Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bibo

Bibo

23-01-2014 om 11:42

"Hoeveel ben je waard?" gezien?

Walgelijk zeg. Laten ze een heel rijk stel zien en alles uitgebreid bespreken hoeveel ze te besteden hebben. Schamen ze zich niet?

Hortensia

Hortensia

23-01-2014 om 13:11

waarom?

Wie het breed heeft laat het breed hangen. En hebben wij het recht om te oordelen over iemands uitgavepatroon?

amk

amk

23-01-2014 om 13:58

en?

Ze laten ook de andere kant zien: iemand met een WAO uitkering die ook rond komt.
waarom mag je niet heel rijk zijn en je geld dan laten rollen? Dit zijn gewoon Nederlandse huishoudens. Alleen aan het uiterste van het spectrum, is niks walgelijks aan.

Wat

Wat

23-01-2014 om 15:17

alleen voorstukje

Als je het hebt heb je de mogelijkheid en het is aan mensen zelf hoe ze hun verkregen geld willen besteden.
Niets walgelijks aan geld hebben en daarvan genieten.

Bibo

Bibo

23-01-2014 om 15:29

tja...

dat kun je ook denken. Maar het stuit mij tegen de borst dat zoveel mensen het financieel moeilijk hebben en dat je dan zo zo'n uitgave patroon etaleert. Als een soort ogen uitstekerij....

amk

amk

23-01-2014 om 16:01

bibo

dat is jou interpretatie, dan kun je bij de wao dame ook zeggen: kijk eens jullie met je hoge inkomen moeten dit ook kunnen, maar dat doe je niet.

En dat mensen het financieel moelijk hebben is van alle tijden. Maar het moet natuurlijk niet overdreven worden. Er staan nog steeds files voor de I.kea, we kopen meer per internet dan ooit, de uitgaven voor vuurwerk stijgen per jaar, net als sinterklaas en kerst. Hoe slecht gaat het dan voor het overgrote deel van de nederlanders dan echt?
We hebben een werkloosheid van 7% dat betekend dat 93% gewoon werk heeft.

krin

krin

23-01-2014 om 16:11

schamen

Als je met je hoofd op televisie wilt, of dat nu is omdat je te weinig of te veel geld hebt, of omdat je dertig jaar geleden vleselijk verliefd bent geweest op een charmante Italiaan, of omdat je een gênante kwaal hebt waarmee je niet naar de dokter durft (!) of omdat je wilt laten zien hoeveel je weet in een quiz, dan schaam je je blijkbaar niet zo snel.

Annie

Annie

23-01-2014 om 16:56

Dat stel...

Ik had wel bewondering voor dat stel. In tien jaar een bedrijf opgebouwd dat het blijkbaar heel goed doet. Mijn complimenten. een overwaarde op een bedrijfspand en huis van pak em beet 8 ton. Dat hebben ze niet slecht gedaan. En ze hebben meer gespaard dan ze hebben uitgegeven. Er komt 8000 euro binnen per maand, daar werken ze hard voor en leven ze goed van. Wat moeten ze dan: hard werken en op een stokje bijten? Nee, hoor. Niks geen moeite mee.

Ik vond het wel schattig, ze hadden geen idee dat ze zoveel geld hadden. Ik vond ze ook niet enorm etaleren van kijk eens wat wij hebben. Ze kochten de spullen omdat ze zelf mooi vonden. Prima.

En ik hoef niet mijn kop op tv maar zij zijn min of meer van de straat geplukt.

Dalarna

Dalarna

23-01-2014 om 18:36

amk en annie

amk: het is 8,5%
Annie: als ik IETS flauw vind is het zinnetje 'daar werken ze hard voor'... Alsof je voor een minimum inkomen niet hard hoeft te werken!

amk

amk

24-01-2014 om 12:15

Dalarna

dat dacht ik al toen ik gister het journaal hoorde

En ik ben het met je eens met je reactie op Annie, ook voor een minimumloon wordt heel hard gewerkt. Alleen met wat minder financieel resultaat.

Stenna

Stenna

24-01-2014 om 15:46

toch

zou ik niet weten waarom je niet trots of blij zou mogen zijn op dat je succes en het geld dat je ermee verdiend hebt?

Kaaskopje

Kaaskopje

24-01-2014 om 19:58

Ikea

AmK: = Er staan nog steeds files voor de I.kea, we kopen meer per internet dan ooit, de uitgaven voor vuurwerk stijgen per jaar, net als sinterklaas en kerst. Hoe slecht gaat het dan voor het overgrote deel van de nederlanders dan echt?
We hebben een werkloosheid van 7% dat betekend dat 93% gewoon werk heeft.=

Hier kan ik nooit zoveel mee. Dan zullen de mensen die in de rij bij Ikea staan dus op dát moment geld te besteden hebben. Hetzij zo uit de losse pols, hetzij door ervoor gespaard te hebben, of door een gift. Wij weten niet hoe iemand in staat gesteld is om een uitgave te doen.

