Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica

jessica

12-01-2012 om 17:10

Hondenpoep


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

14-01-2012 om 23:14

Jade

Ze is gek op warmte dus als de kachel aan is, is zij de eerste die erbij zit. Wel gezellig hoor, ik zit dan in de stoel ernaast en zij ligt aan mijn voeten.

Ely

Ely

14-01-2012 om 23:15

Kan t toch niet laten; irene

'Mijn conclusie: hondenbezitters zijn -wellicht een enkele uitzondering daargelaten- uitzonderlijk domme en asociale types'

De voorbeelden die je concreet benoemd vind ik ook asociaal. Je overall conclusie en de wijze waarop je beschrijft dat je alle hondenuitlaters met loslopende honden aanspreekt en het effect saarvan roept de vraag bij mij op hoe je ze dan aanspreekt. Als je toch nog niet 1x de door jou benoemde uitzondering van niet dom en asociaal hebt getroffen kan het wellicht ook zijn dat jouw wijze van aanspreken domme en asociale reacties oproept?

Ik heb een poosje op een plek gewoond waar mensen de neiging hadden raar te parkeren. Op zo'n manier dat de bewoners van ons pand daar last van hadden. Ik heb mezelf betrapt op reacties in de trant van: doen ze t weer! Maar er was geen 'ze' of beter gezegd: dat waren elke keer andere mensen maar mijn irritatie stapelde zich op alsof het er 1 was.... Die dus hardleers was. Daar moest ik even aan denken. Zou dat verschijnsel een naam hebben trouwens?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jade

Jade

15-01-2012 om 10:58

Irene,

hier ook een uitzondering. Ik vind het alleen jammer dat jouw wereld is verkleurd door de a-sociale hondenbezitterse die jij treft. De wereld is groter hoor

Irene

Irene

15-01-2012 om 17:23

Zeg

woont er toevallig een forumbewoner bij mij in de straat, die mijn bericht persoonlijk heeft opgevat? Want wel heel toevallig dat er net vanmorgen een hondendrol op de stoep voor ons huis ligt... Wat mijn conclusie over hondenbezitters betreft, ik zou bijna zeggen: Q.E.D.
Ely: in sommige gevallen heb je misschien wel gelijk, soms kan ik een zekere irritatie niet helemaal onderdrukken, en natuurlijk krijg je dan ook een andere reactie terug. Maar ik let daar wel op (en zal dat blijven doen).

Petra en hond (ot)

Het is dat ik nooit zomaar een hond zal aaien (zelfs niet de buurhond die ik erg goed ken en heel lief is..) maar ik vind jouw hond echt wel bij de "poepies" horen hoor De tweede foto vind ik nog de meest bloeddorstige, maar de eerste en derde.... ach, wat een lekker ding!

Gr. Poezie.

Petr@

Petr@

15-01-2012 om 22:08

Poezie

Ik zit hier met een grote grijns van oor tot oor! Wat leuk dat jij mijn hond een lekker ding vindt!! En het is inderdaad een poepie, alleen soms niet voor andere honden (

Cypres

Cypres

16-01-2012 om 07:16

Hier

Nare ervaringen met loslopende honden en vooral hun eigenaren. Er zijn beleefde hondeneigenaren die het goed doen. Er zijn er meer die zich echt misdragen. De laatste tijd loop ik te denken wat je zou kunnen doen. Aanspreken helpt inderdaad niet, integendeel. Ik.ga nu een dazer aanschaffen. Hopelijk jaag ik daarmee nog eens zo'n beest zo op, dat de eigenaar er last van heeft. Misschien helpt dat.

jessica

jessica

16-01-2012 om 08:45

's avonds laat

lopen hier honden denk ik los.
ik heb heel wat potjes peper gekocht. ik heb 1 potje leeggestrooit inmiddels. heb tot nu toe (afkloppen) geen hondenpoep meer gevonden! laten we hopen dat het zo blijft.

mbt kattenpoep : ik heb begrepen dat als je koffiedik strooit in je tuin de katten daar niet zullen poepen (blijft kleven aan pootjes, hebben ze hekel aan).

poep blijft poep of het nu van een hond of kat is, het is en blijft vies.

Serwe

Serwe

16-01-2012 om 13:41

Hier in de wijk mogen honden ook niet los behalve op bepaalde stukken. Overdag hou ik me daar ook aan en lopen ze hier in de wijk aan de lijn. Dan lopen we naar het buitengebied waar ze wel los mogen. 's avonds laat ik ze meestal ook in de wijk los, we lopen dan door een uitlaat zone waar het mag maar het stuk daar heen en terug lopen ze dus 'illegaal' los. Ik kom dan ook nooit iemand tegen (is al na 12'en). Ik zie ook vroeger op de avond wel mensen die de honden los laten lopen door de wijk.
Mijn honden blijven wel bij me in de buurt. Ik zou ze niet los laten lopen als ze zouden gaan zwerven want ik ze wil zien en in de gaten houden.

hondenbezitter

hondenbezitter

16-01-2012 om 15:50

Katten

Hier schoonmoeder die elke dag de deur open zet voor de katten om ze de hele dag buiten te laten lopen……ze weet dat die beesten bij de buren in de tuin plassen en poepen en de boel overhoop graven…lekker! Als je haar erop aanspreekt, kijkt ze je met zo'n onnozele blik aan en zegt: "Ja, maar katten zijn buitenbeesten en ze poepen en plassen altijd hier op de kattenbak hoor". Vreemd als je ze de hele dag buiten hebt lopen….houden ze de boel dan op?!

