Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

17-02-2022 om 20:47

Grijze haren!

Jullie raden het al.. Die verrekte grijze haren. De een omarmt ze en de ander probeert zo goed en kwaad als het gaat ze te verbergen. 

Ik val in die laatste categorie. Nu heb ik vrij lang haar en valt het grijs worden op m'n 39e nog enigszins mee, maar het valt wel op. Ik ben van mezelf donker blond, maar heb het al jaren donkerbruin. De laatste keer heb ik thuis m'n haar ontkleurt en dat ging redelijk goed. Iets rossig, maar geen wortel. Ik dacht dat m'n grijze haren wat minder snel zouden opvallen als ik lichter zou gaan. Nu vind ik het eigenlijk nog niet licht genoeg en erger ik me ook enorm aan die grijze uitgroei bij m'n slapen. 
Nu heb ik zojuist een heel klein beetje verf aangemaakt om alleen die grijze plukken te verven. Geen idee hoe het uit pakt, want nooit eerder zo gedaan.

Wie heeft er tips om grijze haren zo lang mogelijk verborgen te houden? Bij mij zie je ze vaak na 2 weken al onder de verf terugkomen. Het professioneel laten doen vind ik echt zonde van het geld, al zou ik wel graag een mooiere lichtere kleur willen. 
Maar mijn haar komt tot halverwege mijn rug en dan is kleuren bij de kapper echt heel prijzig. 


niet gewoon je niet druk maken over die haren die horen nu eenmaal bij je.

Bijtje82

Bijtje82

17-02-2022 om 21:53

Decembermamma schreef op 17-02-2022 om 21:43:

niet gewoon je niet druk maken over die haren die horen nu eenmaal bij je.

Ja dat heb ik een poosje geprobeerd, maar op de een of andere manier maakt het m'n gezicht zo kleurloos. Kun je zeggen, doe wat make-up op natuurlijk. Maar ik draag eigenlijk nooit make-up, behalve als ik uit ga. Mijn vriend houdt er ook niet zo van. Beetje is ok, maar hoef geen poederdoos te worden. Ben ik ook het type niet voor. 

Wil echt iets met die grijze haren. Ze hoeven niet compleet onzichtbaar te zijn, maar moeten gewoon meer blenden. 

Als je je haar vast doet, valt het minder op.
Verder; het is de leeftijd, hoort er bij. 
Als je het gaat verven, blijf je bezig, want het worden er steeds meer.

Bijtje82

Bijtje82

17-02-2022 om 22:04

MamaE schreef op 17-02-2022 om 21:58:

Als je je haar vast doet, valt het minder op.
Verder; het is de leeftijd, hoort er bij.
Als je het gaat verven, blijf je bezig, want het worden er steeds meer.

Nee!😜 Als ik m'n haar los heb valt het minder op. Mijn grijze haren zitten juist langs de rand, bij m'n haar grens. Bij Los haar valt het er een beetje onder. 

En een normale staart staat mij niet helaas. Verder ben ik nogal onderontwikkeld wat haar opsteken betreft. 🙄

Doe een rondje Kruitvat of Etos... .genoeg producten om de uitgroei te camoufleren. De laatste - pak weg - 7 jaar zijn er ontzettend veel mogelijkheden bij gekomen. 

Bijtje82

Bijtje82

17-02-2022 om 23:18

marjob57 schreef op 17-02-2022 om 22:45:

Doe een rondje Kruitvat of Etos... .genoeg producten om de uitgroei te camoufleren. De laatste - pak weg - 7 jaar zijn er ontzettend veel mogelijkheden bij gekomen.

Die rondjes ken ik inmiddels wel. Maar ben op zoek naar iets dat langer dekt op grijs haar. Of een manier waarop verf langer houdt op grijs. Ik red het geen 4 weken, dus misschien doe ik iets fout 🙄

Weet dat bijvoorbeeld anti roos shampoo, slecht is voor geverfd haar. 

