Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Groot Dictee zaterdag 2 november 11.00-13.00

https://www.nporadio1.nl/cultuur-media/19225-het-groot-dictee-der-nederlandse-taal-doe-mee

In het kader van de promotie van het Nederlands probeer ik toch maar zoveel mogelijk mensen te attenderen. Nog effe en het Engels is de landstaal en het Nederlands een thuistaal geworden. Mag, maar dan wel bij houden dat Nederlands.

"Zaterdag 2 november organiseert NPO Radio 1 het Groot Dictee der Nederlandse Taal met Frits Spits als gastheer en Gerdi Verbeet als voorlezer."

Ik zie hier geen tijd bij staan maar het zal wel uitgezonden worden tijdens de uren van De Taalstaat.

https://www.nporadio1.nl/cultuur-media/19593-radiomaker-van-de-eeuw-frits-spits-wil-een-gala-voor-nederlandstalige-muziek

"Frits Spits is door een vakjury van de VARA-gids verkozen tot belangrijkste radiomaker van de eeuw. Spits heeft een indrukwekkende radiocarrière achter de rug, maar op de vraag wat hij nog zou willen doen is hij duidelijk. "Ik stel voor dat we één keer per jaar een groot gala voor het Nederlandstalige lied organiseren."

Ad Hombre

Ad Hombre

29-10-2019 om 16:06

AnneJ

"maar dan wel bij houden dat Nederlands."

Nou vooruit, aan elkaar: bijhouden!

"Frits Spits is door een vakjury van de VARA-gids verkozen tot belangrijkste radiomaker van de eeuw."

Hij zal wel aardig op leeftijd raken. Ondergetekende is nog wel eens door hem geinterviewd in het legendarische programma Met het Oog op Morgen.

Astrid

Astrid

29-10-2019 om 22:31

Je hebt zeker geen linkje? Ben erg nieuwsgierig of mijn beeld van één van de weinige vaste mannen op OO klopt. ☺

Adelaide

Adelaide

29-10-2019 om 22:42

Potsierlijk

Onze eeuw is nog maar 19 jaar oud en nu al is Frits Spits uitgeroepen tot radiomaker van de eeuw. Hoewel ik groot fan van hem ben, al sinds de tijd dat hij de Avondspits presenteerde, vind ik dit wel wat vreemd. Zouden er in de komende tachtig jaar geen goede radiomakers komen? Of is ook radio een uitstervend medium en luisteren we binnenkort alleen naar podcasts?

Adelaide

Het was een verkiezing in het kader van 100 jaar (= 1 eeuw) radio in Nederland.

Adelaide

Adelaide

30-10-2019 om 07:24

Aha

Zo had ik het niet bekeken. Dan is het wel weer logisch.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-11-2019 om 11:56

Astrid

Dat gaat niet zonder mijn anonimiteit prijs te geven, bovendien zal het al snel een jaar of 25 terug zijn geweest. Dat was trouwens de tweede keer in het Oog, de eerste keer was bij dat fossiel van een Wim Bosboom. Als je detective wilt spelen en je hebt toegang tot de NOS archieven kom je nu een eind!

Leen13

Leen13

02-11-2019 om 11:15 Topicstarter

Het begint

Student uit Wageningen. Heeft het Nederlands niet nodig om stukken te schrijven. Alles gaat tegenwoordig in het Engels. Maar hij wil toch graag zijn Nederlands bij houden.
Ook de minister van Onderwijs doet mee. Ze heeft extra geoefend op verbindingstekens en streepjes.
In de aanslag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.