Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Annie

Annie

01-09-2010 om 20:39

In het donker 's avonds alleen fietsen, doen jullie het?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2010 om 01:11

Moeilijk punt

Als het even kan ga ik 's avonds niet meer op de fiets als het al donker is en om eerlijk te zijn lopend ook liever niet meer, tenzij er iemand bij mij is die ik een arm kan geven als dat nodig is. Ik ben slechter gaan zien in het donker waardoor ik bang ben om te vallen en ongelukken te veroorzaken. Ik kan echt in lichte paniek op mijn zadel zitten als ik in een onbekende omgeving rij in het donker. Ik ben opgelucht als het langer licht is 's avonds en eerder in de ochtend. Ik ga dus een lastige tijd in als de herfst begint.
Wat betreft angst in het donker... ach, ik geloof dat ik best een beetje sneu ben) Ik denk dat ik nooit helemaal over de kinderlijke angst voor donker ben heengegroeid. Als ik alleen ben voel ik me een beetje onbehaaglijk. Terwijl ik me toch echt toespreek dat het in het donker niet opeens veel enger is dan bij daglicht. Ik merk wel dat bij het stijgen van mijn leeftijd die onbehaaglijkheid langzaam iets minder wordt, maar helemáál ontspannen zal het nooit worden denk ik.
Ik denk op zich wel dat mijn bijziendheid en nachtblinheid me in het donker parten speelt bij mijn veiligheidsgevoel. Ik zie dingen verkeerd, of te laat, of gewoon niet.
Vroeger toen ik nog regelmatig uitging, moest ik wel in mijn eentje van de stad naar mijn flatje en dan moest ik altijd langs de openbare begraafplaats. Ik vond dat niet fijn en maakte daar toch even meer vaart. Dat kwam niet helemaal uit het niets want er is wel eens wat voorgevallen in die omgeving en een vriendin van mij is daar echt lastig gevallen. Ook bij tunneltjes rij of loop ik niet op mijn gemak. Ik ben altijd blij als ik er weer doorheen ben.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-09-2010 om 01:19

Nachtblindheid

Ik ben ook al letterblinD dus.

Gertrudis

Gertrudis

03-09-2010 om 09:45

Gevaar

Het gevaar vind ik juist dat je dit traject dan op vaste tijdstippen doet dus ALS iemand jou in de gaten heeft en slechte bedoelingen heeft hij perfect weet waar en wanneer je passeert.

Ik durf dus wel gaan joggen in een verlaten bos, hoewel niet 100% gerust, maar zou voor een vaste sportavond de auto nemen.

Annie

Annie

03-09-2010 om 12:07

Gisteravond..

dan dus toch de tocht der tochten gemaakt.

Mijn grote geluk was dat het hier ineens heel lekker weer werd (zonnig !) en toen ik dus terugfietste kwam ik toch nog wel wat mensen met hondjes tegen en een eenzame jogger.

Maar eerlijk is eerlijk: op de verlaten stukken heb ik heeeeeeeeeel hard gefietst en in wezen dus mijn sportuurtje even voortgezet....

Tja, m'n hobbie zal het niet worden, vooralsnog ga ik het wel op deze manier doen......

groet Annie

Annie

Ik had een vriendin die als kind verkracht was, aan de rand van het bos en de hei, vlak bij hun huis.
Zij ging daarna expres alleen in het bos lopen omdat ze niet wilde dat die man ook nog haar hele leven met beperkingen zou vullen. Dat is me altijd bijgebleven. Ik doe dus waar ik me prettig bij voel, maar ik probeer te vermijden dat ik dingen helemaal laat liggen.

Toen de kinderen kwamen ben ik minder 's nachts buiten gaan rijden. Soms zag ik er wel tegenop, maar in mijn ervaring is het minder eng als je buiten bent. Het is lichter, je hebt zichtlijnen, je ziet meer mensen...

100%mama

100%mama

04-09-2010 om 08:43

hoef verder nooit op de fiets, maar als er hier op klaar lichte dag iemand wordt verkracht en later bezwijkt aan de messteken vraag ik mij het verschil van dag en nacht af.....

ann

ann

05-09-2010 om 11:23

Neen

Ik woon midden in een klein gehucht met veel velden en weiden.Wat sport en andere activiteiten betreft moeten we dus al zo'n 6 à 7 km verder naar't dorp.
Neen dus,ik zie mezelf echt niet alleen met de fiets 's avonds laat in't donker.Ook de kinderen hebben dit nooit gedaan.

Altijd

Ik heb het altijd wel gedaan, ook hier eerst een dorp, afstanden van zo'n 12 km. naar school, ook 's avonds voor feestjes o.i.d. Ik was nooit bang voor eenzame stukken, omdat ik niet bang ben van de bomen. De keren dat ik lastig gevallen werd was meestal overdag én in de stad én met veel mensen erbij (groepen jongens, café's, kermis). Dus 's avonds alleen in de stad rondlopen vind ik enger. Mensen om je heen in een stad doen niets om je te helpen, als ze al niet zelf de bedreiging vormen.

Tsjor

Luna

Luna

06-09-2010 om 17:12

Alleen als het niet anders kan

Maar ik ben dan ook een schijterd, ook tijdens het hardlopen op maandagochtend voel ik me niet 100% op m'n gemak.
Waar ik ook vaak aan zit te denken: stel dat er wat gebeurt, dat iedereen dan zegt: "ja, wat deed je daar dan ook in je eentje in de middle of nowhere...." Alsof je er dan zelf om hebt gevraagd of zo...

Annie

Annie

07-09-2010 om 15:58

Inderdaad,

Luna,

Da's ook wel een beetje waar ik mee zit.
Enerzijds ben ik van mezelf toch wel een tikkie angstig om in het donker daar te fietsen, anderzijds ben/blijf ik van mening dat we in het vrije Nederland -als vrouw zijnde- overal MOGEN gaan en staan waar me waar willen, ongeacht tijdstip of plek...
Ergens zeg ik dus "het moet kunnen", anderzijds ben ik ook iemand die zegt -als ik dan lees dat een vrouw alleen 's nachts om 03.00 uur van de fiets is gesleurd- "waarom fiets je in hemelsnaam 's nachts ergens alleen ??"..

Niet dat ik zeg dat het dan iemands eigen schuld is, echt niet, maar ik vind het de goden verzoeken om in je uppie 's nachts ergens te fietsen. Heel dubbel dus....

Voor diegenen die hebben gereageerd en zelf geen auto hebben; ga je dan ook 's nachts op de fiets naar huis ?
Lijkt me echt doodeng, want zoals mijn overleden vader altijd zei "'s nachts is er alleen ongedierte bij de weg".....

Vanavond mag ik weer........

groet Annie

Ook

Hoe rustiger, des te liever. Mooiste is een onverlichte weg met volle maan, prachtig zilverkleurig. Maar ik ben ook niet bang voor overstekende egels, wegrennende ratten of zwarte katten. Nogmaals: dronken jongerengroepen rond half twaalf in de stad vind ik veel enger.
En omgekeerd: misschien ben jij dan wel die ene reddende engel die een ander te hulp kan schieten als er iets mis is. Waarom zou jij het slachtoffer zijn en niet de redder? Neem altijd bandenplakspul en een mobieltje (eventueel met camera) mee.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.