Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Niny

Niny

20-03-2009 om 16:47

Hardnekkige misvattingen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

23-03-2009 om 09:55

Wel ijzer

Aan sommige soorten appelstroop is ijzer toegevoegd. Misschien om het verhaal in stand te houden. Maar in de appelstroop die wij hebben (in een plastic potje) zit dus wél ijzer.

Stelle

Stelle

23-03-2009 om 10:41

Koude tegels en blaas..

Misschien inderdaad niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik (en de rest vd familie) heb(ben) écht meteen last van de blaas als ik (als ik mijn wollen sokken bijv. niet kan vinden 's nachts) over een koude vloer loop.. Zie ook totaal het verband niet en volgens mijn huisarts is dat er ook niet, maar ik vind het zefl toch wel opvallend. En irritant.

Bellefleur

Bellefleur

23-03-2009 om 13:06

Tot 2 maanden geleden,

stoorde ik mij ook aan mensen die appelstroop aten voor het ijzer. Tot iemand op OOL mij adviseerde het etiket te lezen. En inderdaad, aan sommige appelstropen wordt ijzer toegevoegd. Enne, dat er vroeger zoveel ijzer in appelstroop zat, lag niet aan het blikje, maar aan de pot waarin ze het kookten!
nog een misvatting: als je zwanger bent mag je geen franse kaas eten. Dat mag alleen niet als het rauwmelkse kaas is. En dan nog. De kans op besmetting met die ene bacterie is erg klein.
Stomen bij verkoudheid/voorhoofdsholteontsteking is niet genezend maar vermindert de klachten. Bij mijn man werkt het wel. En dus is het waar!

marie

marie

23-03-2009 om 22:12

Stomen/zoutoplossing

Hallo
Gelukkig ik ben dus niet gek. Ik heb al jaren last van bijholtenontstekingen e.d. en ik heb dus ook geregeld moeten stomen en dat vond ik vreselijk, want dat hielp geen snars. Maar dat kon volgens de mensen in mijn omgeving dus niet. Dankzij dit forum heb ik dus toch gelijk.
En hetzelfde geldt dus voor neusduppels/neusspray met zoutoplossing. Daar krijg ik dus een verstopte neus van! Alleen de "echte" helpt echt goed.
Heel erg bedankt voor de info.
groetjes

MLN

MLN

24-03-2009 om 09:42

Worteltjes

Maar hoe zit het nou met worteltjes???? Wel of niet goed voor de oogjes..?????

Guinevere

Guinevere

24-03-2009 om 10:34

Mln

Mijn konijn heeft nog steeds geen bril nodig, dus...
(haha, sorry, ik kon het niet laten)

Guinevere

Nou ja, zit ik me in te houden... kop jij 'm in

MLN

MLN

24-03-2009 om 10:39

En ik...

...zat er op te wachten!!! ))

ishtar

ishtar

24-03-2009 om 10:43

Worteltjes

bevat vitamine a. Een in vet oplosbare vitamine. Een gebrek aan vitamine a kan bijvoorbeeld voor nachtblindheid zorgen. Dus in die zin is het wel goed voor de ogen. (mits je het met wat vet (gestoofd met klontje boter oid) eet.)
Het is natuurlijk niet zo dat je betere ogen, in de zin van geen bril meer nodig, ervan krijgt
Zo heb ik het iig altijd begrepen.

Jippie

Jippie

24-03-2009 om 10:45

Worteltjes

Mijn dochter gelooft dat het goed is voor haar ogen en daarom is dit zo ongeveer de enige groente die ze eet.
Ja dus, het is waar, andere opvattingen wil ik niet eens lezen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.