Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Inschrijving feuilleton, tweede editie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Genista

Genista

31-08-2009 om 07:40 Topicstarter

En dat is 12!

Kom maar op schrijvers, nog twee en we hebben 2 weken plezier

Wil de eindjes wel aan elkaar knopen

Schrijf me bij deze in voor de laatste aflevering.

(hmmm, denk nu net als Geerke wat doe ik nu...)

Nee hoor, lijkt me hartstikke leuk, kan niet wachten op de eerste aflevering.

Chris

Genista

Genista

31-08-2009 om 14:13 Topicstarter

Tonny

Mag ik éven citeren uit het archief...?
Titel: Wanneer komt het volgende feuilleton?
Rubriek: Gezèllug! Contact leggen
Datum: Di, 12 Mei 2009 23:03
Afzender: tonny [adres bekend bij de redactie]
???
Tonny
---
Nu! doe je mee?

tonny

tonny

31-08-2009 om 16:13

Meelezen wel ja!

meeschrijven deze editie niet, heb momenteel andere dingen aan mijn hoofd.

Veel succes allemaal, het wordt dankzij de voorbereidingen vast nog veel beter dan de vorige keer!!

Tonny

Genista

Genista

02-09-2009 om 10:03 Topicstarter

Zieltjes winnen

Om te voorkomen dat deze draad wegzakt: Wie wil, kan en durft er nog meer? We zijn nu met 13, goed voor bijna 2 weken leesplezier.

Ayanna

Ayanna

02-09-2009 om 16:26

Sorry genista

Ik wil en kan en durf niet.... Maar ik ga wel weer met héél veel plezier meelezen! Heb de vorige keer zo genoten en vind het zo ontzettend knap van alle auteurs!
Is trouwens: wat zei de huisarts?, al voorbij gekomen???

Toke

Toke

02-09-2009 om 21:22

Vooruit met de geit!

Feuilleton deel 1 niet voorbij zien komen, maar ehm, eigenlijk is dit wel heel leuk en in mijn straatje. Dus.... vooruit met de geit.

Zijn we nou compleet?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-09-2009 om 23:16

Ja!

Mag ik ook weer meedoen?
(sorry, kom nooit in deze rubriek)

Liefst niet als laatste (vorige keer was ik een na laatste, was ook al een heel gebrei!)

Genista

Genista

03-09-2009 om 10:06 Topicstarter

En ik noteer gretig...

Toke en IJsvogeltje, welkom bij het schrijversgilde. IJsvogeltje, ik zal je wat meer vooraan neerzetten. Sowieso zal ik proberen degenen die de vorige keer vooraan stonden, wat meer naar achteren te schuiven en andersom. Maar met bekendgemaakte voorkeuren hou ik natuurlijk rekening! Zo heb ik Fladderbeestje ivm haar agenda hoofdstuk 2 toegezegd.
En Toke, de inschrijving sluit op 9 september. Met zoveel als we dan zijn, zijn we compleet Als ik op 9 september om 8:00 de inschrijving sluit, zal ik diezelfde ochtend de volgorde neerzetten en zelf hoofdstuk 1 ook al op 9 september publiceren. Fladder komt dan op 10 september en verder volgens het lijstje. En Toke, heb je echt de eerste editie van het feuilleton gemist?
Feuilleton zelf: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=feuilleton&thread=144170&forumsel=8&forum=8&post=2310593
Commentaardraad bij het feuilleton (ook erg leuk): http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=feuilleton&thread=144171&forumsel=8&forum=8&post=2310594
Goed voor een paar uur leesplezier

Toke

Toke

03-09-2009 om 21:07

Erg he

Ja Genista, ik heb het hele feuilleton gemist. Ik lees hier op OO soms veel/vaak en reageer dan ook zo hier en daar, net wat in mijn straatje is. Maar er gaan ook weken voorbij dat ik niet op OO kom. Ben dan net even met andere dingen bezig, of heb geen zin om na het werk alweer achter de computer te gaan zitten. Dus in zo'n periode heb ik het gemist, denk ik. Maar ga zo met veel plezier lezen.
Ik heb alleen 1 verzoekje: wil je mij niet indelen op 15/16 september? Verder maakt het me niks uit, maar die twee dagen zijn zo druk met mijn werk, dan kan ik er echt niks bij doen.
Bedankt en succes met inplannen

Genista

Genista

07-09-2009 om 15:40 Topicstarter

Voor degenen die net terug zijn van vakantie

Last minute aanbieding Laatste kans voor de inschrijving is vandaag en morgen. Komende woensdagochtend maak ik het lijstje bekend van wie in welke volgorde meeschrijft. Op dezelfde dag start het feuilleton zelf, in Gezèllug met meteen daaronder de commentaardraad waarin we, net als de vorige keer, vlijtig kunnen kletsen over het wel en wee van de hoofdpersonen en de wendingen in het verhaal.

