Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

leermoeder

leermoeder

16-01-2013 om 22:59

Ik wil moeilijke woorden leren!

hahah. beetje domme tekst alsof ik geen moeilijke woorden weet (nou, heel veel, in mijn beroep), maar ik wil gewone, nederlandse, maar moeilijke woorden en hun betekenis weten. Soms weet ik wel vaag wat het is maar kan ik bijv. aan mijn kind de betekenis niet uitleggen.
Wie helpt me! (gewoon, met woorden, hier).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

19-01-2013 om 09:13

Merel

"Zelf durf ik trouwens zelden te vragen wat het woord dan betekent, doet iemand hier dat wel? En zou je het raar vinden als iemand je onderbrak en vroeg \'wat betekent connotatie (bijv.) eigenlijk?"

Ja en nee. Ik vraag iets als het kan (inderdaad zou ik voor een niet essentieel woord geen vergadering onderbreken) en ik zou het niet vreemd vinden als iemand anders dat bij mij doet. Ik vind het slimmer dan doen alsof je het snapt of het geheel negeren.

Hombre

Hombre

19-01-2013 om 09:19

Beter spellen

Een beetje off-topic:

Ik ben sinds een week of zo geabonneerd op beterspellen.nl. Je krijgt iedere dag 5 meerkeuzevragen met spelproblemen. Kost je iedere dag misschien twee minuten om in te vullen. Er is ook een Engelse versie, ik doe ze nu alletwee.

In de moeilijkste versie maak ik toch regelmatig wel een foutje dus dan heb ik toch weer wat geleerd.

Er komen ook wel eens 'moeilijke woorden' in voor.

Rosa's suggestie is ook zeer goed: Gewoon de NRC gaan lezen. (dat kost je meer dan 2 minuten, maar het levert ook wat op)

Lies

Lies

19-01-2013 om 20:25

Fnuikend

... dat is één van mijn lievelingswoorden uit de Nederlandse taal. En serendipiteit (vooral ook omdat de betekenis ervan zo mooi is. In het Engels nog mooier: serendipity, vooral als het lekker kakkineus uitgesproken wordt).

Ja fnuikend..!

En feodaal. En bezoedelen (staat in elk boek dat ik lees in de eerste 10 blz, en heb ik jaren als bedoezelen gelezen. En fraai (?!).En deficiëntie. En axioma en regaal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.