Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

oregano

oregano

27-12-2010 om 18:02

Jullie ook zo'n fan van de top 2000 (en van leo blokhuis, mmmm;)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

28-12-2010 om 12:20

Bintje, ouwe meuk

"Fladder: toch wel ouwe meuk want er staan maar 10 nummers uit dit jaar in en ik dacht ergens gelezen te hebbben dat 75 % van voor 1990 is."

De oudste song komt, geloof ik, uit 1940. En dan nog een boel uit de fifties en de sixties en de seventies en de eighties... Dus ja, ik begrijp wel dat er voor de laatste 20 jaar slechts 25% is weggelegd

En eigenlijk vind ik het allemaal wel best. Ik zing ze bijna allemaal mee, van Glenn Miller (pabeda, dá dá daaa, de dadedade dabedabedada... In the mood, yeah yeah, pedadedade...) tot Mumford en zijn zonen (and I'll find strength in pain and I will change my ways, I'll know my name as it's called again) en dat voelt me toch een partij lekker, dat het me verder echt niet zoveel meer kan schelen, ondanks de Cortonnen, de Martijnen, de hitlijstengesjoemel en weet ik allemaal wat nog meer
Hoewel...
Volgens jaar wil ik Shine On You Crazy Diamond op één!!!

oregano

oregano

28-12-2010 om 12:35

Ja. al die herinneringen ...

Dat vind ik ook zo mooi, soms heel blij, soms sentimenteel, oud liefdesverdriet, herinneringen van het eerst slow-dansen in mijn puberjaren, zoals nu met eric Clapton, Let it grow.....Prachtig...Herinneringen aan het swingen in de 70 en 80-er jaren, soms wat onder invloed van het een of ander (ssssst...) Talking heads, slipperym people. Johnny guitar watson, yeah!!
Glenn Miller inderdaad, heerlijk...herinneringen aan mijn vader die vaak piano speelde, dit soort oude nummers, ik herinner me nog zo die sfeer in de kamer als hij zat te spelen...Wat was dat mooi (alleen wisten we toen niet hoe mooi dit zou zijn als herinnering).
Ik mis trouwens wel dat prachtige nummer van Betty Wright, tonight is the night, wat ik ook luidkeels meebrul in de auto en laatst aanleiding gaf voor een heel leuk moeder-dochter gesprekje in de auto over liefde, seks ed...
Ach wat heb je veel herinneringen naarmate je ouder wordt inderdaad )

Tirza G.

Tirza G.

28-12-2010 om 13:16

Niet zozeer dat vroeger alles beter was

maar vroeger was vróeger. En dat is over, voorbij, afgesloten, klaar, uit. Ik heb gewoon niet zo veel met terugkijken. Of ja, zo'n jaaroverzicht op oudjaarsdag en dan is 2010 ook weer klaar, hop, op naar het volgende. De top2000 is zo ongeveer elk jaar hetzelfde, de platen wisselen een beetje van volgorde, de presentatoren zijn hetzelfde, de verhaaltjes zijn ongeveer hetzelfde. Ik vind er gewoon niet zoveel aan om ieder jaar opnieuw weer met ongeveer dezelfde 2000 platen op dezelfde manier terug te kijken op de afgelopen 50 jaar. Dat wéét ik nou wel.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-12-2010 om 13:20

Speciaal voor cobi

Meid, volgens mij kwamen na deze inspirerende zangers de dames van Baccara in hetzelfde decor hun liederen kwelen. Meiden, let op. Die tekstbehandeling, die montage, die dragende muziek, die uitstraling, die die die ........ jammie. De jaren 70 op z'n best. Je moet echt even door de titel heenkijken en de link aanklikken:
http://trololololololololololo.com/

Tirza

Jaaaaaaaaaaaaaa fladder

Shine on You Crazy Diamond op 1 dat wil ik ook wel, zullen we volgend jaar een actie beginnen
Muizemeis

Eens

Tirza: " De top2000 is zo ongeveer elk jaar hetzelfde, de platen wisselen een beetje van volgorde, de presentatoren zijn hetzelfde, de verhaaltjes zijn ongeveer hetzelfde. Ik vind er gewoon niet zoveel aan om ieder jaar opnieuw weer met ongeveer dezelfde 2000 platen op dezelfde manier terug te kijken op de afgelopen 50 jaar. Dat wéét ik nou wel"
Dat is het geloof ik ook bij mij. En dan nog Mathijs erbij die vindt dat iedereen bepaalde platen goed moet vinden.
En nogmaals, ik heb het ook jaren leuk gevonden maar het is voor mij iets te veel van hetzelfde, dus niet leuk meer, het originele is weg, het is voorspelbaar. En wat oude nummers betreft, ik hoef niet ieder jaar in dezelfde week dezelfde oude nummers te horen die je dan een jaar niet hebt gehoord. Via films krijg je ook vaak van die leuke oude nummers weer eens spontaan te horen. De films van Quentin Tarrantino bijvoorbeeld hebben leuke oude muziek. En ik heb zelf ook een file met oude meer of minder foute muziek: oa Sure know something van Kiss, Neil Young, Marianne Rosenberg (Ich bin wie du) etc etc Maar die draai ik niet alleen maar in de laaste week van het jaar.
Goed, ik bemoei me niet meer met deze draad, het gaat om de mensen die graag naar de top 2000 luisteren. Veel plezier deze week!

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 15:01

Cobi

Ja,dat zegt mij heel veel, vooral Siouxsie live was geweldig, dat was echt een icoon. Mijn man is meer Zappa fan, maar hoewel ik dat nooit draai was zijn laatste concert in NL geweldig.

