Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

(Janneke67)

(Janneke67)

23-08-2012 om 20:09

Help hond heeft vlooien! !Deze draad gaat 27-8 naar Huis Tuin en Keuken.

Waar moet ik beginnen?

Het begon de 15de....2 vlooien gesignaleerd...dus direct een vlooiendruppels in de nek gelegd, die was ik inderdaad al de hele zomer vergeten, gewoon totaal niet aan gedacht, zoooo stom. Daarna ben ik naar de dierenwinkel gegaan en heb ik 3 bussen omgevingsspray gekocht en de hele benedenboel in gespoten, boven komt hij nooit. Alle kussens gewassen en de vloermat eruitgegooid...weg ermee.

Elke dag zijn mandje verschoond, elke dag gestofzuigd en zak weggegooid. In zij. Mandje heb ik nu een vlooienbandje gelegd.

Wat kan ik nu nog meer doen? Moet ik nu nog steeds elke dag blijven stofzuigen, zak weggooien en alles wassen.....hoelang moet je hiermee doorgaan?

Nu vond ik vandaag weer 3 vlooien op de hond...word er helemaal eng van. Kan geen vlooi meer zien.

Hij heeft dus de 15de die druppels in zijn nek gehad, mag hij dan nu weer opnieuw van dat spul hebben? Ik heb exil combispray gekocht.....daar wil ik hem morgen weer mee inspuiten. Zou dat kunnen? Of is dat te vroeg? Wilde ook nog vlooienshampoo kopen.. Is dat goed?

Brrr, alles jeukt hier)

Groetjes Liliane

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2012 om 00:13

Zou er iets rustiger op reageren

Het is natuurlijk vervelend als je hond vlooien heeft, maar het lijkt mij niet nodig om daar zo paniekerig mee om te gaan. Of eigenlijk: het lijkt mij verstandig om daar wat laconieker mee om te gaan. Het zal nog wel vaker gebeuren. Voor er een ware vlooienplaag uitbreekt moet er toch wel meer gebeuren dan die 3 vlooien.
Het is wel een beetje snel om nu alweer een pipetje in de nek te doen, tenzij de eerste voor een lager gewicht was dan je hond weegt. Je zou je hond nu kunnen kammen en de vlooien zelf uit zijn vacht halen en verzuipen in een bakje water met afwasmiddel. Ik zeg eerlijk dat ik dat een bijzonder onsmakelijk klusje vind, maar mijn man gelukkig niet. De meubels en de vloer zuigen helpt ook. Je zou eventueel vlooienspray op kunnen zuigen, zodat opgezogen vlooien dat binnenkrijgen. Ik zou niet elke keer met gif rondspuiten zodra je een vlo tegenkomt.
Een huisdier krijgt helaas makkelijk vlooien, als zo'n vlo de fout maakt om op een behandelde hond of kat te springen, dan moet het op een gegeven moment fout gaan. Dat is namelijk de bedoeling van die pipetjes. Vlo drinkt behandeld bloed, kan niet meer voor nageslacht zorgen en gaat zelf uiteindelijk ook dood. Het kan dus best zijn dat de vlooien die jij opnieuw hebt aangetroffen daar net zaten en het niet meer kunnen navertellen door de gifstoffen die ze binnen hebben gekregen via jouw hond.

(Janneke67)

(Janneke67)

24-08-2012 om 06:59

Bedankt

Mijn vader vond ook al dat ik een beetje doorgeslagen was... Maar ik vind het zo een vies idee,

En dan heb ik nog iets....onze hond komt elke dag bij mijn ouders...maar zij willen geen maatregelen nemen, geen omgevingsspray, niet iedere dag stofzuigen en ook niet na het stofzuigen de zak weggooien...
Wat moet ik hier nu mee. De hond maar even thuislaten?

