Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

NaShA

NaShA

01-08-2011 om 23:42

Het blok! voor de liefhebbers

binnenkort komt het weer!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

02-08-2011 om 15:05

Nasha

ik moest even googlen om te zien waar dit over ging . "Dus" jij bent een liefhebber? Kun jij mij duidelijk maken wat ik allemaal aan pret gemist heb de afgelopen jaren. Ik heb tijdens lusteloos zappen wel eens een paar flitsen gezien van in hoofdzaak oververmoeide en elkaar nog net niet de hersens inslaande stellen. Ik ben dus duidelijk geen potentiele fan, en gelukkig zijn er nog boeken, en nog heel veel andere zenders. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik meer ga lezen, ipv me te ergeren aan leeg vermaak.

Pluk53

Pluk53

02-08-2011 om 17:29

Leeg vermaak

waarbij niet gezegd is dat dit leeg vermaak is voor iedereen. Waarschijnlijk heel leerzaam voor iedereen die zelf verbouwplannen heeft, en denkt het allemaal wel zelf op te kunnen knappen.

Leuk!

Wanneer komt het weer Nasha?
En Pluk, smaken verschillen lijkt me. Beetje zure reactie om het af te doen als "leeg vermaak", behalve als je (in jouw ogen) een legitieme reden hebt om het te bekijken.
n@nny

Ik kijk niet voor het verbouwen

Het is meer een soort Expeditie Robinson, maar dan met verbouwen als thema. Wat leuk is zijn de mensen zelf, de onderlinge verhoudingen. De stellen die met geld smijten maar nooit wat af krijgen, stellen die idiote ideeen hebben. Stellen zichzelf geweldig vinden en de rest afkraken. Stellen die leuk doen met anderen of juist niet (want "we zijn hier niet om vrienden te maken, maar om te winnen!"). Stellen die er later bijkomen (omdat stel dat met geld smeet en de kamers nooit afkreeg eruit moest) en er nooit echt bij gaan horen. Stellen waarbij de man een echte machoklusser is waarbij de vrouw de leuke kussentjes mag kopen. Etcetera.
Ja heerlijk hoor. Ik kijk graag samen met één van mijn kinderen die het ook leuk vindt, en zich aan dezelfde mensen ergert. Vorige keer was er een stel met een parachute in de kamer, dat was zoooo Pim en Ida (ben hun echte namen kwijt). Hahahaha, vreselijk. En dan dat punten geven aan elkaar, een 0 geven aan de meest afgewerkte kamer alleen maar omdat je het stel niet mag. Lekker hoor dat lege vermaak.

NaShA

NaShA

02-08-2011 om 19:33

Daarom ook: voor de liefhebbers

en ja, ik ben een liefhebber, inderdaad, om het gekibbel, ook tussen een stel onderling, zo fijn om te zien dat andere stellen dat óók hebben hahahahaha, en soms afzichtelijke dingen in een appartement bouwen, onlogisch ook, die opzichter die dan even binnen komt stampen : DIT KAN ECHT NIET! heerlijk!!

Zomerbries

Zomerbries

02-08-2011 om 21:50

Oooo

Leuk leuk! Weet je al wanneer het weer start? Heerlijk, ik kan me er nu al op verheugen. Is dit nu weer een in-de-winter-opgenomen-editie of in-de-zomer-opgenomen-editie?????

NaShA

NaShA

02-08-2011 om 22:23

Meteen even opgezocht

http://www.net5.nl/web/show/id=80378/langid=43/dbid=406/typeofpage=78934
Het is in de zomer volgens mij...

Chippie

Chippie

02-08-2011 om 22:37

Mijn lievelingsprogramma

Leeg vermaak of niet, hier blijf ik voor thuis (of ik neem het op). Het heeft gewoon alles in zich! Een onmogelijke opdracht (probeer in 9 weken zelf eens een badkamer te verbouwen, laat staan een heel huis), de relaties die onder druk komen te staan, de verschillende stellen die dan heeriljk typerend worden neergezet, het inrichten, de vermoeidheid die ongenadig toeslaat (ik moet altijd aan de tour de france denken), de opzichter... oh heerlijk!