Leene

Leene

18-02-2022 om 00:27

Ik heb daar geen ervaring mee. Een vriendin van mij wel. Die heeft uiteindelijk er voor gekozen om grijs te worden. Wat zij heeft gedaan is haar haren lichter laten maken ( blonder) zodat het niet al te veel opviel. En uiteindelijk heeft ze het korter geknipt en was ze geheel grijs. Nu is het weer half lang. Het staat haar best mooi. Maar ze moest wel andere make up, andere kleuren dragen in haar gezicht. Een buurvrouw heeft het ook uit laten groeien, en dat staat veel mooier, ze had rood geverfd haar, wat ik niet mooi vond bij haar. 
Ik vind het wel stoer als je voor grijs kiest. Maar niet iedereen zal er mee staan. Al zie ik nog veel te veel vrouwen met veel te donkere haarverf. Zo niet mooi...
Kan het niet zijn dat je even door moet bijten. Dat het eerst muizig en kleurlood lijkt maar als je eenmaal goed grijs bent het ook heel mooi kan zijn. Doe je zelf dan een kleur en stijl analyse cadeau. 
Als je toch liever wil verven zou ik naar de kapper gaan. Ik weet uit je andere draadjes dat je nu niet goed in de slappe was zit. Maar persoonlijk zou ik eerder minder kleding kopen of mijzelf andere dingen ontzeggen dan niet naar de kapper gaan. En doe het vooral lichter. Je huidskleur veranderd als je ouder wordt.. te donker maakt ook vaal

Bijtje82

Bijtje82

18-02-2022 om 05:43

Leene schreef op 18-02-2022 om 00:27:

Ik heb daar geen ervaring mee. Een vriendin van mij wel. Die heeft uiteindelijk er voor gekozen om grijs te worden. Wat zij heeft gedaan is haar haren lichter laten maken ( blonder) zodat het niet al te veel opviel. En uiteindelijk heeft ze het korter geknipt en was ze geheel grijs. Nu is het weer half lang. Het staat haar best mooi. Maar ze moest wel andere make up, andere kleuren dragen in haar gezicht. Een buurvrouw heeft het ook uit laten groeien, en dat staat veel mooier, ze had rood geverfd haar, wat ik niet mooi vond bij haar.
Ik vind het wel stoer als je voor grijs kiest. Maar niet iedereen zal er mee staan. Al zie ik nog veel te veel vrouwen met veel te donkere haarverf. Zo niet mooi...
Kan het niet zijn dat je even door moet bijten. Dat het eerst muizig en kleurlood lijkt maar als je eenmaal goed grijs bent het ook heel mooi kan zijn. Doe je zelf dan een kleur en stijl analyse cadeau.
Als je toch liever wil verven zou ik naar de kapper gaan. Ik weet uit je andere draadjes dat je nu niet goed in de slappe was zit. Maar persoonlijk zou ik eerder minder kleding kopen of mijzelf andere dingen ontzeggen dan niet naar de kapper gaan. En doe het vooral lichter. Je huidskleur veranderd als je ouder wordt.. te donker maakt ook vaal

Hier ben ik nu ook mee bezig, geleidelijk aan lichter. Veel korter heeft bij mij geen zin omdat het echt alleen grijs bij de slapen is. En idd moet nu ff zuinig doen, er is weinig ruimte voor mezelf nu. Dat besteed ik nu liever aan de kinderen en komende maand m'n nieuwe huis. Als straks alles rond is, gun ik mezelf denk ik wel een goeie kapbeurt. 

Wil ook lichter omdat dat idd beter uit komt bij m'n huidskleur. Zeker nu na de winter periode. 

Leene schreef op 18-02-2022 om 00:27:

Ik heb daar geen ervaring mee. Een vriendin van mij wel. Die heeft uiteindelijk er voor gekozen om grijs te worden. Wat zij heeft gedaan is haar haren lichter laten maken ( blonder) zodat het niet al te veel opviel. En uiteindelijk heeft ze het korter geknipt en was ze geheel grijs. Nu is het weer half lang. Het staat haar best mooi. Maar ze moest wel andere make up, andere kleuren dragen in haar gezicht. Een buurvrouw heeft het ook uit laten groeien, en dat staat veel mooier, ze had rood geverfd haar, wat ik niet mooi vond bij haar.
Ik vind het wel stoer als je voor grijs kiest. Maar niet iedereen zal er mee staan. Al zie ik nog veel te veel vrouwen met veel te donkere haarverf. Zo niet mooi...



Mijn zus doet het ook op die manier, het lichter laten maken en zelf ben ik dat geleidelijk aan van plan, ik heb geen zin om nog 10 jaar mijn haar te (laten) verven, heb donkerbruin haar. 

