Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

eurootje

eurootje

11-05-2010 om 16:19

Ik dacht dat de euro zo sterk was...

dat is ons tenminste voorgehouden toen wij als Nederlanders er naar over (moesten) stappen.....waarom moet er dan zoveel geld ingepompt worden? Ik voel me enigszins bij de neus genomen.

nvoldoende__.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/6700847/__Wellink__reddingsplan_eurnvoldoende__.html

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/6698200/__Euro_weer_bijna_terug_bij_af__.html?p=24,1


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

18-05-2010 om 21:10

Eurootje

Naarmate je de rente langer vastzet, wordt het percentage dat je betaalt hoger. Niets is voor niets.

eurootje

eurootje

18-05-2010 om 21:15

Net zo inhoudelijk

als jij bedoel je Tinus????

Primavera

Primavera

19-05-2010 om 20:34

Zondebok zoeken

Maar wat wil je nou Eurootje?
Ik krijg uit je berichtje erg het idee dat je gewoon simplistisch een zondebok zoekt voor alles wat op dit moment (financieel) niet goed gaat in Nederland. Jij hebt de vervanging van de Gulden door de Euro daarvoor gekozen, iemand anders zal de schuld aan immigranten of zo geven.
Je hebt zelf al toegegeven dat terugdraaien niet handig is, niets oplost en alleen maar meer problemen gaat geven. Toch blijf je naargeestig zoeken (in de telegraaf) naar voorbeelden die je hypothese zouden bevestigen, ondanks alle uitleg in deze draad.
Jaha, vroegah toen we nog de Gulden hadden was alles beter en de crises op wereldniveau komt allemaal omdat we van de gulden zijn afgestapt. Tuurlijk zou dat met de Gulden allemaal langs Nederland zijn heengegaan. Geloof je het zelf?
Primavera

eurootje

eurootje

19-05-2010 om 20:50

Wat ik geloof

is, dat het er in blijven pompen van geld uiteindelijk verkeerd gaat aflopen, maar nogmaals, ik ben kennelijk de enige die zich er druk over maakt bij wie straks de rekening weer gepresenteerd gaat worden....

Biene M.

Biene M.

19-05-2010 om 21:00

De rekening

Als het met een ander land economisch slecht gaat, kost dat Nederland sowieso geld. De export is namelijk ontzettend belangrijk voor ons. Als we de kans hebben een land voor bankroet te behoeden door _samen met andere landen_ een financiële bijdrage te leveren, dan levert ons dat per saldo meer op dan niets doen. Omdat daardoor onze handel minder gevaar loopt. Er is echt geen sprake van puur altruïsme waarbij wij die Grieken ten koste van onszelf uit het slop gaan trekken; we willen er zelf beter van worden.

Eurootje

Ik geloof niet zo in "druk maken", wel in "constructief druk maken". Met andere woorden: wat wil je bereiken met je constateringen? Wat wil je gaan doen, cq wat zou je willen dat wij deden? Waarom?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.