Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2019 om 01:14

Kattenkwaad

Door een vakantiedraadje wat ik zag (en daar bedoel ik niet een draadje over vakantie mee, maar een draadje wat in de schoolvakantie geplaatst is) heb ik een nieuwe vraag. Wat hebben jullie zelf voor kattenkwaad uitgehaald toen je klein/jong was? En als je dat wilt vertellen, waar heb je je kind weleens op betrapt (of toch eerlijk zelf verteld)?

Bij mij ging het niet veel verder dan belletjetrek en mensen bellen met een raar verhaal over hun achternaam bijvoorbeeld. Dag meneer Pen (zo heette hij echt), is mevrouw potlood thuis? Ik spijbelde ook weleens van school.

Een van mijn dochters biechtte pas een paar jaar geleden op dat ze stiekem in schoolgebouw in aanbouw had rondgelopen, dus ook op de bovenverdieping die nog in de steigers stond. Dat soort dingen deed ze vaker. Ook op het dak van school klimmen en zo. Natuurlijk stak ik daar vroeger een pedagogisch verantwoord praatje over af, maar ik vond het stiekem wel prima. Goed zo! Lekker stout zijn en dat dúrven! Dat hoort er bij. (binnen bepaalde grenzen uiteraard)

margaretha

margaretha

02-05-2019 om 12:40

niets

ik kan me niets herinneren van ook maar iets aan kattenkwaad dat ik gedaan zou hebben. Volgens mij zelfs geen belletjetrek of met de teefoon zomaar bellen. Van mijn kinderen weet ik wel iets maar eigenlijk ook niet veel

Half a twin

Half a twin

02-05-2019 om 12:50

Mensen voor de gek houden

Door niet duidelijk te zijn dat ik er een van een tweeling ben.
Op dansles tegen een jongen zeggen: nee hoor ik heb nog nooit met jou gedanst, wat zeg je? Drie changes geleden? Echt niet!
Als jonger kind ook wel maar daar heb ik geen exacte voorbeelden meer van
🤭We doen het inmiddels 50 plus nog steeds ala we worden aangesproken door mensen die niet precies weten hoe het zit en mij feliciteren met het succes van mijn zoon/neef dus. Was kampioen geworden en dan ik maar volhouden dat mijn kind niet in de B van club H speelt.

Raffie

Raffie

02-05-2019 om 12:58

bellen

naar de PTT, het nummer was gratis, kon toen ook vanuit een telefooncel. En dan hele rare, flauwe verhalen ophangen. Die mensen werden er gek van! (achteraf gezien ook heel irritant natuurlijk)

Nieuwbouw

Dat spelen in huizen en gebouwen in aanbouw heb ik veel gedaan maar dat zag/zie ik niet als kattenkwaad. Wij woonden in een grote nieuwbouwwijk en in de jaren 80 zat daar gewoonweg nog geen hek en beveiliging omheen. Dat is nu heel anders, maar toen kon je er tijdens de vakanties (want bouwvak) fantastisch in spelen. Achteraf misschien best gevaarlijk geweest maar ook mijn ouders zagen er geen kwaad in.

Merel

Merel

02-05-2019 om 14:13

Steentjes in de brievenbus doen

Ik ben met een buurjongetje wel eens betrapt toen we kiezelsteentjes door de brievenbus van een mevrouw naar binnen aan het gooien waren. We waren er zo druk mee bezig dat we niet zagen/hoorden dat de mevrouw het in de gaten had, dus ineens zwiepte de voordeur open en kregen we klappen met de opgevouwen krant die ze in haar handen had
Verder belletje trekken inderdaad, of met een vriendinnetje zomaar een telefoonnummer bellen en dan een mop vertellen. (heeeel flauw) maar wat hadden we een lol.
Maar heel vaak deden we dat eigenlijk niet. Meestal deden we met een hele groep buskruit/verstoppertje en met mijn buurjongen ging ik bijna dagelijks stoepranden of paaltjes voetbal. Ook ben ik een keer op 'wereldreis' gegaan, ik was een jaar op 8. Ik had toen 5 snoepjes uit de snoepjes trommel gepikt (voor onderweg) en toen op pad op de fiets met een buurjongetje. Na een paar uur waren we het zat en zijn we weer naar huis gefietst, mijn ouders hadden dat niet eens in de gaten, waar we de halve dag uithingen.

Merel

Ja! Bizar hoe lang je weg kon blijven zonder je ouders een hartverzakking te bezorgen! Nu hebben praktisch alle kinderen een mobiel zodat we weten waar ze uithangen

bieb63

bieb63

02-05-2019 om 15:17

nou....... met m'n broertje samen best veel.....

Hondenpoep door een raampje van een busje gooien (raampje stond een klein stukje open), omdat dat busje voor onze 'tennismuur' stond. Veel op daken geklommen. Belletje trekken. Opbellen en net doen of je iemand anders was. Of, erger, een rijles afspreken voor iemand anders. We waren best stout....

Voetballen

Voetballen op t parkeerplaatsje bij de lage kleine fabriek die toen vlakbij ons huis stond. Dat mocht niet v d vrouw die er tegenover woonde en wat was t leuk om dat dan toch te doen...
De bal ging regelmatig op t dak en ik was de kleinste dus ik werd door de buurjongens op t dak geholpen. En 1x kwam de politie die gebeld was. Er was een hoge schuine opstaande rand en daar lag ik strak tegen aan terwijl de politie net over de rand kon kijken.... beetje benauwd had ik t wel,hahah.

