Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Blue

Blue

02-05-2016 om 19:39

Iemand vinden om concerten, festivals of theater te bezoeken

Naar aanleiding van een ander topic, 'wat doe ik in mijn vrije tijd' leg ik graag het volgende aan jullie voor.

Ik heb zo'n zin om wat vaker concerten of festivals te bezoeken. Er komen allemaal leuke concerten en festivals aan, 5 mei bijvoorbeeld. Maar de paar vriendinnen die ik heb, hebben een totaal andere muzieksmaak, geen tijd om mee te gaan enz. Alleen uitgaan doe ik wel eens, maar dan naar het theater hier in de stad. Maar een concert of festival vind ik toch weer een ander verhaal. Dan lijkt het me toch het leukste om samen met anderen te gaan. Dat hoeven wat mij betreft (nog) geen bekenden te zijn, maar toch wel op zo'n manier dat je dan iets met elkaar afspreekt. En eigenlijk lijkt het me ook erg leuk om wat nieuwe contacten te maken.

Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken? Op Facebook mijn vraag zetten durf ik eigenlijk niet. Misschien via ouders.nl? Of zijn er andere manieren om mensen te vinden die dit ook leuk vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
@Emma

@Emma

02-05-2016 om 19:45

Uitjes

Kijk maar eens op www.nieuwemensenlerenkennen.nl. Je bent zeker niet de enige.
Ook www.ouderalleen.nl organiseert van alles voor mensen aleen, en niet alleen maar pannenkoeken eten met jonge kinderen. Je moet daar wel lid van worden, 12 euro per jaar ofzo. Ze zijn best leuk.

Welke dan?

Misschien is het dan wel handig om erbij te zetten wat dan wel je smaak is en welke concerten en festivals je in gedachten hebt? En waar je ongeveer woont.

Blue

Blue

02-05-2016 om 20:01

Meer info

Ja, inderdaad wel handig om wat meer info te geven.

Ik ben 50 jaar (leeftijden doen er wat mij betreft niet echt toe, eerlijk gezegd) en woon in de provincie Flevoland, heb de beschikking over een auto. Maar ook met de trein kan ik overal komen, dus het hoeft wat mij betreft niet heel erg in de buurt te blijven. Ik vind wat reizen geen enkel probleem.

Verder is mijn muzieksmaak erg breed. Het meest houd ik van Pop/Rock: alternative, indiepop, en engelse bands (Snow Patrol, Waterboys, Hozier, Cold Play enz.). Maar ook soul en disco vind ik leuk. En volgende maand ga ik bijvoorbeeld naar Doe Maar! Maar ik ga ook net zo graag eens naar een onbekende band.

Festivals: op erg korte termijn bijvoorbeeld een bevrijdingsfestival (Almere of Zwolle bijvoorbeeld). En in Emmen is volgende maand Retropop, daar wil ik erg graag naartoe!

Wat duidelijker zo?

Blue

Blue

02-05-2016 om 20:02

@Emma

Dank je @Emma, ik zal daar eens kijken.

Ik ben trouwens niet alleenstaand. Ben getrouwd en heb twee pubers in huis.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2016 om 23:31

Herkenning

Ik zou bij ons in de stad best meer mensen willen kennen om uit te kunnen putten als ik ergens heen wil. Grote festivals of concerten vind ik te kostbaar, ook omdat de reis en consumpties er bij komen, maar plaatselijke evenementen vallen mee. Dus ik begrijp je behoefte en ook de lichte frustratie dat het er te weinig van komt. Alleen vrees ik dat door mijn obstakels ik weinig voor je kan betekenen. Wel jammer, want leeftijd en muzieksmaak komt aardig overeen.

Imogen

Imogen

03-05-2016 om 06:55

pubers?

Willen je pubers niet mee? Mijn dochter en ik zijn laatst naar Imagion Dragons geweest, was erg leuk.

Pubers inderdaad?

Samen met de haast-af puber bezoek ik regelmatig de Melkweg, 013 en festivals. In de vriendengroep van puber weinig klik met de voorkeur voor metal en rock, wat ik weer wel heel leuk vind.

Het is inderdaad een dure hobby, vandaar dat we afwisselen tussen een jaar buitenland en Nederland / België.

En een tip: de kleinere festivals zoeken vaak vrijwilligers. Ook leuk om eens van een andere kant te bekijken en zeker om contacten op te doen.

pubers

Veel concertzalen en festivals hebben eigen FB pagina's. Is het een idee om daar een oproepje te zetten als je een leuk optreden ziet?
Of misschien hier een oproep als je iets ziet.
(ik kan me overigens voorstellen dat muzieksmaak met pubers niet helemaal overeenkomt. Of dat je puber niet echt zin heeft met zijn/haar moeder naar concert te gaan. Dat is in hier het geval

Blue

Blue

03-05-2016 om 22:33

Met pubers

De jongste puber heeft (nog) niks met concerten of festivals. Oudste puber zeker wel, maar heeft genoeg vriendinnen waarmee ze regelmatig gaat. En ze wil zich best opofferen om met mij mee te gaan maar ze heeft niet zoveel met de meeste concerten waar ik graag heen wil.