Pluk53

Pluk53

03-08-2011 om 09:18

Leeg vermaak2

ok, lv dekt de lading niet. Maar ik heb niets met programma's die min of meer gebaseerd zijn op het exploiteren van mensen. "De gouden kooi" en "het blok" gaan in de kern uit van dezelfde formule.

Tirza G.

Tirza G.

03-08-2011 om 12:02

Mensen exploiteren?

Noem mij eens één programma waar ze dat niet doen? Zelfs het deftige 8-uur-journaal moet het toch echt van beelden van zielige mensen hebben.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 13:38

Exploiteren?

Mensen geven zich hier zelf toch voor op, en zeker na een aantal series van dit programma weten mensen dondersgoed waar ze aan beginnen, hoor.

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 16:06

Psies

vind ik ook, hier kiezen mensen helemaal zelf voor!

Rosase

Rosase

03-08-2011 om 16:10

Neehee geen leeg vermaak

Maar een lesje groepspsychologie voor gevorderden.

Ik ben nu al in de fase dat ik vooraf ga proberen te bepalen welk stel het geld over de balk gooiend stel is, het ik ben niet zo sociaal stel is, het mijn vrouw is voor de inrichting stel is en welk stel er echt iets van gaat maken. En soms heb ik het vooraf al goed.

En bovendien hou ik heel erg van verbouwingen en dit is een programma met verbouwingen van de bovenste plank.

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 16:22

Hahahaha, heerlijk ja!

zullen we er een wedstrijdje op OOL van maken? welk stel welke is? hahahahahah!

Zomerbries

Zomerbries

03-08-2011 om 18:13

Jaaa

En wie met wie omgaat, al kan dat gedurende de tijd veranderen. Vooral als er een stel exit gaat en het "on hold" koppel komt er in. Dan zie je de verhoudingen verschuiven.

En vergeet het buiten-het-hokje-denken stel.

Over 4 weken is het zover!

liora

liora

03-08-2011 om 20:40

Leuk!

En er is meestal ook een stel van wie de relatie heel slecht gaat en die dan hopen dat door negen weken in barre omstandigheden te verbouwen, de relatie misschien nog gered wordt. (lange zin)

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 22:31

Soms wel

volgens mij vorig jaar nog best een aardig bedrag, al weet ik geen precieze bedragen meer, maar meer dan ik dacht gelet op de "crisis".

Pluk53

Pluk53

04-08-2011 om 09:13

Leedvermaak

Ja, ze kiezen er helemaal zelf voor. Ben wel benieuwd hoe het contract in elkaar zit wat ze tekenen. Lijkt me niet echt leuk om voor heel Nederland te kakken gezet te worden op je slechtste momenten.
Kijk, als alles soepel verloopt is er natuurlijk geen bal aan. Het wordt pas "leuk" als het gaat wringen en schuren. En daar mag Nederland zich aan vergapen met een chippie op de bank. Puur leedvermaak.

Pluk53

Pluk53

04-08-2011 om 09:16

Wat het schuift

voor overzicht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Blok
Buiten de "winnaars-bonus" is er dus weinig verdient de laatste twee (crisis!)jaren.

Programma opzet is bekend

De eerste deelnemers wisten wellicht niet waar ze aan begonnen, maar de volgende lichtingen toch echt wel. Voor iemand die nooit kijkt denk je wel goed te weten hoe het werkt. Voor mij is het programma inderdaad vermaak, maar geen leedvermaak. En ik eet ook al geen chips tijdens het kijken.
Zag laatst per ongeluk een stukje hello goodbye, dat vind ik veel meer mensen overvallen op een emotioneel moment.

