Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marsja

Marsja

21-10-2020 om 12:27

Hoe elkaar ontmoeten?

hallo, willen jullie eens meedenken over hoe je mensen kunt blijven zien. Het is nu koud (itt tot het voorjaar) dus mensen zijn er niet voor te porren om elkaar buiten te zien.

Maar ja ik behoor tot een risicogroep dus ik ga niet bij mensen binnen zitten. En dan wordt het toch wat allenig,
Een jaar geleden woonde er nog een kind half thuis, gaf ik workshops, ging ik naar het theater, maakte ik muziek met mensen, had ik met vrienden een eetgroep, ging ik wel eens daten.
Dat is allemaal weggevallen. In de zomer sprak ik op het terras af of in de natuur. Nu zit ik de hele tijd alleen thuis. Computer heeft geen microfoon tablet is te oud voor zoomen/skype en geen geld voor een nieuwe.

Ik had al het volgende verzonnen: ik heb een vuurkorf en hout laten komen, geen tuin maar in natuurgebied in de buurt veel goede plekjes. Het mag van de gemeente, ik heb het opgezocht. Verder kruiken en handwarmers. Maar ja, op een paar vriendinnen na, die ik maar een keer per maand zie, is niemand ervoor te porren.

Hoe dan?

rutiel

rutiel

21-10-2020 om 12:36

Museum?

Dat is het eerste dat in me opkomt. Ze zijn nog open en als je een rustig tijdstip kiest en niet al te hard praat of lacht kun je er volgens mij prima bijkletsen zonder andere bezoekers al te veel te storen. Je ziet onderwijl nog leuke dingen ook.

Marsja

Marsja

21-10-2020 om 12:40

ja dat is een goeie

Rutiel, dan zou ik wel met het ov moeten, wat ik tot nu toe ook niet heb gedaan en eigenlijk ook afgeraden wordt.
Zou ik dan toch meer risico moeten gaan lopen? Zo lang in isolement is best saai, maar ja. ik ga er eens over denken

Pirata

Pirata

21-10-2020 om 12:43

wandelclubje

Met een paar buurtgenoten afspreken om eens per week een wandeling te maken?

ElenaH

ElenaH

21-10-2020 om 12:46

Niet?

'Het is nu koud (itt tot het voorjaar) dus mensen zijn er niet voor te porren om elkaar buiten te zien.'

Hier zijn veel mensen best te porren voor een wandeling in het park of op het strand. Daar moet je soms inderdaad wel even voor reizen, maar dan ben je er meteen even uit.

Heeft het natuurgebied geen mooie wandelingen die je kunt maken? Dat zou ik zelf leuker vinden dan stil zitten bij een vuurkorf.

Pennestreek

Pennestreek

21-10-2020 om 12:57

Koffie buiten

is hier nog steeds gewoon hoor. Plaid erbij, prima te doen. Eventueel een vuurkorf of terrasheater. Maar zonder eigen tuin is het inderdaad lastiger. De mensen met wie je afspreekt, hebben die ook geen tuin?
Wandelen doe ik ook vaak. Of fietsen.
Bellen kan ook zonder beeld, dat vergeten mensen tegenwoordig nog wel eens .
En is er niet iemand van wie je een tablet kunt lenen? Of schrijf de gemeente of een of ander fonds in je gemeente aan, er is nu heel wat mogelijk aan subsidies/giften als je het goed onderbouwt. Zet een oproepje op facebook of je buurtapp, misschien heeft iemand zo'n ding liggen dat (tijdelijk) niet wordt gebruikt of wil zijn oude computer aan je overdoen. Echt, er staat zoveel ongebruikt spul in de Nederlandse huizen!

Overigens, zelfs als je in een risicogroep valt kun je volgens mij prima bij mensen op bezoek, als je maar afstand kunt houden. Bij mijn ouders neem ik mijn eigen beker mee, hoeft mijn moeder alleen maar de koffie in te schenken en niet af te wassen. Raam/achterdeur open en allebei op een andere bank, ik ga er niet naar de wc. Lijkt mij prima verantwoord. Maar dat is natuurlijk aan jou om te bepalen. Ik alleen dat je het jezelf misschien moeilijker maakt dan noodzakelijk.

Zonnehoed

Zonnehoed

21-10-2020 om 13:35

Bioscoop

Bioscopen zijn nog open volgens mij. En via Whatsapp kun je ook beeldbellen met meerdere mensen, dus gewoon op je telefoon.