Geen enkele verf houdt je grijs wekenlang weg aangezien je haar een centimeter per maand groeit. Ik heb collega’s die elke keer na het wassen van hun haar met zo’n stift aan de gang gaan. Dat ziet er dan heel mooi en natuurlijk uit. Hun ‘grote’ verfbeurt laten ze dan wel bij de kapper doen.
Zelf ben ik van nature gezegend met goed verdeelde zilvergrijze ‘highlights’ in mijn middenbruine haar. Mijn kapster vertelde dat ze wel eens klanten verft precies in de kleuren die ik heb.

Bijtje82

Bijtje82

18-02-2022 om 14:54

Ik heb nu ook alleen de grijze plukjes gedaan. Scheelt al wel in het aangezicht. 

Bijtje, denk dat we niet veel schelen in leeftijd, hier hetzelfde 😅
Ben sinds 12 weken gestopt met haar lichtbruin te verven en over gegaan op lichte plukjes erdoor, de highlights en dan super super dun. Ook rondom de slapen, anders zie ik geen oplossing en heb geen zin meer in uitgroei verven. 
Toevallig volgende week weer een afspraak staan bij de school. Stukken goedkoper en ze doen precies wat ik wil. Misschien een tip voor je mits er zoiets bij je in de buurt zit. Leerlingen leren ervan meteen twee vliegen in één klap. 
En/ of zelf kam streepjes maken? Zou dat wat zijn?

Bijtje82

Bijtje82

18-02-2022 om 23:14

miss1984 schreef op 18-02-2022 om 22:42:

Bijtje, denk dat we niet veel schelen in leeftijd, hier hetzelfde 😅
Ben sinds 12 weken gestopt met haar lichtbruin te verven en over gegaan op lichte plukjes erdoor, de highlights en dan super super dun. Ook rondom de slapen, anders zie ik geen oplossing en heb geen zin meer in uitgroei verven.
Toevallig volgende week weer een afspraak staan bij de school. Stukken goedkoper en ze doen precies wat ik wil. Misschien een tip voor je mits er zoiets bij je in de buurt zit. Leerlingen leren ervan meteen twee vliegen in één klap.
En/ of zelf kam streepjes maken? Zou dat wat zijn?

Ik ben nogal gehecht aan m'n haar🙈 als er iemand anders aan zit, dan iemand met ervaring. Nu de plukjes zelf gedaan, ziet er weer een stuk beter uit 

MamaE schreef op 17-02-2022 om 21:58:

Als je je haar vast doet, valt het minder op.
Verder; het is de leeftijd, hoort er bij.
Als je het gaat verven, blijf je bezig, want het worden er steeds meer.

Hoort erbij, als je 39 bent?? Alsjeblieft niet. Als je het grijs laat worden, oog je echt 10 jaar ouder.

Als je zo gehecht bent aan je haar en het zo belangrijk voor je is, zou ik het dus wel professioneel laten verven. Wellicht kan dat via een thuiskapper goedkoper. En een stukje haar eraf maakt het misschien ook goedkoper. Tussen de verfbeurten door kan je zelf aan de slag met uitgroei-setjes van de drogist. Ik zou het nooit in 1 kleur laten verven overigens. Het staat niet alleen hard (als het donker is), maar in een meer gemêleerde haarbos vallen uitgroei en grijze haren gewoon minder op.

Bijtje82

Bijtje82

19-02-2022 om 18:15

Granola schreef op 19-02-2022 om 17:21:

[..]

Hoort erbij, als je 39 bent?? Alsjeblieft niet. Als je het grijs laat worden, oog je echt 10 jaar ouder.

Als je zo gehecht bent aan je haar en het zo belangrijk voor je is, zou ik het dus wel professioneel laten verven. Wellicht kan dat via een thuiskapper goedkoper. En een stukje haar eraf maakt het misschien ook goedkoper. Tussen de verfbeurten door kan je zelf aan de slag met uitgroei-setjes van de drogist. Ik zou het nooit in 1 kleur laten verven overigens. Het staat niet alleen hard (als het donker is), maar in een meer gemêleerde haarbos vallen uitgroei en grijze haren gewoon minder op.

Dank voor deze reactie!

Ben dan wel 39, maar wordt veel jonger geschat. Grijze uitgroei maakt juist ouder. Zal eens de tip checken van de thuis kapper 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.