Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Meghan

Meghan

09-05-2019 om 17:43

Hoe wist Aaf Brandt Corstius dat

de nieuw geboren prins in Engeland Archi(bald) zou gaan heten?

Ik zag de kop van 7/5 in de Volkskrant maar kan 'm niet openen omdat ik geen abonnement (meer) heb.
En ik ben eigenlijk gewoon stiknieuwsgierig hoe het kan dat zij dit schreef op 7 mei terwijl gister de naam bekend gemaakt werd. En er weinig ingezet is op Archie in de wedkantoren.
Iemand toevallig de column gelezen?


Sancy

Sancy

09-05-2019 om 17:45

google

Ze googelde op zeldzame voornamen in de UK en (een van) de eerste hit(s) was Archibald.

Prins George

Ik heb ook ergens gelezen dat men zich afvroeg of de kleine prins George het mogelijk aan het verraden was terwijl hij iets zei achter beide handen.

Maar ik vond het inderdaad ook opmerkelijk.

Het deed me alleen wel denken aan Archie Bunker.


https://www.youtube.com/watch?v=v-WCKdk_u4I

En ik weet ook niet waar die naam voor de ouders vandaan komt.

Meghan

Meghan

09-05-2019 om 20:08

Mijntje

En die link kan ik dus net niet openen 😁

Dus t blijft nog een raadsel...

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2019 om 20:36

Populair

Ik begrijp dat Archie een populaire naam is voor jongetjes in Engeland. Wist ik ook niet, maar dat kan een verklaring zijn. Na mijn aanvankelijke verbazing vind ik het eigenlijk niet eens zo'n onaardige naam. Het "bekt" wel goed in combinatie met Harry. Harry en Archie.

Mijntje

Mijntje

10-05-2019 om 09:38

meghan

COLUMN
AAF BRANDT CORSTIUS
Ik ben dus geen medium, maar ik ben iemand die dingen zit te googelen

9 mei 2019
Eindelijk wist ik eens hoe het was om Jezus te zijn. Of in ieder geval Jomanda. Iemand die door anderen bijzondere en mystieke eigenschappen toegeschreven krijgt, en dan zelf zoiets heeft van: o, eh, ja, jaaa, ik heb speciale gaven, geloof ik, knap, hè?

Wilt u dit verhaal liever beluisteren? Hieronder staat de door Blendle voorgelezen versie.

Ik had woensdagochtend in de Volkskrant geschreven dat de baby van Harry en Meghan Archibald genoemd zou worden. Mark my words, had ik er stellig bij gezet.

Nou heet hij geen Archibald (al hoop ik nog wel dat hij op de officiële papieren zo zal heten), maar Archie. Geef toe: dat ligt dicht bij elkaar. Archie is Archibald, maar dan de schattige hondenversie. De babyversie.

Toen op woensdagmiddag bekend werd dat de baby Archie heette, begonnen mensen aan mij te vragen hoe het kon dat ik dat had voorspeld. Ik moest snel met een antwoord komen, want ze wilden het echt weten. Aanvankelijk zei ik: ‘Meghan is mijn beste vriendin’, maar toen niemand dat leek te geloven, schakelde ik over op: ‘Ik heb een gave.’ Dat leken mensen wel plausibel te vinden.

En ineens vond ik het zelf ook best plausibel. Tuurlijk, ik wist hoe het gegaan was. Ik had op dinsdagochtend, naarstig op zoek naar een onderwerp voor een stukje - want dat is nu eenmaal mijn beroep, naarstig op zoek zijn naar een onderwerp voor een stukje - zitten peinzen over die Baby Sussex. Waarom had hij nog geen naam, en wat zou zijn naam worden? Ik bedacht dat Harry en Meghan het vast heel irritant vonden dat iedereen in Engeland en ver daarbuiten op namen zat te wedden. Ik typte bij Google ‘zeldzame jongensnamen’ in. Want misschien hadden Harry en Meghan dat ook wel gedaan (met Nederlandse zoektermen, om het allemaal nog zeldzamer te maken). En dan krijg je Aalje, Abner, Adde – allemaal lastig uit te spreken in het Engels, maar hop, daar stond ie: Archibald.

Prachtig toch? Lekker internationaal, en statig. Gewoon een prima naam voor een koning, mochten de neefjes en nichtjes er te zijner tijd geen zin in hebben.

Ik ben dus geen medium, ik ben iemand die dingen zit te googelen. Maar, ging mijn eigen geest verder met me op de loop, misschien was dat googelen óók wel ingegeven geweest door iets mediumachtigs in mij. Iets – mijn zesde zintuig? – had mijn vingers de woorden ‘zeldzame jongensnamen’ laten typen en iets – ja, vast en zeker mijn zesde zintuig – had mijn oog op de naam Archibald laten vallen.

