen, net zoals ik ook geen make-up gebruik. Nu speelt mijn allergie ook wel een rol en zou ik alleen speciale (dure) make-up kunnen gebruiken.

Ik krijg alleen de wubbekes van al die opmerkingen als zou het oud maken (nou nee, grijze haren op je 38ste is helemaal normaal), onverzorgd staan (waarom?), ... Of de opmerking dat ik voor mijn echtgenoot toch moeite moet doen. Vind ik al helemaal nergens op slaan, want echtgenoot heeft er geen probleem mee. Oh ja, en de insinuatie dat hij dan wel elders zijn gading zou gaan zoeken, die vond ik gewoon hilarisch.

Afin, het verwondert mij steeds weer hoe je op je uiterlijk beoordeeld wordt.

En, en dan is het wellicht toch een soort van statement, ik weiger pertinent om iets aan mijn uiterlijk te doen omwille van vooroordelen van anderen.

Katrien

Grijs is grijs

Ik verf niet, word wel wat grijs, maar kan er niet mee zitten. Grijs is grijs.
Liever grijs dan al dat gefrunnik en geprut met mijn haar haha zo ben ik dan weer.

Guinevere

Guinevere

05-03-2009 om 11:51

Ik wil niet grijs

Zelf vertik ik het wel om grijs te worden. Misschien tegen de tijd dat ik me wat grijzer ga vóelen. Maar elke vezel in mijn lijf zegt mij dat ik de grijze leeftijd nog lang niet bereikt heb. Mensen zijn tegenwoordig ook later "oud" dan vroeger, de haren hebben dat alleen nog niet begrepen.
Gelukkig kan ik mijn grijze haren nog uittrekken..., en ik heb zoveel haar dat ik daar láng mee door kan gaan.

Overigens

Trouwens, hier ook geen make-up hoor! Zelf niets toen ik trouwde. Mijn man is alleen maar blij, van hem hoeft er echt geen make-up op En het niet-haren verven is niet echt een principe of zo, maar ik zie het nut er niet van in de streepjes grijs te verbergen, en ik vind het wel mooi zo, en ik wil al die rommel niet in mijn haar en op mijn huid, haha ik ben misschien een rare hoor
(benen ontharen ook alleen 'szomers)

neteret mut

neteret mut

05-03-2009 om 16:57

Trouwen

ook bij mijn trouwen geen make-up bij mijn en mijn schoonmoeder. Mijn moeder wel , het is de eerste en enige keer geweest dat ik haar met make-up heb gezien. Ik gebruik ook geen make-up en scheer maar heel soms. Ik voel me zo goed

Rafelkap

Rafelkap

05-03-2009 om 18:45

Tzt

Ben nog niet grijs (en wil ook niet) maar ben ook niet van plan er iets aan te doen als ik het wordt. Ik houd niet van naar de kapper gaan en zou ook liever het geld besteden aan een leuke bloes Ook geen make-up hier (ook niet bij trouwen) en zelfs geen ontharen van benen, maar dit laatste is ook niet nodig want er valt niks te ontharen
Ik lak ook geen nagels trouwens.

Asa Torell

Asa Torell

05-03-2009 om 20:20

Lastig tonny

Ik kan me het dilemma echt goed voorstellen. En met donker haar (dat heb jij toch van jezelf of zag ik dat helemaal verkeerd op de meeting) kun je ook echt niet een beetje smokkelen met die verfbeurten.
Misschien kun je het gewoon een half jaartje proberen met het grijs? Als je genoeg hebt van het statement maken is het zo weer geverfd en wie weet valt het mee! En dan kun je ondertussen die bloes alvast kopen! Dat men dan weet dat je eigenlijk grijs wordt maakt niet uit denk ik - ik heb in mijn omgeving in elk geval al veel mensen van grijzer naar minder grijs terug zien gaan.

Guinevere

Guinevere

05-03-2009 om 20:20

Oorzaak grijs haar ontdekt

Ik zag het net in het AD (online): Oorzaak van grijs haar ontdekt
MAINZ - Duitse wetenschappers hebben het geheim ontrafeld van het grijs worden van het menselijk haar.

Grijs haar. FOTO EPA
Ook koesteren zij hoop dat er op basis van hun vinding een medicijn kan worden gemaakt tegen vergrijzing.

Dit meldde de Duitse krant Die Welt donderdag. Onderzoek van de universiteit Mainz heeft aangetoond dat waterstofperoxide (H2O2) indirect de vorming belet van voldoende melanine, de kleurstof van het haar. H202 ontstaat van nature bij de menselijke stofwisseling. Het agressieve bleekmiddel wordt bij jonge mensen snel weer afgebroken.

Bij oudere mensen werkt dat mechanisme niet goed meer. Het waterstofperoxide dat zich in het lichaam ophoopt, breekt vervolgens het enzym tyrosinase af, dat verantwoordelijk is voor de productie van voldoende melanine.

Van buitenaf toegediende waterstofperoxide wordt van oudsher gebruikt voor het bleken van haar. Het fenomeen is bekend van domme blondjes. De Duitse taal heeft er de uitdrukking Wasserstoff-Superblondine voor, van waterstofsuperoxide, de oude benaming van waterstofperoxide. (ANP)

Lisa

Lisa

10-03-2009 om 12:01

Lastig als je jong bent

Tuurlijk iedereen vindt een vijftigjarige vrouw met prachtig wit haar fantastisch, maar als je nou zoals ik 33 bent en van nature heel donker haar hebt maar door erfelijke belasting echt lekker wit grijs wordt al... dan is dat best lastig. Ik verf (nog) niet omdat ik het teveel moeite vindt en op zich mijn donkere naturel kleur heel leuk vind, maar aan de andere kant stoort het me wel want ik lijk er toch ouder (en niet per definitie wijzer) door. Ik sluit niet uit dat ik toch voor de blijl ga, en aan kleuren begin. Ik vind uiterlijke verzorging best belangrijk, ik scheer benen bijv ook in de winter etc. Dus tja best lastig, en iedere keer bij de kapper denk ik toch: zal ik...of toch nog maar even niet.

Lisa

Donker+grijs vs blond+grijs

Als je van jezelf heel donker haar hebt vind ik het vaak wel gedistingeerd staan van die grijze strepen erdoor. Blond haar wordt vaak een beetje vaal/flets van kleur als het grijs begint te worden. Mijn eigen haarkleur is rossig blond en ik word nog niet grijs, maar als het zover is dan weet ik nog niet of ik het ga kleuren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.