Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

alleen

alleen

27-12-2012 om 14:41

Het leven.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelf het heft in handen

ik denk dat iedereen die gedachten wel herkent, dat heeft volgens mij iedereen wel eens, maar...dat duurt maar even, of beter gezegd: die gedachten probeer ik zo snel mogelijk uit te bannen.

En dat doe ik door me te beseffen (en mezelf doordringen) wat er WEL is..En dat is veel (ondanks dat ik veel moet missen)!

Beseffen is wat anders dan voor je zelf opsommen en benoemen, beseffen is iets wat naar binnen gaat, het geeft een geluksgevoel.

Als je levens groots en meeslepend zou zijn, dan zou dat ook weer saai worden, denk ik. Het is niet zo dat je het leven ondergaat, het leven is wat je ermee doet en dat zit em vaak in de kleine dingen (zoals de vlinders van Manda)!

Succes, je kunt dat ook!! (en het kost je niets!)

Nog even op de valreep

Ik geniet van alles. Tegenslagen, grauwe stemmingen, saaiheid, eenzaamheid, zelfs depressieve momenten absorbeer ik als een uitgedroogde spons. Ik kan mijn kinderen zien opgroeien met alle strubbelingen, ik erger me met warmte aan mijn ex-man, zware werkdagen beleef ik intens. Ik leef!!! En het heeft weinig gescheeld of het was anders afgelopen. Dus alle leuke en fijne dingen, hoe klein ook, hebben daardoor extra glans gekregen.

Fély

roos

roos

05-01-2013 om 15:11

Beetje positief zijn

Je lijkt echt wel alles donker te zien,niet?Of vergis ik me?
Wat voor zin het leven heeft?
Het leven heeft zoveel zin als jij der zelf aan geeft.
Ik heb soms ook al wel eens momenten,dat ik net zo denk als jij hoor...is het dit nu?
Dat is nu eenmaal de dagelijkse sleur waarin we verzeild geraken,eens je een huishouden,werk en kinderen hebt.Dat noemt men leven en overleven.Meestal hebben we toch zelf gekozen om die stap te zetten?
Wij staan hier ook met twee voeten in het leven als ik het zo mag uitdrukken.Man met een drukke baan,vroeg weg,laat thuis,daarnaast ook nog eens een eigen zaak waarin hij de meeste tijd steekt,ik die twee dagen en half werk per week en verder het huishouden run en de kinderen heb grootgebracht.
En ja,het is zo,je moet altijd zien dat je op't eind van de maand rond komt.Wij ergeren ons hier ook wel eens aan,dat alles zo duur is geworden,maar dat is nu eenmaal het leven waarin we leven.Wij mogen ons nog gelukkig prijzen dat we nog rond komen en best goed kunnen leven.
Er zijn mensen die het veel minder goed hebben...
Mij lijkt het dat jij nogal wordt opgeslorpt door je dagelijkse doen en laten?
Ik zie nergens een gaatje voor ontspanning lijkt me zo in je uitleg?
Alhoewel ik het ook bijzonder druk heb,zorg ik er toch wel voor dat ik zo nu en dan eens wat ontspanning krijg.
Misschien moet jij dat ook eens proberen?Ergens een gaatje zoeken om effe de drukte te kunnen ontvluchten?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.