Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Heerlijke vrije dagen gehad.....

Wij hebben zulke heerlijke vrije dagen gehad! Dat ik nu nog na zit te genieten. En die vrije dagen zijn bij ons om ze gezamelijk te hebben zéér zeldzaam geworden. Zeker sinds oudste ook een bijbaantje heeft waarvoor ze ook op de gekste tijden/dagen wordt ingedeeld en met een moeder die ook onregelmatig werkt. Maar nu hadden we zomaar állemaal bijna een week vrij! Al vanaf woensdag (nou niet overdrijven, oudste moest 's morgens nog werken en ik had 's middags nog een 2 uurtjes een verplichting). Dus konden we die dag al het huis aan kant maken en alle boodschappen doen en daarna hebben we ons 'ingegraven' in huis. Jaha we kregen nog bezoek met oud en nieuw, maar dat was ook enigzins spontaan....en daarna nog meer bezoek. Maar juist dat spontane maakte het erg leuk en gezellig. En we 'hoefden' niks dus konden we er ook écht van genieten. En nieuwjaarsdag zijn we jan en alleman af geweest om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. En verder hebben we alleen maar lekker gekookt, uit eten geweest (ook totaal ongepland, maar daar hadden we zin in), lekker geontbijt uitgebreid, spelletjes gedaan, gelezen, films gekeken, gewandeld in de sneeuw en gespeeld in de sneeuw (de kinderen dus) en we hebben allemaal onze kerstkado's optimaal benut! De WII heeft overuren gedraaid om met de sing-c.d. mee te zingen en onze hele p.c. heeft uit elkaar gelegen om weer in elkaar gezet te worden....
Ik vindt het bijna jammer dat we niet ingesneeuwd zijn geraakt en man+kinderen vandaag weer aan de bak moeten. Hé wat jammer nu.....weer verplichtingen en vroeg opstaan en van alles 'moeten' en op tijd zijn. Gelukkig heb ik nog een dagje zodat ik nog kan nagenieten....en de troep van onze dagjes thuis kan ruimen....
De meeste vakanties ben ik blij dat we weer gewoon in het dagelijks ritme kunnen draaien, maar dat heb ik nu helemaal niet! Hebben jullie ook wel eens zulke leuke dagen? Gewoon thuis, ingevuld met eigenlijk 'niks bijzonders' doen? Waar je gewoonweg met z'n allen zo van geniet?
De rest van het gezin had trouwens ook moeite met weer beginnen, dus het ligt niet alleen aan mij. Zelfs puber deed de vrije dagen 'gezellig' mee....
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh ja

ik ken ze wel,van die kneuterige dagen met zijn allen thuis,pyamadag,en lekker van alles en niks doen,gewoon cocoonen.Helaas komenz zulke dagen steeds minder voor nu de kinderen ouder worden,maar ze zijn er nog wel.

Dagen met een randje

noem ik dat. Dat zijn echte geniet-dagen waarop alles gewoon leuk is.

Wij

noemen het dagen met een gouden sterretje.
gewoon leuke dagen noemen we dagen met een zilveren sterretje,en dochter noemde ooit een dag waarop alles mis ging,een dag met een gebroken zwart sterretje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.