Ik was superbraaf

maar ik ben wel een keer met mijn vriendjes door de politie uit de bosjes van het plantsoentje van de straat gestuurd. Ik was stomverbaasd. We speelden daar namelijk àltijd! Maar kennelijk was het kattekwaad waar de politie iets van moest zeggen.

Op nr 1

Fik stoken als ik bij mijn neef logeerde. Hij was de een na jongste van mijn tantes tiental en de vrijheid die dat bood was voor mij als oudste van een gezin van 2 ongekend. Oude kranten verzamelen, lucifers achterover drukken of bij zonnig weer de loep mee, en dan naar een afgelegen plek, een constructie maken van takken met die kranten en, whoppa de hens erin. Gelukkig speelde deze taferelen zich nog af in de natte zomers voor de klimaatdreiging. Neef is nu al vrijwilliger actief bij de brandweer.

Met Driekoningen gingen wij als kinderen nog langs de deur zingen in het dorp. In het zuiden leverde dat toen al harde cash op, wij werden niet afgescheept met minimarsjes of nog erger, mandarijntjes . Het leek mij een goed plan om die mooie traditie ook naar Koninginnedag over te hevelen. Met mijn zusje op sleeptouw toog ik langs de deur, het Wilhelmus zingend. Puur zoals we waren, de oranjemalloterie was halverwege de jaren 70 nog niet zo erg als nu. Aanvankelijk met zuivere intenties, maar op de vraag of we voor een goed doel zongen, overwon mijn laaghartige inborst. Het koningin Wilhelminafonds welde spontaan in me op, dat sloot mooi aan bij Koninginnedag. De verwachting dat dit leugentje om mijn bestwil de gulheid zou stimuleren klopte. We hadden al een flinke buit totdat we mijn moeder ineens speurend om zich heen de straat in zagen fietsen. Probeer maar eens iets verborgen te houden in een klein Brabants dorp. En zo belandden al die guldens ! die aardige, goedgelovige mensen aan twee aandoenlijke meisjes hadden gedoneerd toch nog op de plek van bestemming.

Katje

Katje

03-05-2019 om 14:09

Kattenkwaad

Fikkie stoken, spoorlopen (niet om de machinist schrik te bezorgen), beursje trekken... in de bouw spelen. Dat heb ik ook heel veel gedaan, zag ik ook totaal niet als kattenkwaad. Zag destijds niemand als ernstig, er stonden idd geen hekken omheen.

Vroeger werd je als kind veel minder in de gaten gehouden en had je meer vrijheid om je gang te gaan.
We deden ook heitje voor karweitje (ook gewoon bij mensen thuis), honden uitlaten, kranten ophalen, flessen inzamelen ed. voor goede doelen,

Oh ja

Mijn buurmeisje en ik vonden het leuk om op straat een heel kulverhaal tegen mensen op te hangen. Dan vroegen we waar de Willemstraat was, maar die is er niet in onze stad. Of dat we het hondje van onze tante aan het uitlaten waren maar hij weggelopen was. Airdale Terrier vonden we altijd wel overtuigend klinken. Met een blauw halsbandje. Ik kon ook toen al liegen alsof het gedrukt stond dus ik deed het woord, mijn vriendinnetje deed alsof ze huilde om haar lachen te verbergen. Niet heel erg spannend allemaal, maar we hebben het er nu ruim 40 jaar later nog wel eens over, dat dat zo lollig was toen.

skik

Evenzo

Evenzo

03-05-2019 om 20:47

Ja.

Ik ook best veel. Ik zeg weleens tegen mijn pubers: op jullie leeftijd was ik al X door politie thuis gebracht. Brave kinders heb ik. Als kind deden wij ook die telefoonspelletjes, ik ging ook vaak net doen alsof we kinderfeestje hadden en dan aanbellen ergens en zeggen dat de opdracht van het spel was dat ik snoepjes moet halen voor iedereen. Zakken snoep leverde dat op. Of met afstandbediening langs huizen en kanaal switchen. Mensen snapten er niks van. Of bloemen plukken uit tuinen. Of hondenpoep onder handgreep van autoportier smeren. Als puber van 15 zonder helm op brommer van zus vriendin (Dat werd een waarschuwing en politie ritje). Dat soort dingen. Ik was best van de kattekwaad ja.

niet echt kattenkwaad

Maar ik was ooit met mijn moeder in de buurt vlierbessen aan het plukken. Omdat de struiken hoog waren stond ik op het achterrekje, terwijl mijn moeder de fiets vasthield. Opeens hoorden we "hm, hum" en stond er een agent naast ons. Die verdacht ons van vandalisme (struiken vernielen?). Van vlierbessen had de beste man nog nooit gehoord.
Er was uiteindelijke niets aan de hand, maar het voelde toch wel héél illegaal

Evenzo

"Of met afstandbediening langs huizen en kanaal switchen." Oh ja, dat heb ik ook gedaan, zo grappig!

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2019 om 01:16

Braaf eigenlijk allemaal

maar het was wel lollig (vonden we vast allemaal ) Hondenpoep in brievenbussen en aan handvaten vind ik wel erg smerig. Mijn zusjes hebben het nog bonter gemaakt. Ze hebben een beetje poep tussen twee biscuitjes gesmeerd en dat aan een kind gegeven. Hij vond het nog lekker ook, aldus het verhaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.