Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Info over wonen in amersfoort gevraagd

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar info over wonen in Amersfoort. Wij wonen nu in het westen van het land maar ivm nieuwe baan van mijn man gaan we op zoek - eerst naar een huurhuis - in Amersfoort of Leusden ofzo.

We hebben twee jongens van 8 en 11 jaar. De oudste gaat na de zomervakantie naar de middelbare school. Wat is de leukste wijk om te wonen ? We hebben al gekeken in Nieuwland/Kattenbroek/Hoogland/Leusden. Alle wijken hebben zo hun leuke en minder leuke kanten. We willen redelijk autoluw zitten. Maar ook handig qua middelbare school, lagere scholen etc.

Ik hoor graag tips !

Vast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vathorster

vathorster

13-11-2010 om 22:22

Hier vathorst

wonen wij in Vathorst. Dit bevalt heel erg goed. Veel scholen en ook niet te ver naar de middelbare. Veel te doen in de wijk en niet te druk.
Hiervoor woonden we in Nieuwland en dat was ook goed wonen.
Wat zou je graag willen in een wijk?
Gr. vathorster

May

May

14-11-2010 om 12:34

Hier kattenbroek

En het bevalt echt prima. We zijn hier tien jaar geleden terecht gekomen omdat ik zwanger was en we zo snel geen huis konden vinden in het centrum Maar nu hoef ik niet meer weg. Veel groen, goede scholen, gezellig, ik vind het hier echt een 'dorp', maar dan wel met alle voorzieningen van een stad...

Hooglander

Hooglander

16-11-2010 om 14:21

Hoogland

Wij wonen in Kattenbroek maar wel tegen Hoogland aan. Wij zijn met school, kinderdagverblijf, sport, muziek helemaal gericht op Hoogland. Boodschappen doen wij of in Hoogland of in Kattenbroek.

Wij vinden Hoogland ideaal. Met uitzondering van de Zevenhuizerstraat en de Hamseweg kunnen kinderen hier overal fietsen. Onze kinderen fietsen inmiddels zelf naar school. Wij hebben bewust voor een school in Hoogland gekozen omdat scholen hier kleiner zijn dan in Kattenbroek (200 leerlingen). Onze twee oudste zoons voetballen bij vv Hoogland. Twee van onze kinderen doen een cursus muziek / kunst bij Scholen in de Kunst (locatie Driespan, naast de voetbalvereniging). Wij hebben het hier naar onze zin en wij merken dat onze kinderen dat ook hebben. Mijn zoon van 8 jaar staat 's morgens al om 8 uur klaar om zelf naar school te fietsen. Hij wil er altijd vroeg zijn zodat hij nog met zijn vriendjes kan spelen. Mijn zoon van zes en vijf gaan ook graag naar school.

Inmiddels kennen ze ook al veel kinderen van de voetbal en tijdens de Hooglandse dorpsfeesten of carnaval blijven ze bezig met hallo zeggen. Wat ook wel weer grappig is.

Maar wat wil je precies weten? Wat zoek je? Wij weten inmiddels redelijk veel af van wonen in kattenbroek en Hoogland en wij hebben ook in Nieuwland gewoond.

p.s. zelf vind ik de ruïne woningen in Kattenbroek echt het allermooiste. Het lijkt mij geweldig om daar te wonen. En qua locatie ook ideaal. Je kan daarna kiezen of je je kinderen in Kattenbroek of Hoogland naar school laat gaan.

Hooglander 2

Hooglander 2

16-11-2010 om 20:41

Hoogland is leuk

Ja, Hoogland is leuk om te wonen. Toch nog een beetje het dorpse gevoel, terwijl je deel uitmaakt van een stad. Hoogland is ruimer opgezet en heeft meer groen, speelruimte, vijvers etc. dan de nieuwbouwwijken er om heen.
Nadeel van Nieuwland vind ik daarnaast de enorme basisscholen (1000 leerlingen). Da's in Hoogland toch wel anders!
Roep het maar als je meer wilt weten.

