Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jeugdherinneringen van veertigers

Iemand (wie?) postte op het forum een link naar deze documentaire: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1347513. De maakster van de documentaire zocht haar oude klasgenoten op om zich een beeld te vormen van de wereld waarin ze opgroeiden in een nieuwbouwwijk in Nijmegen eind jaren '70. Ik heb die link toen bewaard om later te bekijken en heb dat nu gedaan. Wat een PRACHTIG beeld van veranderende tijdgeest. In het begin van de documentaire lijkt het nog alsof de maakster niet goed door heeft hoe het toeging en gaat in de echte wereld, maar gaandeweg blijkt dat juist het onderwerp van de film te zijn. Ik herken als leeftijdsgenoot de wereld waarin zij opgroeide wel en niet. Ik kwam niet echt uit het milieu van de idealistische welgestelde middenklasse, maar zeker ook niet uit het arbeidersmilieu dat ook beschreven wordt, maar ergens daar tussenin. Degene die de link hier postte kreeg toen weinig respons. Ik kan het draadje niet terugvinden. Maar mocht je het lezen, weet dat ik gekeken heb en erg ontroerd ben.

bibi63

bibi63

04-07-2013 om 15:25

Gelatine

Kijk dan ook eens naar NostalgieNet. Fantastisch. Bij Ziggo op kanaal 150.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.