Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dees

Dees

13-10-2015 om 13:24

Het spelen via de media

Ik lees regelmatig de online kranten, vooral het ad leest goed weg, maar ik merk dat het me steeds meer irriteert dat mensen hun problemen direct in de media kwakken en blijkbaar daar ook gehoor van krijgen zoals onderstaand artikel.

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/4162230/2015/10/13/Amsterdammer-krijgt-giga-afvoerbuizen-op-balkon.dhtml

Dit artikel kaart ik aan omdat hier ook duidelijk vermeld staat dat er nog niet eens een klacht is ingediend alvorens de krant er bij gehaald is.

Soms begrijp ik de artikelen en de frustratie van de mensen uit het artikel wel hoor. Zoals deze man begrijp ik heel goed dat hij zich irriteert aan de pijpen langs zijn balkon, en zo te zien had hij zelf al een hele mooie bestemming voor het deel van het dak waar de pijpen overheen lopen.

Maar soms kan ik me irriteren aan het zielig doen van de mensen, vaak dingen waar ze zich totaal onterecht in een slachtoffer positie wurmen. Ben ik de enige persoon wie zich hier aan irriteert?

Vast niet.

Mij stoort het ook wel.
Maar ja, geef de mensen aan de andere kant eens ongelijk; ze zien regelmatig dat het groots opblazen van een probleem in de media voor een snelle(re) oplossing zorgt, dus waarom zou je het nog op een schappelijke manier proberen?
Instante behoeftebevrediging: Ik heb een probleem, ik wil een oplossing, die wil ik nú, en zó krijg ik dat waarschijnlijk het snelste voor elkaar.

(moet eerlijk bekennen dat ik, wanneer ik soms lees over jaren voortslepende problemen tussen mensen en instellingen, wel eens denk: 'Ik had allang de krant gebeld'...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.