Hooglander 2

Hooglander 2

16-11-2010 om 20:46

En over de middelbare scholen

... daarvan zijn er in Amersfoort behoorlijk veel. Zowel aan de noordkant van het centrum als aan de andere kant van de stad. Maar Amersfoort is dusdanig 'compact' dat alle scholen op fietsafstand zijn.
Onze oudste zoon zit inmiddels in de 2e van het VO en bij de keuze destijds voor een school heeft afstand geen rol gespeeld. De scholen liggen allemaal tussen ca. 10 en 35 minuten fietsen bij ons vandaan, prima te doen dus.

Bennikki

Bennikki

16-11-2010 om 22:42

Hier nieuwlander

en wij gaan verhuizen, ons prachtige huis in Nieuwland staat te koop! (Hint hint)
Tsja, wat kan ik je aanraden. Hoogland is echt een dorp, wel sympathiek maar je moet er van houden. In de AH hoor je veel mensen praten over ziektes en kwalen.
Vathorst is een wijk in aanbouw, wel groots opgezet en een doet beetje stads aan doordat woningen erg dicht op elkaar staan. Wel redelijk groot centrum en grote scholen (ben zelf gecharmeerd van dok 12).
Kattenbroek lijkt me wel gezellig, groot winkelcentrum. Veel variatie in woningen. Misschien voornamelijk kinderen die wat ouder zijn dan de jouwe. Nieuwland is wat nieuwer, met heel veel kinderen precies in jouw leeftijdsgroep. Wel grote basisscholen, 3 met rond de 700 leerlingen.
Als je nog meer vragen hebt..
Groet Bennikki

Tinus_p

Tinus_p

17-11-2010 om 10:05

Heu

Is er een speciale reden dat je eerst wil huren en daarna pas kopen?

Hooglander 3

Hooglander 3

18-11-2010 om 10:15

Hoogland

Hier dus nog een Hooglander! Ik woon hier al bijna 20 jaar met veel plezier. Het is fijn wonen, kleinschalig maar met van alles op fietsafstand. Muziek, sport, zwembad, basisschool. Ook middelbare scholen in Amersfoort-Noord. Hoogland heeft 2 "doorgaande" wegen waar wel redelijk wat verkeer op is, maar er wordt geprobeerd om dat zoveel mogelijk tegen te gaan. De wijken zelf zijn autoluw. Basisscholen zijn inderdaad rond de 200 kinderen. Vathorst heeft ook enorme basisscholen, ik moet daar 1x per week heen en verbaas me steeds weer over de gigantische hoeveelheid kinderen (en ouders, en auto's) die daar samen komt.
Een huis huren hier valt volgens mij niet mee.

Siza

Siza

25-11-2010 om 16:27 Topicstarter

Bedankt voor alle reacties

Hallo allemaal,
Ik heb al jullie suggesties gelezen en deze meegenomen in onze zoektocht. De reden dat wij eerst gaan huren is dat wij uit het buitenland komen, zelf geen woning hebben en eerst ook nog geen baan. Mijn man heeft nu een baan in de buurt van Amersfoort gekregen en vandaar dat we die kant opkomen. We zitten nu bij familie in het westen van het land.
We hebben nu een huis kunnen huren in Zielhorst. Is dat Vathorst of iets anders ? Ik weet het dus nog niet hoe de wijk heet. Alle wijken die jullie noemden zijn we geweest maar we zijn afhankelijk van de huizen die er te huur staan. Als we daar eenmaal wonen gaan we rustig rondkijken voor als we gaan kopen. Dan kennen we de buurten wat beter.
Dus nogmaals bedankt voor alle info. Wij gaan binnenkort zelf Amersfoort ervaren.
Groeten,

vlinder72

vlinder72

25-11-2010 om 21:22

Zielhorst is geen vathorst

Zielhorst is een andere wijk. Ligt er een beetje aan waar je gaat wonen maar Zielhorst is of gericht op Kattenbroek of op Schothorst. Beiden wijken hebben een groot winkelcentrum. Zielhorst heeft eigen scholen. Volgens is het daar best leuk wonen. En vanaf Zielhorst fiets je zo naar Station Schothorst. Altijd handig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.