Maar de mensen die echt geen geld te besteden hebben staan daar niet in de rij en die kopen er niets voor dat anderen wel bij Ikea in de rij kunnen staan. Voor die mensen valt het allemaal niet mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-01-2014 om 20:37

Programma's over mensen met geld

Ik zit niet bepaald riant in het geld, maar het enige wat ik doe als ik op tv mensen met geld zie, is mij vergapen aan wat die mensen allemaal kunnen doen met hun geld. Ik zou willen dat ik het had en zou het lekker uitgeven. "Ik zou willen dat ik het had." neigt naar jaloezie en dat is het in zekere mate ook, maar wel een gezonde vorm van jaloezie. Natuurlijk zou ik het beter willen hebben, net als die mensen. Maar ik vind het een vorm van gebrek aan realiteitszin als je boos wordt over begrijpelijke tegenstellingen in inkomen. Ik vind het erg logisch dat iemand met een hogere opleiding meer verdient bijvoorbeeld. Of als mensen door een erfenis beter in de slappe was zitten. Bofkonten!, maar zo is het dus gewoon.

Dalarna

Dalarna

24-01-2014 om 21:06

Ikea

Ik denk altijd maar zo dat een groot deel van die rij bij de Ikea uit mensen bestaat die vroeger nog niet dood gevonden wilden worden in de Ikea.

amk

amk

24-01-2014 om 21:38

kaaskopje

Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat het blijkbaar nog niet zo heel slecht gaat met grote groepen van de Nederlandse bevolking. Tuurlijk er zijn er zeker die grote moeite hebben met de eindjes aan elkaar knopen, maar we moeten elkaar ook niet gek gaan maken.

En vooral een reactie op Bibo die het doet voorkomen of 90% van de bevolking moeite heeft met rondkomen. Dat geloof ik niet. Ja iedereen zal wat van de bezuinigingen en prijsverhogingen voelen maar een dubbeltje op 1 euro voelt heel anders als een dubbeltje op 100 euro.
Maar als het overgrote deel van de karren bij de AH, de Lidl en de Aldi nog heel vol liggen en dat wekelijks............ Valt het wat mij betreft echt nog wel mee. Er zijn altijd uitzonderingen aan de bovenkant want het is een curve.

amk

amk

24-01-2014 om 21:39

uitzonderingen

aan de onder- en bovenkant natuurlijk.

Stenna

Stenna

24-01-2014 om 23:09

dat is ook zo, mak

als ik naar ons zelf kijk, merken wij eigenlijk niks van de crisis. Allebei nog werk en een behoorlijk goed inkomen. Veel spaargeld ook. Voor de goede orde: ik voel me daar ook erg gelukkig mee, in de zin van geluk hebben. En weet dat het ook kan veranderen (is ooit ook wel anders geweest bij ons). Maar zo als wij zijn er toch talloze mensen? Toch niet iedereen voelt direct de crisis aan den lijve?

Off-topic: ik ben gek op Ikea meubelen. Nul relatie met ons inkomen maar ik vind het gewoon het leukste en vroljkste design, van "echt" design houd ik totaal niet. Ga alleen niet graag naar die winkels, zou willen dat het online kon.

Annie

Annie

24-01-2014 om 23:54

"Ze werken er hard voor..."

Ik zeg nergens dat mensen met een minimuminkomen niet hard werken. Maar deze 'jongens' hebben hun droom waargemaakt, zijn een mooie woonwinkel begonnen met alle risico's van dien, hebben ongetwijfeld soms weken van 80 uur gemaakt... en daar hebben ze een leuk inkomen aan overgehouden. Zelf verdiend, ze mogen dus van mij doen en laten wat ze willen met dat geld.

Ik vind het flauw om het ze niet te gunnen. Want het staat je vrij om ook een eigen onderneming te starten...

amk

amk

24-01-2014 om 23:57

stenna (ot)

Het kan on-line! Ja, wel sindskort hebben ze een webshop.

Dalarna

Dalarna

25-01-2014 om 09:53

annie

Ik heb niets gezegd over niet gunnen maar ik erger me aan zinnetjes als 'ze werken er hard voor'. In gewone banen met het minimumloon is het niet mogelijk om 80 uur per week te werken, gewoon omdat je dan dus 80 uur op je benen staat en je na 40 uur al doodmoe bent. Iets regelen vanaf je bureau, vergaderingen houden en met leveranciers bellen zou ik ook veel langer kunnen volhouden.

Stenna

Stenna

25-01-2014 om 09:59

dat klopt wel

Dalarna. 80 uur stucadoren of straten leggen zouden maar weinig mensen volhouden.
Toch vind ik ook dat je best mag genieten van de luxe die je hebt en dat niet hoeft te verbergen. Dat zou wat hypocriet zijn nl.

Dalarna

Dalarna

25-01-2014 om 15:49

Stenna

Nogmaals: daar zeg ik toch ook niets van? De vraag is waarom moet dat zinnetje 'ze werken er hard voor' er toch altijd bij? Ik ken zat mensen die altijd hard werken maar die leven niet in luxe, hebben wellicht nog lichamelijke klachten ook dóór dat harde werken!

Leef lekker in luxe, prima, ik gun het iedereen maar niet omdat je zo hard werkt! Gewoon omdat je een goed inkomen hebt en het geluk hebt dat je zoveel uren kunt werken zodat je niet nog weer iemand moet inhuren om de helft van jouw werk te doen.

Ik vraag me altijd wel af hoe je van je geld moet genieten als je daar 80 uur voor moet werken maar dat is een andere discussie :0)

Stenna

Stenna

25-01-2014 om 20:04

Dalarna

ik gebruik dat zinnetje ook niet hoor! (voor alle duidelijkheid).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.