Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Margreetje

Margreetje

04-01-2009 om 01:32

Israël/ gaza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het zijn net mensen

Echt een aanrader om eens te zien hoe de media mensen kan manipuleren. Israel schijnt daar erg goed in te zijn.

En de Palestijnen ook. Dat is wat me nogal is bijgebleven uit het boek. Dat ze met twee mensen en een paardekop een demonstratie organiseren waarbij het lijkt of er honderden woedende mensen aanwezig zijn (althans dat moet de camera ons dan doen geloven). Zo worden we inderdaad gemanipuleerd. Het boek vond ik inderdaad een eyeopener.

Wat betreft het conflict. Ik vind het heel moeilijk te oordelen. Gevoelsmatig word ik momenteel "minder blij" van Israel maar dat heb ik al tijden. Als ik denk aan die pesterijen door die Israelische soldaten bij checkpoints.... om kotsmisselijk van te worden. Wat een akelig machtsvertoon.

Goh dat heb ik helemaal niet

ik vind het net zo erg om een gesluierde jammerende Arabische vrouw te zien dan een ingetogen meer westers ogend iemand.

Kan natuurlijk liggen aan mijn positie in deze verdeelde wereld

mirreke

mirreke

06-01-2009 om 14:11

Sowieso hopeloos

dit conflict.
Twee getraumatiseerde volkeren met allebei een vreselijke geschiedenis. Van de Joden weten we het wel, maar vergeet niet dat ook de Palestijnen al door alle Arabieren verguisd werden voordat Israel überhaupt was gesticht. Een land omringd door landen die niets liever willen dan het vernietigen, constante oorlogsdreiging. Overigens, de Hamas is na het bestand weer begonnen met schieten, en in die zin kun je de verantwoordelijkheid net zoveel aan die kant leggen. Israel dat altijd terugschiet als haar eigen burgers worden beschoten en bedreigd (vanuit hun achtergrond van altijd het bedreigde en verdreven volk te zijn), Palestijnen die nergens heen kunnen, en inmiddels ook allemaal wel minstens één gedood familielid hebben. Volgens mij leidt dat in beide gevallen tot een zeer vernauwde blik met paranoïde reacties. Denk eens aan jezelf als je een burenprobleem(pje) hebt, en hoe dat moet zijn als je constant zo leeft in het groot.
Ik vind dit zo erg, zou willen dat Israel nou eens een groots gebaar maakt en vrede biedt, maar inmiddels is het wraak op wraak. Ik ben bang dat het echt nooit meer goed komt...

duifje

duifje

06-01-2009 om 15:20

Het zijn net mensen

die heb ik ook gelezen, vond ik ook zeer verhelderend! Mijn iraanse zwager zegt al jaren dat wij niet kunnen oordelen over het midden oosten omdat we maar bepaalde zeer voorgekookte verhalen horen!
Het is echt een ingewikkeld conflict, hopelijk komt er toch snel weer een nieuw vredesproces!

groeten Duifje

Bastet

Bastet

06-01-2009 om 19:14

Altair

Wij herkennen c.q. identificeren ons dan eerder met een Israelische vrouw die op ingehouden toon vertelt over haar gedode zoon dan een luidkeels jammerende gesluierde Palestijnse vrouw die rouwt.
Nou nee,dat is voor mij totaal niet zo!!
Van beide krijg ik kippevel....
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.