Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

joe

joe

03-11-2019 om 00:40

kapot van verdriet om het inslapen van onze bijzonder Noorse Boskat

Hoi allemaal,
Afgelopen maandag hebben wij ( man en dochter 17 ) volkomen onverwachts onze bijzondere '' zeepoes' moeten laten inslapen.
Wij zijn er kapót van.
Ze was 11 jaar, mankeerde nooit iets.
Vorig weekend op zondag, gaf ze ineens over, wat ze zelden deed. Daarna was ze lusteloos en at niet meer. Drinken deed ze nog wel.
Maandagochtend toch maar even voor de zekerheid naar de dierenarts met haar.
Ze bleek heel ernstig ziek te zijn, geen genezing mogelijk. Een autoimmuun ziekte maakte dat haar rode bloedcellen werden afgebroken, in rap tempo.
Haar conditie verslechterde in een nog rapper tempo
Binnen 3 uur na bezoek dierenarts hebben wij uit haar lijden moeten verlossen.
Wij zijn totaal in de war en intens verdrietig.
We hebben al 2 poesen in het verleden moeten laten inslapen, wat altijd heel verdrietig is, maar deze keer zijn we totaal van slag en missen haar verschrikkelijk
Ik ben geen jankebroek trouwens, maar het gemis van deze lieverd is heel erg groot.
Ik moest het even van mij afschrijven.
Lieve speciale, zachtaardige, stoere knuffelpoes wat een plezier en liefde heb je ons gegeven.

Joe

joe

joe

03-11-2019 om 00:42

zeepoes ?

grrr die spellingcorrectie

Joe

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2019 om 01:49

Wat verdrietig Joe

Een van onze katten is ook op zo'n nare manier aan haar einde gekomen. Binnen een week was het gebeurd. Dit is de ellende met huisdieren, je raakt aan ze gehecht, kunt ze eigenlijk niet meer missen, maar ooit komt de dag... Voor jullie lieverd veel te vroeg. Sterkte!

joe

joe

03-11-2019 om 10:57

Kaaskopje

Dankjewel!

Emmawee

Emmawee

03-11-2019 om 12:08

Joe

Wat enorm verdrietig voor jullie. Een kat kan zo'n belangrijk deel van je leven worden en sommige katten zijn nog specialer dan andere, door hoe nabij ze zijn, of door wat je samen hebt meegemaakt, of gewoon omdat ze 'iets' hebben waardoor ze zichzelf het centrum van het gezinsuniversum hebben gemaakt.
Het plotselinge verlies maakt het nog erger. Na 11 jaar in goede gezondheid houd je hier nog totaal geen rekening mee.
Ik wil jou en je dochter heel veel sterkte wensen. Het slijt, maar geef het de tijd.

Bosbes

Bosbes

03-11-2019 om 16:33

veel sterkte Joe

Wat zielig zeg! Heel erg veel sterkte.

Ik denk nu nog steeds af en toe aan de kat die ik had tot hij op mijn 17e plotseling doodging (ik denk aangereden, is in ieder geval buiten gevonden toen ze 7 was). Enorm verdriet

Eindelijk heb ik weer een kat sinds een jaar. En oh wat zijn we dol op hem! Ik moet er echt niet aan denken dat hij dood zou gaan. Is echter nu al niet jong meer.
Je kunt zo ontzettend veel van een dier gaan houden en samen echt een band hebben.
Dus het is ook gewoon echte rouw.
<<< sterkte met het grote gemis >>>

joe

joe

03-11-2019 om 22:12

Emmawee en Bosbes

heel erg bedankt voor jullie lieve reactie, dat is echt een steun. Ik weet dat wij natuurlijk niet de enigen zijn die dit meemaken. Maar het is heel fijn om jullie verhaal te lezen, dank je wel.
X Joe

Jo Hanna

Jo Hanna

04-11-2019 om 21:55

Wat verdrietig

Wat een verdrietig verhaal. Een kat is een deel van je leven en je hebt er een emotionele band mee.En soms is een dier ook een bijzondere persoonlijkheid, waardoor het er nog eens extra inhakt. Ik grap over onze dieren wel eens dat het 'hulpdieren' zijn: als we ons niet lekker voelen, helpen ze je door dichtbij je te zijn, tegen je aan te liggen, blij te zijn als ze je zien. Als je zo'n diepe band hebt met een dier, is het ook moeilijk om het los te laten.

Ik vind het ook erg moeilijk om niks voor een ziek en lijdend dier te kunnen doen. Ik vind de fase voor ze sterven haast nog moeilijker dan het sterven zelf. Ik kan me voorstellen dat de manier waarop het gegaan is met jullie kat ook een heel machteloos gevoel geeft.

In ons gezin hebben wij al heel lang tamme ratten als huisdier en die sterven helaas maar zelden rustig in hun slaap. En ze worden ook maar een jaar of twee gemiddeld. Er wordt dus nogal vaak gestorven. Er zijn er bij waar we of één van ons een speciale band mee hebben (het zijn echt heel grappige diertjes met een eigen persoonlijkheidje) en dan komt het nog wat harder aan. Ik vind het verstandelijk nogal lullig om te zeggen dat we hier allemaal zitten te janken bij het verscheiden van een rat maar het is simpelweg de waarheid. We hebben sinds anderhalf jaar ook een hond waar ik heel erg aan gehecht ben geraakt. Als ik er aan denk dat die dood zou gaan, druk ik die gedachte maar heel gauw naar de achtergrond. Dat is voor mij op dit moment helemaal onverteerbaar. Ik zou haar ook heel erg missen. Gelukkig is ze pas vijf dus als het goed is, is ze nog lang bij ons.

Sterkte met het verlies van jullie lieve, bijzondere poes!

Groet,
Jo Hanna

joe

joe

06-11-2019 om 00:42

Jo Hanna

Heel erg bedankt voor je lieve reactie!
En het is waar dat er zomaar een heel bijzonder huisdier in je schoot geworpen wordt. Wij hebben al 30 jaar huisdieren gehad. Maar om het verlies van deze lieverd zijn we heel erg ontdaan van.
Liefs xx
Joe

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.