Cobi en bintje

Oh ja, TC Matic! Is jeugdsentiment, moet ik toch weer eens wat van downloaden. Voor wie geïnteresseerd is in nutteloze feiten: ik heb altijd onthouden uit een televisie-interview met hun zanger Arno Hintjens (op wie ik een lichte crush had) dat hij het groen van preien altijd helemaal opsnijdt.

En Bintje, Sure Know Something was mijn favoriete Kiss-nummer. Ik ruik weer het kamertje van mijn broer waar ik zijn singletjes afspeelde op de pick-up.

Chris

reina

reina

28-12-2010 om 16:41

Bintje

"met oude meer of minder foute muziek: oa Sure know something van Kiss, Neil Young, Marianne Rosenberg (Ich bin wie du) etc etc' Eh, Bintje, Neil Ypoung in het rijtje van meer of minder foute muziek??!! Foei, Neil Young en fout, hoe durf je?!

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 17:02

Tops

Jools Holland!

fladder

fladder

28-12-2010 om 20:04

Muizemeis

En dan niet meer halverwege het intro al afkappen, zoals ze een paar jaar geleden flikten. Heiligschennis!!!

fladder

fladder

28-12-2010 om 20:05

Cobi

Arno Hintjes..! En ik zoek alweer decennia naar een opname (nu: mp3) van Elle Adore Du Noir Pour Sortir Ce Soir...

fladder

fladder

28-12-2010 om 20:08

Nina hagen-therapie

Mijn best-of-verzameling op volle oorlogssterkte aan in de auto en meebrullen.

Werkt trouwens ook erg goed bij diverse Nick Cave-cd's (The Murder Ballads voorop) en The Pogues

fladder

fladder

28-12-2010 om 20:12

Ad-artikel

Klopt wel, denk ik

fladder

fladder

28-12-2010 om 20:33

Berber

Ik herinner me, dik 30 jaar geleden, dat mijn moeder (die allergisch was voor alle muziek die op Hilversum 3 kwam, behalve de Muzikale Fruitmand en Wessel Dekker) tegen me zei dat ze iets heel aparts op tv had gezien: een punk-achtige dame die héél goed opera kon combineren met "punk" en dat dat écht wat voor mij zou zijn. Ik kwam er vrij snel achter dat het om Nina Hagen ging. Mijn muzikaal toen best wel conservatieve moeder heeft me zelf op haar geattendeerd!

Nick Cave: ik vind zijn Grinderman-dingen minder, maar ik kan als ik iets moet afreageren érg genieten van The Murder Ballads. Dat is mijn zwarte kantje Helaas kan ik die cd niet meer zomaar opzetten sinds mijn jongens Engels verstaan
Maar ik kan ook tot tranen toe genieten van Into My Arms.
En de tekst van The Lyre Of Orpheus is om te gillen. Iemand heeft daar op Youtube een geweldige cartoon bij gemaakt


http://www.youtube.com/watch?v=1bPSU5WMrdw

Emmawee

Emmawee

28-12-2010 om 22:34

Ja! trololololo!

Dat was dit jaar onze vakantiehit Tirza! (Samen met "schouder aan schouder" ivm het jongensverdriet, maar daar hebben we het maar even niet over.)
Stoffer (7) bleek de Trololololo-man erg goed na te kunnen doen, dus daar hebben we erg veel lol om gehad.
Een grote internethit dit jaar. Niet in de top 2000?!!
Groeten, Maw.

fladder

fladder

28-12-2010 om 23:25

Jee!

Die trololololo is nieuw voor me...! En wat een überfoute playback, helemaal geweldig!!!

Mwoah

Sommige nummers vind ik leuk. Het meeste niet. Helaas voor mij is mijn man een enorme muziekliefhebber en brult zoon inmiddels ook luidkeels mee.

reina

reina

29-12-2010 om 11:26

Jools Holland? Nooit van gehoord ...

Berder

Is het een nederlandse bio van Nina?? Hoe heet hij, ben wel benieuwd.
Muizemeis

Fladder

Ne dat kan echt niet, dat nummer moet je van het begin tot het eind horen, zo mooooooooooooooooi.
Muizemeis

Jools

Is er nog steeds op een van de BBC's inderdaad mooi, maar ik ken het neit van vroeger maar van nu.
Muizemeis

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2010 om 02:23

Drommels

Ach, een keer per jaar geef ik er gewoon aan toe dat ik een ouwe sok bén Komend jaar wordt ik zelfs beloond voor het feit dat ik dan definitief bij de ouwe sokkenclub hoor met een extra verlofdag. Wat zal ik die dag eens gaan doen?

roefel

roefel

30-12-2010 om 09:39

Jools holland

van Squeeze, met de wereld LP east side story

Tube

Was Jools Holland vroeger niet ook de presentator van The Tube?

Chris

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 12:56

Tops

Ook niet de scene van de vieze man in de bonbonwinkel?)

fladder

fladder

30-12-2010 om 13:05

Deze ouwe sok geniet...!

Jacques Brel en Rowwen Hèze net pal achter elkaar gehoord... En straks komt Thunder Road...

Met excuses aan de buren...!

Berber

Ben toch wel nieuwsgierig, dus ga hem eerdaags eens halen
Muizemeis

dihanne

dihanne

31-12-2010 om 14:01

Muppets op youtube

om even tussendoor te ontspannen:

op youtube kun je een filmpje vinden van de muppets die Bohemian Rhapsody zingen.
Man & ik lagen dubbel, dochter snapte de lol niet zo.

Dihanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.