Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

02-12-2022 om 07:03

Hoe doen jullie dat? Kerstcadeaus geven.

Peiling

Hoe doen jullie dat?
41 stemmen
10%
10%
80%

Bijtje82

Bijtje82

02-12-2022 om 22:35

RoodVruchtje schreef op 02-12-2022 om 13:34:

“Oudste zoon 11, weet inmiddels dat ik de cadeaus koop”

Bedoel je hiermee dat jouw kinderen ook in de Kerstman geloven? Of zijn het Sinterklaascadeautjes die pas met Kerst uitgepakt mogen worden?

Ja tuurlijk geloven zij dat nog. Nee het zijn geen Sinterklaas cadeaus, wij vieren gewoon geen Sinterklaas. 

De twee jongsten zijn 4 en 5. Dus daar kun je nog heerlijk mee fantaseren over kerstelven en magie.

Bijtje82

Bijtje82

02-12-2022 om 22:39

MamaE schreef op 02-12-2022 om 13:53:

[..]

Dat is toch niet zo gek? Ze moet toch ook uitleggen waarom haar kinderen voor Sinterklaas niks krijgen en andere kinderen wel. Dan leg je uit dat jij de kerstman hebt gevraagd om cadeaus te komen brengen en niet sinterklaas.

Ik heb een neef die op vijf december jarig is. Die ouders gaven ook niks voor sinterklaas omdat hij dan al jarig was, dus kreeg hij met kerst cadeaus. Bij ons in de familie werd dan gezegd dat tante X de kerstman 'bestelde' en de meeste andere ouders 'sinterklaas'.

Ze krijgen wel Sinterklaas cadeaus hoor, maar niet bij mij. Dat doen ze bij papa. Sinterklaas moet zoveel kinderen langs, als hij dan twee keer bij dezelfde kinderen langs moet dan kost dat heel veel tijd en centjes extra. Maar de luisterpieten horen alles, en als jullie niet goed luisteren dan verklapt Sinterklaas dat aan de kerstman. 

Met Sint een paar schoencadeautjes, verjaardag binnen een week na Sint dus voor ons houd het met de schoencadeautjes op voor Sint. 

Kerst gaan we heerlijk op vakantie, maw de belevenis is al een cadeau.

Qua kerst in principe alleen bij mijn ouders/schoonouders. Die kopen dan wat cadeautjes voor onder de boom voor de kids. Kids weten dat de kerstman niet bestaat.

Oudste gelooft niet meer ( bijna 9) in sinterklaas, de tweeling ( bijna 7) dit jaar voor het laatst. Dus inderdaad nog wel Sinterklaas gevierd dit jaar. 

Maar kerst vinden we allebei zelf een stuk leuker. Zijn echte kerstfreaks en hebben de boom al weer een dikke 2 week staan zowat. Dus vanaf volgend jaar zal kerst wel meer het "cadeautjes" moment gaan worden.

Maar soms voelt het ook een beetje als overkill. De tweeling is halverwege december jarig, ik zelf eind december en de oudste is begin januari jarig. We blijven soms aan het cadeau's kopen in die periode. 

Bijtje82 schreef op 02-12-2022 om 22:39:

[..]

 Maar de luisterpieten horen alles, en als jullie niet goed luisteren dan verklapt Sinterklaas dat aan de kerstman.

Ja en dan? 

Bijtje82

Bijtje82

05-12-2022 om 15:30

Jippox schreef op 05-12-2022 om 15:21:

[..]

Ja en dan?

Niks, verbeelding van het kind is genoeg.

Ja maar, wat moet het kind zich dan verbeelden? Dat 'ie wat te vrezen heeft als 'ie niet braaf is?

Bijtje82

Bijtje82

05-12-2022 om 15:51

Jippox schreef op 05-12-2022 om 15:40:

Ja maar, wat moet het kind zich dan verbeelden? Dat 'ie wat te vrezen heeft als 'ie niet braaf is?

Kom op zeg.. wat wil je nou horen?

Ik ben gewoon benieuwd wat je in vredesnaam wilt bereiken met dat soort misplaatste opmerkingen tegen je kinderen.

