Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hockey nog steeds een kaksport of valt het best mee?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Boerengolf

dat bestaat echt. Dan ben je in de weer met een klomp aan een stok.

Sorry, draadvervuiling, maar de associatie kwam bij me op.

margje van dijk

margje van dijk

15-09-2010 om 20:05

Jazeker bromvlieg

Daarom zei ik het ook

Ik heb het wel eens gedaan met mijn collega's, als team-uitje. Ik vond het best leuk.

Margje

ChrisH

ChrisH

15-09-2010 om 21:18 Topicstarter

Boerenhockey

Margje, is de hockeyclub die je beschrijft die uit E? Want dan weet ik genoeg

Chris

bibi63

bibi63

15-09-2010 om 21:28

He margje

Grappig jouw associaties: scouting, volkstuintje t.o.v. hockey. Nou ja, volkstuintje kan ik nog enigszins begrijpen: als je in een flat woont, dan is zoiets misschien leuk om toch iets als een tuin te hebben (alhoewel, als je in een miljoenen appartement in A'dam woont en geen tuin hebt...). Maar scouting? Is dat dan iets voor de niet-plebs? En waarom? Ik weet nog dat toen mijn dochter klein was, diverse mensen zeiden: 'ze MOET op hockey'(jaja teamsport, leren samenwerken). Tjonge en wat doe je dan bij scouting? Ik snap er niets van.
Mijn beeld van de samenleving wordt steeds meer bevestigd, helaas.
Bibi

Hockey en scouting

Hier is de combi hockey scouting een heel veel voorkomende. Veel families komen bij beide.
Ik heb helemaal niets met scouting. Maar ik weet dat hier op de hockeyclub rekening wordt gehouden met de trainingsdagen en tijden in verband met de opkomstavond van de scouting!

margje van dijk

margje van dijk

15-09-2010 om 23:05

Hmmm

Chris: Nee, niet die te E

Hier bij ons is hockey en scouting alleen een voorkomende combinatie bij de jonkies, als het nog samen gaat ('s ochtends hockey, 's middags scouting). Maar op een gegeven moment gaat het spaak lopen, omdat de hockeywedstrijden steeds later worden. Mijn kinderen zitten daar nu middenin en ze kunnen niet kiezen. (Lastig hoor!). Mijn ervaring is dat er op deze leeftijd niet veel meer zijn die het allebei nog doen.

Scouting is 'inhoudelijk' niet voor het plebs, tenminste dat had ik niet begrepen. Maar het is wel erg goedkoop. (Hockey niet). En bij ons op scouting zitten bijvoorbeeld ook veel kinderen uit het speciaal onderwijs. Die zie ik niet bij hockey. Dus vandaar dat ik scouting een beetje associeer met niet-kak.

Verder heb ik er zelf geen oordeel over, ik vind het allebei leuk. En ik kan me zowel kakkineus als plebserig voordoen, net waar mijn pet naar staat. Ik geloof niet dat ik inherent tot een bepaalde categorie behoor. Maar ja, dat zal iedereen wel van zichzelf zeggen

Margje

Margje

Hier is de scouting grotendeels op vrijdagavond.
En een paar groepjes op zaterdagochtend, maar combineren kan dus altijd! Volgens mij overleggen ze er over..... ik weet dat er een gezin is met de vader in het scouting bestuur en moeder in het hockeybestuur!

ChrisH

ChrisH

16-09-2010 om 11:36 Topicstarter

Margje

Jammer Margje, daar gaat mijn 'inside information' . Geeft niks, we gaan het gewoon zelf ervaren, morgen heeft zoon zijn tweede training. Ben benieuwd.

Chris

ChrisH

ChrisH

20-09-2010 om 12:00 Topicstarter

Besluit

Op de tweede training was het kk-gehalte een stuk lager, hoe dat komt weet ik eigenlijk niet. Wel een witte broek met bruine laarzen gespot en het jongetje waarmee zoon oefende had ook wel een heel erg echte hockeynaam, maar verder vond ik de sfeer vrij normaal. Hoe dan ook, we gaan zoon inschrijven voor hockey!

Chris

Veel plezier

ik hoop dat hij en jij er net zo veel lol aan beleven als mijn dochter en ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.