Wandelen kan ook nog prima, lekker juist om even naar buiten te gaan, we zitten al genoeg binnen.

Zonnehoed

Als je niet tot 1 huishouden behoort zit er een forse afstand tussen de stoelen. En eten en drinken is niet meer verkrijgbaar. Dus rondhangen voor de film kan amper, dan kan je in de zaal even heel kort bijpraten over minimaal anderhalve meter, en als dan de lichten uitgaan moet je je mond houden. En ik vermoed dat je na afloop zo snel mogelijk eruit wordt gebonjourd. Coronaproof is het, maar bijkletsen zit er zo niet echt in.

Groeten,

Temet

guera

guera

21-10-2020 om 14:13

wandelen

Herkenbaar hoor. Wij blijven zoveel mogelijk in de eigen bubbel en ontvangen thuis nauwelijks mensen. Soms mijn ouders.
Ik spreek wel regelmatig af om te wandelen met vriendinnen. En inderdaad whatapp videobellen of gewoon bellen of Netflix party tegelijk een bepaalde film kijken. Ook sport ik samen met een vriendin. Je schrijft dat niemand te porren is voor het houtkorf idee. Ik weet niet of dat mensen uit de buurt zijn?
Als ik een uur moet rijden voor een vuurkorf moment zou ik dat ook niet doen maar lekker wandelen wel. Aan de andere kant als het gaat om een goede vriendin die ik graag zie. Ik merk dat ik nu meer contact heb met alleen ECHT goede vriendinnen of familie OF mensen uit het buurtje om een blokje om te doen. Alle mensen ertussenin en waarvoor je eventueel moet reizen dat valt een beetje weg

Marsja

Marsja

21-10-2020 om 14:29

wandelen

Nee kan niet heb lichamelijke beperking.

Zonnehoed

Zonnehoed

21-10-2020 om 17:24

Temet

Iets creatiever zou het wat leuker maken loop naar een tentje waar je koffie to go kunt halen en drink dat op een bankje op, neem een thermosfles met wat lekkers en iets te eten mee, verzin een list. Ik kan me voorstellen dat er even samen op uit gaan op zich al fijn is, ook zonder dat er urenlang bijgepraat kan worden, dat kan dan weer via whatsapp

ElenaH

ElenaH

21-10-2020 om 17:28

Marsje

Je kunt niet wandelen, je wilt niet reizen. Dan wordt het inderdaad erg lastig om af te spreken met mensen. Zeker als dat vaker dan een paar keer per jaar zou moeten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-10-2020 om 18:28

Je bent vast niet de enige met dit probleem. Als je ook op zoek bent naar nieuwe contacten zou je een oproepje kunnen doen via fb/de kerk/plaatselijke buurthuis etc.
Wie weet kom je nog op hele leuke ideeën. Of kan je zelf wat betekenen voor een ander.

Marsja

Marsja

21-10-2020 om 19:01

bedankt

er zitten leuke tips bij. Ja het feit dat ik niet kan wandelen (operatie is uitgesteld door corona) en dat ik tot een risicogroep behoor maakt het makkelijker. Ik bezin me er op of ik wel het risico ga nemen om te reizen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-10-2020 om 22:15

Wandelen gaat niet, en fietsen?

Als je zelf niet makkelijk fietst, misschien een tandem huren ?

Je vindt reizen risicovol, begrijp ik. Ik weet niet in welke regio je woont, maar hier is het OV zeer rustig, de bussen zijn bijna leeg Als je de spits of wat daarvan over is mijdt, zou het toch een optie kunnen zijn.

Je vuurkorvenplan klinkt origineel, maar hoe krijg je die korf en dat hout op de plek waar je wilt zitten ? In de praktijk is het nu trouwens vaak te winderig of te vochtig om een beetje gezellig zittend buiten te vertoeven. Veel wind en een vuurkorf is geen gelukkige combi.

Triva

Triva

22-10-2020 om 02:52

Hmm

Al het andere kost geld, ik zou het microfoonprobleem oplossen. Ik heb ook Teams op mijn smartphone met soms beeld op de laptop.

Doe samen met iemand een spel op boardgamearena terwijl je met elkaar praat? Of ga daar alleen naar toe en ontmoet mensen online?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.