Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Julie

Julie

11-12-2009 om 20:46

Jezelf zijn, hoe doe je dat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hilde

Hilde

14-12-2009 om 14:32

Emma

Zo is het maar net!

Guinevere

Guinevere

14-12-2009 om 20:48

Tja

Tja, ik ken iemand die "Rebirthing" heeft gedaan. Sindsdien is ze ervan overtuigd dat ze in haar kleuterjaren is misbruikt. Ze is nooit meer dezelfde geworden. Moraal van het verhaal: kijk uit wat je doet, er kan van alles bovenkomen wat je helemaal niet wilt (of het nou waar gebeurd is of niet).
Om goed met jezelf in contact te komen heb ik goede ervaringen met haptonomie.

Hilde

Hilde

15-12-2009 om 09:06

Voorzichtig zijn

Je hebt wel gelijk, Guinevere, als je zegt dat je best uitkijkt wat je doet. Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je bij een goede therapeut gaat, en wellicht zijn er ook een hoop kwakzalvers op de markt.
Maar het is wel degelijk zo dat dingen uit je (verre) verleden tot op vandaag een rol kunnen spelen, zonder dat je je daarvan bewust bent. Dit bewust maken en daar je les uit leren kan erg waardevol zijn, mits het op een veilige manier gebeurt.
Ik zou niet durven stellen dat sommige therapieën dan maar meteen als waardeloos moeten afgevoerd worden. Dat heb je trouwens ook in vb de klassieke geneeskunde: de ene arts kan voor jou super zijn en je echt helpen, je vriendin wil er misschien nooit meer gaan.

Daarom is het ook zo moeilijk om te weten wat voor jou nu echt goed zal werken, en daarmee zijn we weer bij de vraag van Julie. Rustig beginnen is niet verkeerd, een aantal boeken erover lezen enzo, en niet meteen een zware therapie als rebirthing kiezen. Gaandeweg zal je wel merken wat voor jou goed is en wat niet.

Yoga is misschien ook een goede manier? Maar daarmee heb ik zelf geen ervaring.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.