Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

An.

An.

24-01-2022 om 14:12

Kamer in Apeldoorn (maar daar nog nooit zo'n geweest)

mijn zoon gaat in Apeldoorn stage lopen voor een jaar. Wij kennen de stad niet. Hoe zit het met een kamer huren? Natuurlijk pluizen we de sites erop na, maar wat is een plek waar het oké voor een serieuze jongeman (geen feestbeest dus). Graag tips!

Een plek? Wat bedoel je daarmee? Een wijk? Gewoon naar kamernet gaan en even in gesprek gaan en dan je besluit nemen. 

An.

An.

24-01-2022 om 15:17 Topicstarter

In de zin van 'reuring kun je wel opzoeken maar er niet aan ontkomen als het je wordt opgedrongen door feestende studenten' (ervaring van oudste dochter) zoeken we een rustige wijk of rustig deel van de stad. Wij wonen in de provincie Groningen dus zijn niet zo maar even in de gelegenheid te ontdekken waar het goed wonen is. Vandaar mijn oproep.

Vaak is het toch een kwestie van hospiteren en daarbij moet je geluk hebben dat jij degene bent, in dit geval je zoon, die het beste bij de anderen past. 

An.

An.

24-01-2022 om 19:18 Topicstarter

Het wordt dus een kamer zoeken vanuit Groningen. We kunnen niet voor elke mogelijke kamer naar Apeldoorn afreizen.
 

Apeldoorn is een dorp, dat is geen stad met grotestadsproblemen, dus ik zou me niet al te druk maken. Er zijn geen achterbuurten waar in een week drie mensen worden neergeschoten/neergestoken, zoals in het Amsterdamse stadsdeel waar ik vlakbij woon. 

Misschien is er maar 1 kamer waar hij uit kan kiezen, kamernood is overal.

An. schreef op 24-01-2022 om 15:17:

 zoeken we een rustige wijk of rustig deel van de stad. .


Ik weet niet hoe het in Apeldoorn is, maar over het algemeen ben je blij als je een kamer met redelijk oppervlak voor een fatsoenlijke prijs kunt krijgen. En als de buurt of het huis niet zo bevalt, zoek je verder als je er eenmaal woont.

Als je overlast Apeldoorn intypt, lees je dat de Linie, gebied rond winkelcentrum en spoorlijn een bekende plek is voor hangjeugd. Maar op kamernet is een studio aan de spreeuwenweg. Voor een serieuze jongeman is een studio wel zo prettig; eigen toilet en douche en keuken.
(Toen schoonzoon hier ergens een tijd moest wonen voor stage, gaf hij voorkeur aan een studio.)
Als je zoon stage loopt, krijgt hij vaak vergoeding en kan hij uitzoeken op hij in aanmerking komt voor huurtoeslag.

Zie link hieronder
https://kamernet.nl/huren/studio-apeldoorn/spreeuwenweg/studio-2013536

Het mooie is dat de studio van mrt 2022 tot eind feb 2023 beschikbaar is!


Succes

An.

An.

25-01-2022 om 18:33 Topicstarter

bedankt allemaal!! Ik neem de tips mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.