Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe drinken jullie koffie?

Onze volautomaat heeft het begeven. 
Nu al een paar dagen oploskoffie aan het drinken en dat moet niet al te lang duren
Maar ik kom er maar niet uit. 
Weer een volautomaat lijkt eigenlijk ideaal voor ons (momenteel erg drukke) gezin. 
Maar een echt goede (duurzame)  (en mooie) is boven ons budget. Nu overweeg ik een goedkopere, maar dat voelt ook niet helemaal ok. Is vast binnen 5 jaar stuk en ik ben die wegwerpmentaliteit van onze maatschappij ook wel zat. 
Hoe maken/ drinken jullie je koffie? 


Bijtje82

Bijtje82

10-11-2022 om 06:37

Philips grind en brew. Verse bonenmaling, maar toch filterkoffie. 
Hou van wat sterkere koffie met melk  en één klontje suiker. Maar goede koffie lust ik ook op andere manieren. 

In een ouderwets koffiezetapparaat, zo eentje met een filter en een thermoskan. Gewoon, zwart. 

onze gaggia brera gaat al 15 jaar mee. Dus best duurzaam vind ik

DeLonghi Magnifica S hebben wij, man en ik drinken alleen zwarte koffie, de kinderen maken er weleens een latte of cappuccino mee en er zit een warm water kraantje aan dat ik gebruik voor een kopje kruidenthee. Voor gewone thee is het water te koud. Je kunt de sterkte van de koffie aanpassen per kopje door de knop te draaien, ideaal vind ik, man drinkt z'n koffie liever sterk en ik drink liever een slapper bakje.

Hier een Philips Saeco xsmall (deze is nu 10 jaar oud) hoop er nog lang mee te doen en anders ga ik weer iets soortgelijks zoeken.
Ik heb koffiebonen van de Lidl en drink het zwart met een zoetje. (melk opschuimen doe ik nooit en water voor de thee vind ik niet heet genoeg, dat doe ik dan toch met de waterkoker) maar ik drink zelden thee.
Mijn vriend (LAT) heeft een senseo, vind ik trouwens ook best drinkbaar En hij heeft voor grote hoeveelheden (bij visite) een los gewoon koffiezet apparaat erbij met een thermoskan eronder.

6f492858eaf7498cbdb1ad2500f2eef9?wid=420&hei=360&$jpglarge$

dan

dan

10-11-2022 om 11:57

Wij hebben zowel een dolce gusto als een filter koffiezetapparaat met gemalen koffie. 

met een ouderwets koffiezet-apparaat, overgieten in een goede thermos om het warm te houden. Warm melk op in mijn beker in een magnetron, opschuimen met een garde (die kan gewoon in de vaatwasser, die elektrische melkopschuimer kon dat niet EN het schuim wordt te 'stijf'), koffie erbij (of zwart drinken, dat doet mijn man). 

Ik had mijn zinnen gezet op een Siemens EQ6-500, maar mijn oude Siemens (die veel minder fancy is) deed het na 6 jaar nog uitstekend. Gelukkig kreeg mijn dochter haar eerste echte huis, dus de oude Siemens is naar haar gegaan en ik heb mijn super de luxe nieuwe apparaat. Ik drink vooral Lattes. Mijn vriend cappuccino met havermelk of zwart.  

Ik drink het liefst koffie zoals mijn oma en moeder die zette. Eerst extract maken (langzaam opgieten) en dan water net van de kook af, toevoegen. Helaas ben ik ´s ochtends blind en doof voor mijn omgeving voor de eerste kop koffie. Op weg naar de badkamer schuifel ik langs de keuken, pak een mok en druk op een knop van onze volautomaat. Als de eerste erin zit, zet ik de tweede zoals boven omschreven. 

Voordat we de automaat hadden, was mijn partner zo lief (en verstandig) om geruisloos de eerste kop naast mijn bed neer te zetten. 

Sinds we een nespresso apparaat mee hadden naar vakantie, wil ik niks meer anders dan Nespresso.

 Dat is wellicht wel wat gechargeerd, maar vindt het persoonlijk de lekkerste koffie. Sinds een half jaar zwart, omdat ik vond dat er wat kilootjes af mochten. 

_Anoniem_ schreef op 10-11-2022 om 11:57:

Hier een Philips Saeco xsmall (deze is nu 10 jaar oud) hoop er nog lang mee te doen en anders ga ik weer iets soortgelijks zoeken.
Ik heb koffiebonen van de Lidl en drink het zwart met een zoetje. (melk opschuimen doe ik nooit en water voor de thee vind ik niet heet genoeg, dat doe ik dan toch met de waterkoker) maar ik drink zelden thee.
Mijn vriend (LAT) heeft een senseo, vind ik trouwens ook best drinkbaar En hij heeft voor grote hoeveelheden (bij visite) een los gewoon koffiezet apparaat erbij met een thermoskan eronder.

6f492858eaf7498cbdb1ad2500f2eef9?wid=420&hei=360&$jpglarge$

Deze heb ik ook. Ik heb hem zes jaar geleden bij de kringloop gekocht voor €20 en hij doet het nog steeds. Geen idee hoe oud hij inmiddels is.

Ook voor mij is dit een prima apparaat. Ik drink de rode bonen van de Aldi. Meestal zwart. Soms schuim ik melk op in een aparte melkschuimer. Die had ik al voordat ik dit apparaat had en ik kan niks met dat schuimpijpje. Ik kook het water voor thee op de inductieplaat. 

Als deze kapot is, ga ook ik waarschijnlijk iets vergelijkbaars zoeken. Ik hou niet zo van filterkoffie, Senseo heb ik hiervoor gehad maar wil ik niet naar terug. Een simpel espressopotje voor op de kookplaat is eventueel ook een optie. Dat is natuurlijk vele malen goedkoper, en ook lekker. Maar dit apparaat is veel gebruiksvriendelijker. 

niet, en mijn gasten zullen het derhalve met goede thee of oploskoffie moeten doen.

Dolce gusto machine en de cappuccino cups. 

Hier filterkoffie. Wel met vers gemalen bonen, zo verwend heb ik mijn man inmiddels. Ik drink zelf geen koffie 

Wij hebben nu 7 jaar geleden een Melita Café Solo gekocht, een eenvoudige volautomaat. Nog steeds heel erg blij mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.