Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Heb je geschaatst?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Schaatsen lukt me niet meer, maar ik denk nog met een goed gevoel terug aan vroeger..de tochten waarbij de binnenkanten van de schaatsen heel hard sleten (slappe enkels) en de man met de hamer al heel snel langs kwam. En dat je, als je toch die hamer voelde, toch doorging en dat het dan ineens gewoon Goed ging.

De tocht van Stiens naar de Dokkumer Ee, de avonden op de schaatsbaan (en maar oefenen met het ´overstappen´ in de bochten), de verradelijke scheuren waar je schaats bijna ingezogen werd.

De koude voeten, de warme chocolademelk. De wedstrijden van school, die zuslief, rennend met haar ´houtjes´ náást de laarzen, won. De warme blossen, het plezier..

Kortom: ik mis het wel, maar geniet, ook al schaats ik zelf niet (verlang wel heel erg naar een dik pak sneeuw!!)

wendelien

wendelien

12-01-2009 om 06:29

Jahaaa3

Vrijdag met echtgenoot de Plassentocht in Nieuwkoop: wisselend ijs, maar niet al te druk (het zijn twee tochten van 30 en 1 van 10, dus een goede spreiding van het publiek) en allemaal mensen met hetzelfde doel voor ogen: schaatsen, schaatsen en genieten op de ijzers. Sprookjesachtig mooi tussen de berijpte rietvelden door en overal kerstkaarten als achtergrond. Tot onze verbazing waren die 30 km zo verreden. Nauwelijks wind, dat scheelt en prachtig weer.
Gisteren met vrienden vanuit Maasland: aanvankelijk druk met rijpe en groene schaatsers, wandelaars en weinig ruimte, maar goed tot prachtig ijs. Wel veel gekluund overal allerlei terrein (over en onder bruggen door en dan over speciaal aangelegde stellages (hulde aan de ijsverenigingen!) of half op je knieën door modder en zand. Wel regelmatig moeten ploeteren tegen de wind in, maar die was helemaal niet koud. Op het laatste deel van het traject de rustigste route gekozen met dat diepzwarte, spiegelgladde ijs de zonsondergang tegemoet: fantastisch! Wederom 30 km. Nu maar hopen op de herkansing!

tonny

tonny

12-01-2009 om 10:14

En nu dooit het.... helaas...

maar wel een mooi zonnetje.

Hopelijk komt de vorst weer terug nadat alle straten en stoepen goed schoon zijn gedooid.

tonny

Oh en wat ook leuk was

dat we de slee die we met dochters geboorte hebben gekregen eindelijk hebben gebruikt !

hier dus 3 dagen geschaats, gisteren in Haarlem zelf, dochter op haar easygliders met een stoeltje (ging best goed !) dus de botjes kunnen op marktplaats.

Vera*

Vera*

12-01-2009 om 11:51

Manda

Die botjes heb je over x jaar toch weer nodig??

reina

reina

12-01-2009 om 13:06

Dooi

Helaas en nog koud en harde wind ook. Zoon had vandaag lekker willen gaan schaatsen, hij heeft nog een paar vakantiedagen, maar het zit er niet meer in. Ik blijf hopen op een tweede vorstperiode!

Vera

neu, de volgende moet het meteen op easygliders doen

Vera*

Vera*

12-01-2009 om 19:29

Manda

er zullen ongetwijfeld veel assist stukjes te koop staan op Marktplaats _

ElvO

ElvO

13-01-2009 om 17:59 Topicstarter

Wat een leuke reacties

Wat een leuke verhalen allemaal. Hopelijk krijgen we nog een tweede vorstperiode dit jaar.

Uiteindelijk wel

Hoop winkels afgelopen voor mijn zoontje voor schaatsen. Marktplaats niets gevonden helaas, kennissen en vrienden ook niet dus dan toch maar op jacht.
Uiteindelijk in winkel nr8 geloof ik nog n paar schaatsen gescoord.
Hij vond het geweldig, met vallen en opstaan. Tja toen begon het bij mij toch ook wel n beetje te kriebelen......

Dus zondag hij weer het ijs op en ik de schaatsen van mijn mams geleend, die waren geslepen. Maar..... ik was te bang. Heb net n paar maanden thuis gezeten met n lichte hernia, gaat nu goed, stel ik val......
Dus na 2 kleine slaagjes en n beetje geglij snel weer mijn schoenen aan gedaan

Hopelijk volgende keer!

Het was wel weer n mooi gezicht hoor, al die mensen op het ijs, geweldig om te zien!

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.