Het vrijwilliger idee is wel aardig. Moet ik even over nadenken... En inderdaad, ik kan eens kijken op die Facebookpagina's, misschien is dat wel wat.

Bedankt voor het meedenken.

Blue

Blue

03-05-2016 om 22:37

Kaaskopje

Jammer inderdaad dat er wat hobbels voor je zijn. Maar ik wil best eens jouw kant opkomen hoor, als er wat leuks te doen is? Het is niet naast de deur (ik weet ongeveer waar je woont) maar het is voor mij wel te doen. Lijkt je dat wat?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2016 om 13:38

Blue

Ik geef je mijn 'incognito'-emailadres, dan kunnen we eens verder praten

[email protected]

Marjoleine64

Marjoleine64

05-05-2016 om 13:47

Ik zou ook wel willen

Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde... getrouwd, 2 pubers, maar zowel man als pubers geen zin om een keer iets te ondernemen. Man heeft helemaal geen zin in mensenmassa's en herrie, zoons wel maar doen dat veel liever met vriend(inn)en dan met moeder. Heel brede muzieksmaak, zolang het maar niet te hard is (geen metal, maar ook ook niet zo dat je elkaar echt niet meer kan verstaan). De echt grote festivals spreken me dan weer niet zo aan, jongste zoon is vorige week naar 538Koningsdag geweest maar daar zul je mij echt niet zien, veel te massaal. Regio west-Brabant. Ik zou bijvoorbeeld best een middag/avond naar Breda jazz willen, maar om nu alleen te gaan...

Blue

Blue

06-05-2016 om 21:37

Marjolein64

Marjolein, Breda Jazz ken ik wel! En vind ik ook leuk. Maar ik zie net dat het t/m zondag is en dat red ik niet meer om eventueel naar toe te gaan... Maar zou best een keer iets af willen spreken hoor, om een leuk concert te bezoeken. Heb jij zelf vervoer om ook eens iets verder weg te bezoeken?

Als je wilt mag je forumbeheer wel vragen om mijn mailadres. Kijk maar.

Marjoleine64

Marjoleine64

06-05-2016 om 21:39

Blue

Ja ik heb vervoer. Ik zal het in gedachten houden!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2016 om 23:32

Blue

Zou je mij een mailtje willen sturen? [email protected]

Is dit topic nog steeds actueel?

Want het toeval wil dat ik net zelf op zoek ben naar een concertmaatje.... Ik kan ook niemand vinden die mee wil danwel mee kan. In het bijzonder gaat het nu om The Dandy Warhols op 27 februari in Het Paard van Troje in Den Haag, maar ik zou wel vaker naar concerten e.d. willen gaan met een muziekmaatje .

Voor de Dandy Warhols heb ik al twee kaartjes, alleen degene die mee zou gaan haakt nu af. Vandaar. Krijg je nog een kaartje van mij cadeau ook .

Dus bij deze....is er iemand die het leuk zou vinden om mee te gaan?

Aaaw

Echt helemaal niemand?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

19-01-2017 om 10:55

bijna altijd alleen, nooit vervelend

Ik kan me best voorstellen dat iemand het niet leuk vind om alleen op stap te gaan. Maar als er wegens "andere smaak" of afzegging niemand voorhanden is zou ik vooral willen zeggen: laat je niet tegenhouden!

Net als Done kan ik adviseren om ook eens naar vrijwilligerswerk te kijken bij festivals, het is heel leuk om het ook van die kant mee te maken. Ik ben daar trouwens via één van mijn pubers bij gekomen, het kan raar gaan

Maar "ik heb geen gezelschap" heeft me nog nooit tegengehouden om iets leuks te gaan doen.

Mij wel

Ik voel me gewoon niet prettig, als vrouw alleen op een concert. Met z'n tweetjes voel ik me toch wat 'veiliger'.

ik zie dat dit al een oud topic is, maar mocht iemand nog willen reageren? of belangstelling hebben? Ik ga graag naar concerten en ben altijd in voor nieuwe muziek of bands/artiesten. Het ga ik naar alternatieve bands of kleinere zalen. Ik ga ook weleens alleen of met vrienden die van muziek houden, maar als iemand een keer zin heeft om samen te gaan en nieuwe bands te ontdekken dan lijkt me dat gezellig.

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

11-08-2022 om 11:19

RoelU schreef op 11-08-2022 om 00:38:

ik zie dat dit al een oud topic is, maar mocht iemand nog willen reageren? of belangstelling hebben? Ik ga graag naar concerten en ben altijd in voor nieuwe muziek of bands/artiesten. Het ga ik naar alternatieve bands of kleinere zalen. Ik ga ook weleens alleen of met vrienden die van muziek houden, maar als iemand een keer zin heeft om samen te gaan en nieuwe bands te ontdekken dan lijkt me dat gezellig.

Graag een nieuw topic openen. Deze ga ik nu sluiten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.