En toen raakte ik overmoedig, en appte ik op woensdagavond aan iedereen die ik kende dat de uitslag van Ajax-Spurs 2-0 zou worden.

Dat hadden Jezus en Jomanda nooit gedaan.

En Jezus en Jomanda waren ook wel even naar een wedkantoor gegaan.

Schattige hondenversie

Het kan gebeuren dat ouders verwachten dat kind de door hen uitgekozen (roep)naam koestert, maar de roepnaam het kind in de puberteit toch gaat irriteren. Dan is het fijn als een kind beroep kan doen op zijn/ haar andere namen. Net als prinses Christina; voorheen prinses Marijke.

Zoveel mooie namen en dan kiezen voor Archie. Ik vind prins Michael wel iets Amerikaans in zich hebben. Bekt goed met Meghan.

Ben wel benieuwd hoe hij er later uit gaat zien, met die rode haren en een getinte huidskleur.

Mijntje

Mijntje

10-05-2019 om 11:31

snappen

Ik snap eigenlijk die interesse niet in het Britse Koningshuis.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-05-2019 om 12:56

Mijntje

Ik ook niet.
Heerlijk superieur gevoel he?

Mijntje

Mijntje

10-05-2019 om 13:03

Nee hoor

Ad Hombre

Ad Hombre

10-05-2019 om 13:16

Mijntje

Waarom zei jij dat dan?

Triva

Triva

10-05-2019 om 13:34

tjongejonge

inderdaad dat moest er weer even: "Ik snap eigenlijk die interesse niet in het Britse Koningshuis."

Het interesseert mij ook niet maar helaas komt het tot mij in het nieuws. Dit met Aaf is wel grappig natuurlijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-05-2019 om 15:32

Hoeft ook niet

Ach jong baby geluk is altijd leuk.

Mijntje

Mijntje

10-05-2019 om 18:03

tijdgeest

Ik zei dat omdat ik mij erover verwonder dat wij ons tegenwoordig met het Britse Koningshuis bezighouden. Dat we met onze eigen koninklijke baby's bezighouden snap ik en ik dacht niet echt met andere Europese vorstenhuisbaby's, alleen met de Britse. Misschien de tijdgeest. Het kan ook nog net he, zo vlak voor de brexit

Archie

Archie

10-05-2019 om 21:01

Denk meer

Dat wanneer je uit de tijd van Diana komt, je iets meer vanzelf blijft hangen aan dat koningshuis.

Triva

Triva

10-05-2019 om 21:30

Mwoah

Ook al die ander Europese koningskinderen kwamen wel voorbij hoor. Ik heb een goed geheugen en het is gewoon altijd in het nieuws.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-05-2019 om 23:17

Snappen

Ik snap dan weer niet wat mensen aan voetbal vinden, of pianoconcerten. Zelf volg ik Harry en Meghan op Instagram en Blauw Bloed op Facebook. Dan ben je wel een beetje raar, maar ik schaam me er niet voor.

Jesse_1

Jesse_1

11-05-2019 om 17:33

De reactie van Mijntje

Je reactie kwam misschien een beetje bot over Mijntje, dat vond ik in eerste instantie ook, maar eigenlijk verbaas ik mij al een tijdje over de hype rond Harry en Meghan. Dat men nu met de geboorte van de baby wat extra aandacht besteed, vind ik normaal, maar de focus ligt al wel een tijdje heel erg op hen.
En dan ook de berichtgeving; ik krijg van nu.nl een melding (van 'belangrijk nieuws') dat de bevalling is begonnen. Uh... als de baby er is, is dat een mooi moment om het nieuws te brengen (maar toen was de baby er ook al geloof ik).

Maar goed, ieder zijn ding . Andere mensen verbaasden zich er dan vlak voor Koningsdag weer over dat ik de namen van de zonen van Margriet en hun echtgenotes wist. Tja, mijn hoofd zit sowieso vol met informatie waarvan ik af en toe denk: Wáarom weet ik dat

Mijntje

" Dat we met onze eigen koninklijke baby's bezighouden snap ik"

Die zijn op. Toen ik even naar Koningsdag op tv keek realiseerde ik mij dat alle kleinkinderen van Juliana die daar rondliepen zo rond de vijftig zijn. Te oud om nog kinderen te krijgen. En hun eigen kinderen zijn nog te jong om zelf kinderen te krijgen.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-05-2019 om 23:23

Hee en

Onderschat het Suits effect niet hè.

