Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Irritant geluid


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

11-11-2011 om 01:01

Ook lijf geluiden

Iemand noemde het lijf geluiden, vind ik wel een mooie benaming.

Met stip op 1 staat bij mij zeker smakken. Ik vind het leuk om te lezen dat meer mensen dit hebben, dacht dat het zeldzaam was. Ik weet echt van iedereen in mijn omgeving hoe ze eten. Ik kan echt lichamelijk beroerd worden van smak geluiden, kan me nergens anders meer op concentreren. Vooral soppige dingen als sinaasappel vind ik erg. Maar de juf van berber had ik ook een nachtmerrie gevonden met haar appel.
Pas nog in een stille wachtkamer waar iemand koffie dronk; zuig, slurp, slik, kreun... Kan geen horrorfilm tegenop.

Iemand die continue zijn neus ophaalt als hij verkouden is.

Klapperende deuren, druppelende kraan...ook erg.

Gek genoeg kan ik me juist vor harde geluiden als schreeuwen of grasmaaiers heel goed afsluiten.

Snuggle's

Nog meer lijfgeluiden

Ik kan echt zwaar geïrriteerd raken van het geluid van hoesten (en dan vooral van mijn moeder en van mijn man). Volkomen irrationeel natuurlijk, want niemand hoest voor zijn lol.

Chris

Asa Torell

Asa Torell

11-11-2011 om 10:05

Niezen

Man en ik hebben dat met elkaars niesbuien, ook lekker logisch .

oregano

oregano

11-11-2011 om 10:59

Zelgde als snuggle's

Ik ben tot moord in staat bij lijfgeluiden, en inderdaad vooral dat smakken en slurpen. de adrenaline giert dan door mijn lijf...en mijn vriend die binnnenkort bij mij woont, smakt heel erg....................,
Groet oregano

Wilma

Wilma

11-11-2011 om 11:04

Nou, die bladblazer

die vind ik niet irritant als ik gewoon duidelijk hoor dat een van de buren weer met dat ding bezig is. Maar als niemand bezig is en ik dénk dat ding te horen, dát is pas irritant. "Wie is hier met een bladblazer bezig, ik hoor toch overduidelijk een bladblazer". Hm, rijp voor een inrichting denk ik.

Verder herken ik me niet in veel van die geluiden die jullie opschrijven, gelukkig.

Ik kan het beste alleen gaan wonen

Ik erger me aan alle geluiden, behalve als ik ze zelf maak. Kraken met chips, het laatste beetje drinken wegwerken met een rietje, tikken van vorken en lepels tegen tanden tijdens het eten, snurken, nies geluiden, neus snuiten, kreunen en steunen, roeren met een lepeltje, hoesten, mompelen en neuriën, knisperen van plastic, sloffen met de pantoffels, pinda`s eten en nog erger zijn borrelnootjes.
Eigenlijk zou ik het beste alleen in een hutje op de hei kunnen wonen. Maar meestal draag ik mijn lijden stilzwijgend.
De mensen die de geluiden produceren heb ik eigenlijk best wel lief.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2011 om 00:16

Niet meer mee eten aan tafel?

Tjoh, en dat pikt de man van je zus ook nog k.ersje?
Ik kan me ook best ergeren aan de eetgewoonten, slurpen bijvoorbeeld, van mijn man, maar het is echt nog nooit in mij opgekomen om hem daarvoor naar een andere plek te laten verkassen voor het eten. Hij zou me ook vierkant uitlachen.

Monique D*

Monique D*

12-11-2011 om 13:43

Wil, je lijkt wel op mijn dochter (14)!

"Ik erger me aan alle geluiden, behalve als ik ze zelf maak. Kraken met chips, het laatste beetje drinken wegwerken met een rietje, tikken van vorken en lepels tegen tanden tijdens het eten, snurken, nies geluiden, neus snuiten, kreunen en steunen, roeren met een lepeltje, hoesten, mompelen en neuriën, knisperen van plastic, sloffen met de pantoffels, pinda`s eten en nog erger zijn borrelnootjes."
Je bent precies als mijn dochter (14)! Zij is nu al zover dat ik van haar niet in haar bijzijn mag eten als zij niet eet, want ik smak binnensmonds.. zij is precies als de man van k.ersje. Het liefst wil zij mij dan de kamer uit hebben.. wat haar niet lukt en dan verlaat zij maar zelf de maker. En dan kan ik zo mijn best doen om geluidloos te eten, maar haar scherpe oren registreren alles. Dit geldt dus niet als zij ook eet op dat moment of met oordopjes naar muziek luistert.. dan hoor je haar niet klagen. De geluiden die ze zelf maakt hoort ze niet... maar als haar neus kriebelt dan maakt ze elke keer dat snurkgeluid: "GRRRRRRRMPFFF"! Zoon (17) en ik noemen haar dan ons huisvarkentje..
Zelf kan ik niet tegen de volgende geluiden:
- boren en timmeren (helaas moet ik dat ondergaan, want wij hebben nieuwe onderburen);
- constant getoeter op straat (claxonneren door een stoet van Islamitische bruiloften of als een Turks team heeft gewonnen);
- buren die heel luid praten op balkons of in de tuin. Er is een stel buren die een zo'n twee tuinen verderop wonen. Wij wonen op de derde etage. Ik kan dan nog exact hun gesprekken volgen, zo luid praten zij!
- blaffende honden (vooral 's-avonds);
- mensen die in de trein of bus heel hard praten door hun mobiele telefoon;
- snurkende mensen (helaas doe ik dat zelf ook, maar ik hoor mijzelf niet);
- het rondzingen van een box of een microfoon bij concerten;
- zware bassen van muziek van de buren. De rest van de muziek hoor ik niet, dat klinkt normaal, maar alles wordt overstemd door die bassdrum en de bas..
- koerende duiven 's-ochtends vroeg;
- muggen ('s-avonds klinkt hun gezoem nòg harder).

