Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Evenzo

Evenzo

16-12-2018 om 12:51

Grote zaak in het nieuws

We weten allemaal dat ze zaak Nicky momenteel veel in het nieuws is. Zo intens verdrietig.

Ik leid een heel mooi leven. Alles prima voor elkaar. Ben een erg dankbaar mens.

Maar ik ben tijdens mijn tienerjaren een hele tijd prooi geweest van een pedofiel. Weinig weten dit.
Nog steeds overvalt me vaak de gedachte: ik ben de schuldige.
Verstandelijk weet ik dat dit natuurlijk nooit kan.
Maar elke keer als ik hierover lees / hoor... dan komt t weer boven.
Arme Nicky en arme ouders.
Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan.

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

🎶🎵Sinbads vrouw🎵🎶

16-12-2018 om 12:58

De eerste stap

Heb je genomen. Je hebt het hier bespreekbaar gemaakt.

en nee, je was niet verantwoordelijk voor zijn gedrag. Je was een kind.

Sterkte deze dagen.

juf Ank

juf Ank

16-12-2018 om 13:20

ja Evenzo

Dat kan weer heel wat boven halen. Zelf heb ik ook e.e.a. meegemaakt op dat vlak. Enkele jaren geleden heb ik daarvoor enkele sessies EMDR gedaan die wonderbaarlijk goed hielpen. Het haalt voor mij de emotie eraf en maakt dat ik er milder over kan denken. Wel eens over nagedacht?

Evenzo

Evenzo

16-12-2018 om 13:30

Juf Ank / sinbads vrouw

Sorry dat jij ook zoiets hebt moeten meemaken, juf Ank

Ja, EMDR heb ik gehad. En nog een paar goede therapieën. De angel is er uit. De emotie is vaak minder. Maar het laait soms zo ineens erg op. Heel bizar.

Sinbads Vrouw: wat een lieve reactie. Ik zou het soms van de daken willen schreeuwen. Gek he!

Ik was een heel jong meisje, naïef, onzeker, tikje angstig. Blijkbaar een goede prooi. Ik heb nooit tegen gesputterd. Liet het jaren gebeuren. En: ik was volop in ontwikkeling en voelde ook van alles. Pas veel later begreep ik deze ‘verleiding’ van een pedofiel maar het maakte dat ik me zo erg schaamde.

Als een wolf let ik op mijn eigen kinderen. Net zoals mijn lieve ouders trouwens deden. Maar je dus niet overal je kinderen tegen beschermen.
Net zoals de ouders van Nicky.

Kan ik me heel goed voorstellen.

Oud zeer dat naar boven komt bij dit soort berichten. Ongeloofelijk triest. Zelf heb ik, god zij dank, niets meegemaakt op dit vlak, maar kan me heel goed voorstellen wat een impact het heeft gehad op jou leven.

Jo Hanna

Jo Hanna

18-12-2018 om 00:53

Erover praten?

Zijn er onder de weinigen die hiervan weten geen mensen tegen wie je af en toe mag aanpraten over je gevoelens? Ik vind het heel logisch dat het je aangrijpt en daf je er ‘vol’ van bent. Het is niet niks!

Wij leven in een tijd dat ‘niet tegensputteren’ niet goed wordt begrepen. Des te moeilijker en eenzamer voor jou dat je geen weerwoord had. Het maakt je niet schuldiger, integendeel. Beseffen dat je toen niet weerbaar was is heel verdrietig en pijnlijk. Praat met iemand die je vertrouwt, die ziet wie jij bent en die geen oppervlakkigheden uitkraamt. Het leven heeft soms hele nare ervaringen voor ons in petto en het zou niet zo moeten zijn dat jij je hiervoor moet schamen!

Groet,
Jo Hanna

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.