Gracia van Monaco was is haar tijd ook een icoon.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2019 om 02:04

Google

Als ik het scherm van Google open op mijn telefoon, komt nieuws van het Britse koningshuis altijd als eerste opgeplopt. Ik vind het best aardig om te lezen hoor, maar ik word er wel een beetje mee doodgegooid op deze manier. Ik heb alle glamourblad-websites al weggeklikt, maar dan komt er wel weer een ander die iets van William of Harry en vrouwen kwijt wil. Maar ik weet ook dat het niet zo goed gaat met Mette-Marit, dus het blauw bloed nieuws gaat ook over de Noren en Zweden als dat zo te pas komt.

Er zit wel wat in misschien, dat de generaties die Diana van a naar b hebben meegemaakt misschien net iets meer met het Britse koningshuis verbonden zijn, door wat er allemaal gebeurd is. Vanaf die tijd is er ook veel meer gedeeld over die familie. Je kunt het inderdaad vergelijken met Monaco. Of we nu wilden of niet kregen we daarvan ook meteen allerlei details als er wat gebeurde.

Mijntje

Mijntje

12-05-2019 om 10:10

Skik

Klinkt goed: onze baby's zijn op
W.A. laat zich ook niet het hele jaar door rond fotograferen. Dat doen de andere koningshuizen misschien wat vaker.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-05-2019 om 11:05

Ik snap het probleem niet...

Als ik zou moeten reageren op alles dat me niet interesseert in fora en het nieuws, zou ik een extra dagtaak hebben...

Leven en laten leven.

Brits koningshuis

Ik snap die interesse voor Brits koningshuis wel. Die Britten hebben altijd veel meer koninklijke soap en amusement voor hun geld gehad dan wij. In Nederland moesten we in duitse kranten lezen dat Juliana en Bernard problemen hadden (Greet Hofman affaire) In Engeland kon Diana gewoon voor de gehele natie met tranen in haar ogen vertellen "Well, there were three of us in this marriage, so it was a bit crowded"

Triva

Triva

12-05-2019 om 13:54

alkes

Tja Alkes, de Greet HofmanS affaire was al in 1956... vervelend dat je al zó oud bent dat je toen geen 'waar voor je geld kreeg'.... Daarbij was de situatie wel dat er drie in het huwelijk waren maar was dat niet omdat Bernard die Greet nu zo aantrekkelijk vond. Appels en peren dus. Oja dat het in een duitse krant kwam, kwam omdat Bernard zelf gelekt heeft. Misschien wel goed geweest voor ons land?

Ons eigen land

Wie zegt dat er in ons land geen koninklijke baby's meer komen? Ik ben nog van de tijd van het defile op Soestdijk en dat hele bordes stond vol prinsjes. Die kunnen tot hun 80e nog nazaten verwekken. Wie weet begint WA nog aan een tweede leg. Zul je zien dat Amalia alsnog achter het net vist, omdat premier Baudet het de bijstelling van de wet op de troonopvolging van 1983 terugdraait. In ons eigen land valt ook genoeg te genieten.De pers stelt zich nog steeds terughoudend op, maar Annejet van der Zeil en Jolande Withuis hebben uitvoerig uit de doeken gedaan hoe gold digger Bernhard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler dik 50 jaar ons staatshoofd heeft lopen treiteren. Dat zoetsappige gezwijmel over een baby is aan mij ook niet besteed. De meisjes van Monaco en de teen van Fergie vond ik onderhoudender.

Meghan

Meghan

12-05-2019 om 19:42

Dank

Voor t kopiëren. Ben ik weer op de hoogte.

En om de een of andere duistere reden ben ik van jongs af aan gefascineerd door koningshuizen. Vandaar m n interesse.
En weer es wat anders dan bloemschikken, yoga of OO.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2019 om 20:57

Kenfan

Natúúrlijk komen er nog baby's! Ik schat in dat de moeders al wat ouder zullen zijn. Over 12 jaar de eerste? 🙂

Dankzij Bernhard

Dankzij Bernhard mochten we deze week de foto’s van drie leuke meiden in hun flamenco-jurk aanschouwen. Want het was Bernhard die WA in Servilla aan Maxima in had gekoppeld. Heeft hij toch nog wat goed gedaan..

En stilletjes hoop ik dat Andrew en Sarah weer bij elkaar komen. Toch leuk voor hun dochters, die er altijd wat verloren bij staan.

Mwaoh

Mijn dochter heeft toevallig in Sevilla op eigen houtje de liefde van haar leven gevonden, daar had ze geen liegende en bedriegende grootvader voor nodig . En achter zijn bedoelingen hoef ik tenminste verder niets te zoeken. Heeft Mark Zuckerman toch nog iets goed gedaan, de nobele held.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.