Ik heb als kind wel eens een briefje van 'Sinterklaas' in de schoen gehad toen ik een paar keer een brutale mond had gehad. Dat ik toch echt wat beter moest gaan luisteren anders moest sinterklaas nog eens gaan bedenken of er op 5 december wel cadeautjes voor mij zouden komen. Heeft veel indruk gemaakt. Ik was weer helemaal braaf en 30+ jaar later weet ik het nog.

Je moet er toch een verhaaltje van maken als je niet aan Sint doet en wel aan Kerst.

Elpisto schreef op 05-12-2022 om 15:07:

Qua kerst in principe alleen bij mijn ouders/schoonouders. Die kopen dan wat cadeautjes voor onder de boom voor de kids. Kids weten dat de kerstman niet bestaat.

Oudste gelooft niet meer ( bijna 9) in sinterklaas, de tweeling ( bijna 7) dit jaar voor het laatst. Dus inderdaad nog wel Sinterklaas gevierd dit jaar.

Maar kerst vinden we allebei zelf een stuk leuker. Zijn echte kerstfreaks en hebben de boom al weer een dikke 2 week staan zowat. Dus vanaf volgend jaar zal kerst wel meer het "cadeautjes" moment gaan worden.

Maar soms voelt het ook een beetje als overkill. De tweeling is halverwege december jarig, ik zelf eind december en de oudste is begin januari jarig. We blijven soms aan het cadeau's kopen in die periode.

Je zou ofwel voor Sint/Kerst ofwel voor de verjaardag ook iets van zomerspeelgoed kunnen geven. Een zwembad voor in de tuin (als dat past), een step, bal, springtouw, dat soort dingen. Of iets als een ervaring, dat hoef je dan niet meteen te verzilveren, maar kan ook in het voorjaar of de zomer. 

Elpisto schreef op 05-12-2022 om 15:07:

Qua kerst in principe alleen bij mijn ouders/schoonouders. Die kopen dan wat cadeautjes voor onder de boom voor de kids. Kids weten dat de kerstman niet bestaat.

Oudste gelooft niet meer ( bijna 9) in sinterklaas, de tweeling ( bijna 7) dit jaar voor het laatst. Dus inderdaad nog wel Sinterklaas gevierd dit jaar.

Maar kerst vinden we allebei zelf een stuk leuker. Zijn echte kerstfreaks en hebben de boom al weer een dikke 2 week staan zowat. Dus vanaf volgend jaar zal kerst wel meer het "cadeautjes" moment gaan worden.

Maar soms voelt het ook een beetje als overkill. De tweeling is halverwege december jarig, ik zelf eind december en de oudste is begin januari jarig. We blijven soms aan het cadeau's kopen in die periode.

Ik heb wel eens gehoord van mensen die dit “probleem” ook hadden. Die vierden de halve verjaardagen. Dus met 7,5; 8,5; 9,5 etc. In juni dus nog ruim voor de zomervakantie, vaak mooi weer. Ideaal voor (kinder)feestjes.

Jippox schreef op 05-12-2022 om 15:58:

Ik ben gewoon benieuwd wat je in vredesnaam wilt bereiken met dat soort misplaatste opmerkingen tegen je kinderen.

Zullen we die absurde discussie hier niet gaan voeren alsjeblieft?

Wij hebben meestal iets kleins onder de boom. ‘De stapel’ is met Sinterklaas. De pakjes leg ik onder de boom zodra ik ze heb ingepakt, dus in die zin kun je wel spreken van dat de stapel geleidelijk groeit. Mijn kinderen hebben nooit geloofd in de Kerstman en ook niet in de Paashaas. Alleen Sinterklaas vond ik genoeg.

Schemerlampje schreef op 05-12-2022 om 16:24:

[..]

Ik heb wel eens gehoord van mensen die dit “probleem” ook hadden. Die vierden de halve verjaardagen. Dus met 7,5; 8,5; 9,5 etc. In juni dus nog ruim voor de zomervakantie, vaak mooi weer. Ideaal voor (kinder)feestjes.

Dit vind ik wel creatief bedacht. Voor een kinderfeestje kun je op zich wel iets bedenken wat binnen kan. Bioscoop (of thuis een film aanzetten), zwembad, knutsel/creatieve workshop, iets bakken, binnenspeeltuin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.