Vic

Vic

04-08-2011 om 10:24

Selectie van deelnemers

Volgens mij heb ik de eerste serie gezien, daar zaten nog wel 'echte' mensen in. In latere series heel veel van die wannabe 'aparte' stellen met ideeën waarvan je dacht hmmmm tja. Zoals dat stel dat de slaapkamer midden in de woonkamer wilde maken, zonder ramen o.i.d. En nog eens zo'n kerel die als beroep 'uitzendkracht' had, zichzelf heel erg fantastisch vond en de hele tijd op zijn vriendin liep te zeuren. En het zijn natuurlijk altijd mensen met marginale kluservaring. Het zou ook niet leuk zijn als er een bouwvakkersstel tussen zat, die ook nog eens heel goed konden samenwerken. Dan gaat het veel te gladjes.

NaShA

NaShA

04-08-2011 om 23:15

Ook nog hoofdprijs

van 50:000 euro...

Pluk53

Pluk53

05-08-2011 om 09:08

Hoofdprijs2

ik had al geschreven: "Buiten de "winnaars-bonus" is er dus weinig verdient de laatste twee (crisis!)jaren." En die bonus is dus voor de winnaar 50.000 euro.
Maar zoals Vic al aangeeft: de koppels worden geselecteerd om zoveel mogelijk "amusement" (= sensatie) te kunnen brengen. Echte handige klussers worden dus bewust niet geselecteerd, wel die koppels waarvan men kan voorzien dat er problemen te verwachten zijn.

Pfff pluk

Het is toch wat, een tv programma met amusementswaarde. Wat is je punt, wil je de domme deelnemers die hiervoor geronseld worden redden van hun vreselijke lot?
Ja, vreselijk zo'n programma als Het Blok, het zou verboden moeten worden.
Overigens klopt het niet hoor, er zitten echt wel handige klussers tussen, moet ook wel anders krijgen ze de opdrachten nooit af.
Maar goed, lekker belangrijk. Smaken verschillen, ik ben zo smakeloos en leeghoofdig dat ik dit toevallig wel een leuk programma vind. Hoop dat dit een leuk draadje wordt als het programma in de lucht is. Dat we hier lekker sensatiebelust over het programma kunnen kletsen.

Pluk53

Pluk53

05-08-2011 om 17:26

Pfffff fay

Ga jij lekker sensatiebelust genieten, en laat mij me ergeren aan dit soort onzin . Ik ben denk ik te teerhartig. Ik ga bij het kijken naar dit soort programma's direct last krijgen van plaatsvervangende schaamte, en dan is de lol vlug over.
En "mijn punt" heb ik al gemaakt: ik vind het lee-d/g-vermaak ten koste van de deelnemers. Ligt er natuurlijk ook aan hoe het in beeld wordt gebracht, en hoe "discreet" de redactie is. Voorbeeld: stel een amusementsprogramma met een zeephelling. Lachen natuurlijk. Tot iemand zo ongelukkig valt dat hij een been breekt. Dat is "niet meer leuk", daar zal men niet op inzoomen. Hier hetzelfde. Een beetje mot onderling is nog wel komisch. Maar de pure ellende van mensen die (om uiteenlopende redenen) helemaal stuk zitten, is dat "leuk"? Jij kunt daarna doorzappen naar de volgende zeephelling, de deelnemer mag verder, met de extra ballast dat zijn ellende op straat ligt, en als "amusement" gedient heeft.

Fiorucci

Fiorucci

05-08-2011 om 18:03

Maar pluk

Die deelnemer maakt toch zelf de keuze om mee te doen? En hoe je dan in beeld wordt gebracht heb je dan zelf al gezien in eerdere edities. Kijk, gaat het om kinderen, dan ben ik het met je eens, die kunnen de impact van op tv komen niet inschatten. (denk maar aan de serie: Help mijn kind is te dik) maar een volwassene kiest zelf om mee te doen, ik heb daar dan niet zo'n meelij mee. Of ik er naar kijk is vers 2, nee dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.