Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoarders


1968 schreef op 19-02-2023 om 19:45:

Bij zo'n hoarder denk ik dan wel altijd, oke, we gooien niks weg, maar zullen we op zijn minst dan dingen ordenen. Mooie stapels, nette kasten en bakken. Dan kan je tenminste nog terugvinden wat je hebt, dat lukt niet meer onder een berg omgevallen spullen. En helemaal onbegrijpelijk dat het om om lege pizzadozen en pannetjes met aangekoekte soep gaat ofzo. Maar ja, het is een ziekte inderdaad.

Het is een ziekte maar wel een die niet of nauwelijks met een gezonde relatie en samenleven verenigbaar is. Net als middelengebruik. Of een combinatie daarvan.

Alleen dingen weggooien helpt waarschijnlijk niet, want dan is er ruimte voor nog meer zooi. En alleen zooi sorteren creëert niet per se meer ruimte.

IJssel schreef op 19-02-2023 om 19:29:

[..]

Ik heb een baan waarbij ik regelmatig een overhemd aan moet. En zonder strijkplank is het best lastig om zo'n ding een beetje uit de kreukels te krijgen. Daarnaast vind ik strijken best een setje zen. Oh en ik ben al een jaar of tien weduwnaar dus ik zal nooit de vrouw zijn die klaagt over de strijk. En je reactie is wel erg rolbevestigend.

Hoezo is mijn reactie rolbevestigend? Een beetje vent strijkt zijn eigen overhemd. Mijn vader was heel vroeg weduwnaar, ik weet niet beter. Geen idee of hij het zen vond, ik kan het niet meer vragen, maar het bleef bij die paar overhemden. Beddengoed werd alleen opgevouwen. En ik heb hem in tegenstelling tot diverse vrouwen in mijn omgeving nooit horen jammeren over een berg strijk. En jij  - N=2 - dus ook niet. 🙂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.