Gr. Lil

Lizelot

Lizelot

24-08-2012 om 08:04

Hmmm

Dat is lastig.Hebben je ouders ook een kat of hond??Dan is de kans volgens mij toch wel groot dat ook zij vlooien hebben.Als ze geen dieren hebben zou ik de hond er wel naartoe brengen,vooral als de hond zelf goed behandelt is.
Onze hond had laatst ook vlooien,ik reageer ook best heftig,ik wil geen vlooienplaag in huis.Ik heb de hond eerst gewassen met vlooienshampoo en 2 dagen later een pipetje gegeven.Mag niet,maar de hond heeft er geen last van gehad.Mij is verteld dat een pipetje alleen helpt als de hond 2 dagen droog is voor en na het pipetje.Dus niet eerst wassen en daarna 2 dagen niet wassen en zwemmen.Ik weet niet of dit klopt,mijn trimster vertelde dit.
Het is trouwens wel raak dit jaar met vlooien geloof ik.Ik wilde laatst een bus omgevingsspray kopen en heb echt moeten zoeken,de bussen waren op veel plaatsen uitverkocht.Ik spray in de zomer altijd preventief de dekentjes van de hond en de mand van de kat.Wat voor vloer heb je???Spray ook waar zijn mand staat bij de plinten daar in de buurt.Is me weer vertled in een dierenzaak,daar rollen de eitjes tussen.En de spleten van een houten vloer.

Merel

Merel

24-08-2012 om 10:45

Hond

Als je hond het toelaat zou ik hem sowieso iedere dag even controleren. Bij onze hond zaten de vlooien het meeste op zijn buik/liezen. (de warme plekjes) en die haalde ik dan weg en verzoop ik inderdaad in een bakje met water en wasmiddel (dan zinken ze, anders blijven ze bovenop het water drijven en kunnen ze weer ontsnappen) in combinatie met goed stofzuigen en druppelen moet dat goed gaan helpen. Wel kan het zo zijn dat je hond voorlopig alle losse vlooien bij je ouders iedere keer oppikt. Ik zou vragen of je daar toch een keer even mag spuiten (zeker op de plekken waar de hond veel zit/ligt) en even wat in de stofzuigerzak mag doen (wat vlooienpoeder of een stukje vlooienband opzuigen)

Niet vies

Hoi,

Volgens mij zijn vlooien niet per se heel vies. Je wilt er natuurlijk wel vanaf.. Maar onze beesten vroeger thuis hadden tijdens zo'n vlaag wel wat meer vlooien dan 3!

Als je je hond uitkamt/ checkt als hij bij je ouders is geweest, zal het wel weer overgaan lijkt mij.

Toch grappig hoe ik weer overal jeuk heb opeens

(Janneke67)

(Janneke67)

24-08-2012 om 23:37

Ja hier jeukt het de hele dag

Bij wijze van spreken....
Vanavond geen vlooi meer gezien, 2 x gecheckt op de avond. Hoop dus dat het ergste voorbij is.
Ik check hem inderdaad als we van mijn ouders komen en hopelijk is de plaag daar niet uitgebreid. Ze willen absoluut geen gif in huis...

Hoelang moet ik nog de stofzuigzak na elke poetsbeurt verwijderen? Kost me een vermogen(( ik heb er nu een vlooienbandje inliggen... Ook in zijn mandje ligt een stuk vlooienband. Verschoon die mand ook elek dag....hoelang zou ik dit nog moeten doen?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2012 om 01:22

Vlooienbandjes

Ik weet niet wie je aangeraden heeft een vlooienbandje in de mand te leggen, maar denk je dat het effect heeft als het bandje in de ene hoek ligt en de vlooien in de andere hoek naar dan bandje zitten te gluren? Zo'n bandje geeft het gif tijdens het dragen af aan de huid van de hond en doet daar zijn werk. Maar ook dan zul je soms merken dat er toch wat eigenwijze vlooien bij de staart of in de liezen zitten, omdat dat bandje niet genoeg reikwijdte heeft tot dat gebied.
Wat een bandje in de stofzuigerzak betreft, lijkt het mij zinniger om na een zuigbeurt met omgevingspray in de stofzuigerslang te sprayen en dat in de zak te zuigen. Ik zou de zak niet na elk zuigrondje vervangen. Inderdaad een dure grap op die manier.
Ontspan je een beetje, wat dit betreft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.