Monique D*

Monique D*

12-11-2011 om 13:57

En dan nog meer geluiden waar ik mij aan erger..

Eerst even een correctie:
" wat haar niet lukt en dan verlaat zij maar zelf de maker." Maker moet kamer zijn!! Zij verlaat dus zelf de kamer, want zij kan niet tegen het binnensmonds smakken, waar zij alleen maar last van heeft èn als ik het laatste beetje water wegklok.

Er zijn nog meer geluiden die voor mij een bron van ergernis zijn:
- een helicopter die maar boven ons hoofd blijft cirkelen;
- het "stofzuigwagentje" en bladblazer die hier langs rijden (vooral 's-ochtend vroeg);
- buren die de deur dichtknallen i.p.v. normaal sluiten.

Monique D*

Monique D*

12-11-2011 om 15:01

Hoe komt het dat..

..wij ons vooral ergeren aan die lijfgeluiden die onze naasten / geliefden produceren? Ik merk dat veel mensen in de draad zich ergeren aan de lijfgeluiden van hun partner. Vreemd dat je juist aan die geluiden van je partner ergert; hij is juist diegene met wie je de meeste tijd mee omgaat, naast je slaapt èn dan is hij diegene van wie je heel veel houdt.
Hoe kan dat?

+ Brunette +

+ Brunette +

12-11-2011 om 16:35

Monique (lijfgeluiden)

Ik heb daar dus helemaal geen last van, zijn scheten vind ik grappig, zijn boeren niet storend, mijn laatste ex maakte soms onder het eten een bepaald fluitend geluid (lucht in wangen?) dat me ook absoluut niet stoorde. Enzovoorts, enzoverder. Wanneer ik me aan dit soort geluiden ga storen, betekent het dat er iets helemaal niet goed zit in de relatie. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij andere forummers het geval zou zijn.

krin

krin

12-11-2011 om 21:22

Monique

"hij is juist diegene met wie je de meeste tijd mee omgaat, naast je slaapt èn dan is hij diegene van wie je heel veel houdt"
Eh... ja. Daarom is het makkelijk me aan die geluiden te ergeren. Van anderen hoor ik ze niet, of niet vaak, want daar lig ik in de regel niet naast. Dat ik van iemand hou, wil helaas niet zeggen dat ik al zijn geluiden ook kan appreciëren.

Snuggle's

Snuggle's

13-11-2011 om 01:08

Houden van

Het ergeren aan smakken heeft bij mij niks met houden van te maken. Ik erger me aan iedereen die smakt. Maar bij je partner hoor je het nou eenmaal vaker. Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat als ik slechter in m'n vel zit ik me ook sneller aan geluiden irriteer. En ook andersom. Als mijn vriend (langer achterelkaar) smakt, word ik geïrriteerd. Heel flauw vind ik dat van mezelf, maar het lukt me slecht om er niet op te reageren.

Iemand schreef gekscherend iets over een therapie om van de irritatie af te komen. Dat is wat overdreven, maar ik zou er wel graag van af willen.

Losse kunstgebitten zijn trouwens ook een grote irritatie. Vooral als mensen ook nog een tik hebben om er met hun tong mee te gaan spelen, of er stukjes eten onderuit halen met hun tong, brr...

Snuggle's

makay

makay

14-11-2011 om 14:49

Ergeren aan lijfgeluiden heeft een naam.....

En het heet misofonie..........heelijk om te lezen dat ik niet de enige ben met dit fenomeen....

Makay

ilse

ilse

14-11-2011 om 18:26

Geluid

van mijn schoonmoeder

oordoppie

oordoppie

16-11-2011 om 15:46

Makay

mooi, het heeft een naam, ik ben niet de enige die partner vraagt te stoppen met ademen voor de rest van zijn leven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.