De grootste verassing was toen ze op een ochtend het tuinhekje open zagen staan en een vette, stomende hondendrol in hun tuin ontwaarde.

Toen was ze me boos!! Tja….

Cypres

Cypres

19-01-2012 om 11:48

Hoe groot het probleem is

Blijkt misschien uit dit bericht: http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/nieuws/2012/w03/Gemeenten-hebben-last-van-hondenpoep.xml.
Een heus congres over het hondenpoepprobleem in Nieuwegein. Niet alleen omdat het smerig is, maar ook omdat kinderen ziekten oplopen als ze in aanraking komen met hondenpoep. Ik citeer maar even: Dierenarts en parasitoloog Paul Overgaauw: "Kinderen die bijvoorbeeld in een zandbak of een speeltuin hebben gespeeld waar honden hun behoefte hebben gedaan komen zo in aanraking met de spoelwormbacterie. In het ergste geval kun je er blind door raken."
Nu is kattenpoep ook niet gezond. Maar, hondenbezitter, mijn katten lopen in mijn tuin die zodanig omheind is dat ze er niet uit kunnen. En ja, die poepen op de kattenbak binnen, omdat ze dat zo gewend zijn. Dus je schoonmoeder heeft hoogstwaarschijnlijk gewoon gelijk. Zij houdt er bovendien een kattenbak op na, dus ze doet in ieder geval moeite om zelf de troep van haar huisdieren op te ruimen. Ik geef haar dus groot gelijk dat ze boos wordt om een hondendrol in haar tuin.

Niet alleen op de stoep

Wat me opvalt is dat er vooral geklaagd wordt over poep op de stoep. Ik vind het niet meer dan normaal dat hondenpoep wordt opgeruimd, waar het ook ligt. Dus ook in de bosjes, in het bos, naast paden, op velden etc. Waar ik woon is een plaatselijke verordening dat poep altijd moet worden opgeruimd. Niet meer dan normaal...

Ik erger me werkelijk dood aan hondeneigenaren die hun hond laten poepen waar het uitkomt, er bij staan te wachten en dan gewoon doorlopen. Ik vind dat zo niet getuigen van besef waar je mee bezig bent. Dit soort lui verpesten het voor alle hondenbezitters, ook de welwillende.

jessica

jessica

19-01-2012 om 17:15

Dader

waarschijnlijk heb ik de dader. zag ineens dat iemand van hofje achter ons is verhuisd en sinds die tijd geen last meer op ons eigen pad. nog wel elders. dochter was met kinderwagen door verse drol gereden die midden op de stoep lag. bah!!!!!!!!!!!!

ik complimenteer de hondenbezitters die wel de drollen opruimen. heb zelf ook honden gehad deed het zelf oo. kleine moeite, behalve bij diarree!

Serwe

Serwe

19-01-2012 om 18:25

Serra

Op de stoep opruimen zou ik ook doen maar wat in de bosjes valt ruim ik niet op. Ik ga niet helemaal de bosjes in om het op te ruimen. Niemand die er last van heeft als het daar ligt. Op een pad of de stoep of een speelveld in de wijk vind ik een ander verhaal maar in de bosjes laat ik het gewoon liggen.

Ja dûh

"Ik ga niet helemaal de bosjes in om het op te ruimen. Niemand die er last van heeft als het daar ligt."
Gelukkig spelen kinderen alleen op het speelveldje en nooit verstoppertje of zo waarbij ze zich verstoppen in de bosjes. Ben van mening dat je die rotzooi overal op moet ruimen. Die bosjes waar nooit iemand zijn hondenpoep in opruimt stinken een uur in de wind bij de zomerdag. Als je als mens in het openbaar (in diezelfde bosjes) staat te plassen krijg je een boete. Dus ik vind het niet meer dan normaal dat die hondepoep ook daar wordt opgeruimt.

Eens

Ben ik het helemaal mee eens, om dezelfde reden. Overal opruimen die troep!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ha, poep!

Ben ik dol op!
Hier gaat het best goed. Weinig poep op de stoep. Maar elk strookje gras wemelt ervan. Dat vind ik suf. Ik ruim de poep van mijn honden op (tenzij ze het in de bosjes doen). Ik vind poep een rot gezicht.
Maar dan de katten. Jaha, wel degelijk. Die schijten ook overal. Ik kom met regelmaat kattendrollen tegen op het gras en zelfs op de stoep.
Groet,
Miriam Lavell

hondenbezitter

hondenbezitter

23-01-2012 om 20:25

Cypres

'Maar, hondenbezitter, mijn katten lopen in mijn tuin die zodanig omheind is dat ze er niet uit kunnen".

Dat is super van je. Ik zou willen dat iedereen dat deed. Echter, de tuin van mijn schoonouders en die van vele anderen is niet zo omheind als die van jou (was dat maar zo) en gaat de tuindeur dus s'ochtends met een sierlijke zwaai open en lopen de katten verder de hele dag buiten!

s'Avonds komen ze dan pas binnen volgens mijn schoonmoeder. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat die katten van haar de hele dag hun plas en poep ophouden tot s'avonds.
Ik vind die hondendrol in haar tuin dus wel degelijk terecht!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.