Holiday

Holiday

08-09-2009 om 09:25

Spelregels?

Zijn er nog bepaalde spelregels, tips en trucs? Het zal voor het eerst zijn dat ik aan zoiets meedoe, leuk hoor!

Genista

Genista

08-09-2009 om 09:51 Topicstarter

Holiday

Spelregels... wel eentje geloof ik: hou het leuk
Een hoofdstuk heeft niet een bepaalde verplichte lengte, het is gewoon zo lang als het is, of dat nu 300 woorden of 1500 woorden of nog extremer is. Verder is het vooral het verhaal lekker bijhouden. En wat nog wel eens helpt, is als je min of meer vastzit, gaan mailen met meeschrijvers of meelezers, een beetje brainstormen samen en dan komen er ineens weer goede ideeën los.
Een laatste tipje: De laatste paar schrijvers kunnen beter geen nieuwe verhaallijnen/raadsels meer opwerpen. Dan is het voor de laatste namelijk bijna geen doen meer om er nog een fatsoenlijk eind aan te breien. Dus de voorlaatste paar schrijvers zouden uit piëteit met de laatste alvast moeten beginnen met afhechten...

Holiday

Holiday

08-09-2009 om 18:33

Yep

Ik ben er mee bezig!
Een moeilijk verhaal, zeg. Het is eerlijk gezegd niet van een genre dat mij aanspreekt. Ik zou bijvoorbeeld zo'n boek niet halen in de bieb. Oei wat zeg ik nu... niet boos zijn hoor! Ik vind het namelijk wel fantastisch goed geschreven en het is natuurlijk razend knap en leuk hoe dit met zoveel 'vreemden' tot stand komt.

Wat me opvalt is de regellengte. Als je hier op het forum schrijft is de tekst veel minder breed. Hoe krijg je de regels langer?

Regellengte

Holiday, dan lees jij normaalgesproken het forum zonder frames denk ik. Genista heeft een link gegeven van het forum mét frames, daar heb je die langere regels. (Die ik overigens niet lekker vind lezen )

Genista

Genista

09-09-2009 om 07:18 Topicstarter

It giet oan

Straks start ik het nieuwe feuilleton op in Gezèllug. Maar voor alle nieuwsgierigen heb ik alvast het lijstje van wie wanneer aan de beurt is:
wo 9 sep Genista
do 10 sep Fladderbeestje
vr 11 sep Boromir
za 12 sep Sancy
zo 13 sep Polly Shearman
ma 14 sep Tirza G
di 15 sep IJsvogeltje
wo 16 sep Holiday
do 17 sep Pennelicker
vr 18 sep Geerke
za 19 sep Marsudan
zo 20 sep Toke
ma 21 sep Starry Night
di 22 sep Minet
wo 23 sep ChrisH
Iedereen veel inspiratie gewenst!

Starry Night

Starry Night

09-09-2009 om 08:53

Nog een vraagje

Is er een bepaald tijdstip waarop het verhaal er moet staan?

Genista

Genista

09-09-2009 om 09:40 Topicstarter

Starry

Wat mij betreft niet - er is vorige keer gebleken dat ondanks dappere pogingen sommigen hun deel toch pas laat in de avond konden neerzetten. Maar het is voor de volgende in de rij wel handig als het stuk er vóór bedtijd staat, dan heb je de hele nacht nog om na te denken

Genista

Genista

09-09-2009 om 12:12 Topicstarter

Allemaal op naar gezèllug

En op de valreep zie ik nog een draad die ook vrijwel ieder jaar terugkomt: de "sint-en-kerstspullen-liggen-nu-al-in-de-winkels-draad"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.