Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ireth

Ireth

03-02-2020 om 23:00

kent iemand mij nog?

Tijdens mijn zwangerschap in 2003 op deze site terecht gekomen, bijna weeën weg zitten puffen in de chat op mIRC. Diverse meetings in diverse indoor speelparadijzen meegemaakt. Inmiddels een puberdochter van 16 jaar (en zelf dus ook ietjes ouder geworden...) en benieuwd of hier nog bekenden uit die tijd rond hangen? Een chat kan ik niet meer vinden....

Groetjes van Ireth aka Luckie.


Ongeveer 17-20 jaar hier

Zeker dat er hier nog genoeg bekenden rondhangen uit die tijd. Ik ook. Je naam zegt me even niks. Ik ben nooit op de bijeenkonsten gekomen, ben nogal bang voor herkenning. Vandaar ook iedere (paar) weken/week een andere naam. Veel oudschrijvers zijn van naam veranderd.

Leuk dat je je weer laat zien.

Toen was ik er ook

Je naam zegt me even niks maar ik ben in dat jaar ook bevallen en kletste toen ook mee in t draadje ‘uitgerekend in...’
Maar uit die tijd herinner ik me nog maar een naam en zij zit hier niet meer.

Vroeger Savon

Vroeger Savon

04-02-2020 om 06:25

Vanaf?

Ik weet niet precies hoe lang ik hier rondhang, jaar of 15?

Dorry, wij hebben elkaar ontmoet op een meeting in 2009, 2010?

Er lopen hier nog heel wat oud-gedienden, maar idd meestal met andere nick. Ik wissel ook veel nadat ik ooit werd aangesproken op iets wat ik hier had geschreven en nooit had verteld. Jammer, maar het is niet anders.

Ik herken je naam, maar volgens mij hebben wij elkaar nooit getroffen in een draadje. Er is nog een handjevol oudgedienden onder de originele naam aanwezig, en verder nog een x aantal met nieuwe nick. Die kan ik niet altijd meer thuisbrengen. Ik ben hier zelf ook vanaf 2003 ongeveer.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-02-2020 om 07:48

Ja hoor

De naam Aka ken ik nog.
Ik ben hier ook sinds 2003. Eerst onder mijn eigen naam, inmiddels post ik al een hele tijd met deze nick.

Emmawee

Emmawee

04-02-2020 om 08:22

Hahaha Dendy

Ik denk eigenlijk niet dat Ireth, ook bekend als Luckie, de nick Aka gebruikte. Ik ken uit die tijd wel Asa (Torell).

Maar Ireth... Héél ver weg klinkt er een belletje. We hebben elkaar vast en zeker in draadjes ontmoet, met onze kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik zat nooit op de chat. Ik ben hier vanaf 2002, net zwanger van onze eerste, die hier later Stoffer is gaan heten. (Broertje Blik is uit 2006).
Ik ben ook een tijd weggeweest, maar ik blijf het toch leuk vinden om hier te lezen en af en toe te schrijven. Het is nu minder druk dan in de oranje tijd, maar daardoor gelukkig ook wat minder verslavend. Destijds waren er draadjes die per half uur 30 nieuwe berichten hadden. Daar viel niet tegenop te lezen.

Pelle

Pelle

04-02-2020 om 08:52

Andere namen

Iedereen heeft bijna wel een andere naam, ik ook. Ik kom hier bijna 18 jaar.

Pennestreek

Pennestreek

04-02-2020 om 10:05

Ja hoor

er gaat wel een belletje rinkelen bij Luckie en/of Ireth. Ik ben hier al sinds 1999/2000. Schreef hier eerst onder een andere nick (Engeltje), zoals zovelen inderdaad. En af en toe gooi ik er een gelegenheidsnick in. Nooit weggeweest, een tijdlang heel intensief geschreven hier en periodes wat minder. Ik vind het heel bijzonder dat er zoveel mensen al zolang meeschrijven hier. Al vind ik het soms wel jammer dat we met zijn allen vaak van nick wisselen, daar ben ik niet goed in, om dan gegevens aan elkaar te knopen. Dat is natuurlijk juist ook de bedoeling, dat snap ik wel, maar toch vind ik het jammer.

Dendy, ik zit even te broeden op Aka, was het niet Akka die hier een tijdje heeft geschreven? Uit Nils Holgerson?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-02-2020 om 10:09

Ja🤣

Het was Akka🤣
Het was nog vroeg vanochtend

Slecht in nickwissels onthouden.

Ik denk dan...is Jons nu...? Of Heli is dat...? Oude namen weet ik dus nog wel,hahahha.

Ik heb altijd dezelfde nick als 1 v d weinigen. Wat ik hier ost is niet geheim. Geen namen van mijn kinderen of zo. Heel soms post ik iets onder gelegenheidsnick en dan meld ik ook dat ik dat even doe.

Yaron

Yaron

04-02-2020 om 11:22

Ook

Ik reageer niet zo vaak en dan ook nog weleens onder een andere naam, maar meelezen doe ik sinds 2001. Ik herken velen aan hun schrijfstijl, ben echter nog nooit naar een bijeenkomst geweest.

Savon

Ai ai ik herken je naam wel maar weet echt niet meer wie daar bij hoort of welk verhaal. In real life ben ik wel heel goed in het onthouden van namen gezichten en verhalen. Gek he? Had jij iets met een muziekinstrument? Of hebben we dezelfde hond?

Dorry

We dragen dezelfde laarzen

Pelle

Jij verandert wel van nick, maar niet van schrijfstijl. Net als Phryne en Flavia. Die herken ik na 2 berichten.

Kijk kijk

Grappig om ineens die oude bekende namen weer te zien en ook erg leuk dat jullie er nog allemaal zijn
Ja, met Pelle heb ik dat ook, die herken ik altijd aan de manier van schrijven.

Anemone

Anemone

04-02-2020 om 14:49

ook

Ik zit ook al een jaar of vijftien op het forum, onder wisselende nicks. Ben er tussendoor wel een tijd uit geweest, maar herken nog wel wat oudgedienden van toen. Wel jammer dat het nu zo rustig is geworden.

Laarzen

Savon, die laarzen zijn na acht jaar trouwe dienst helemaal uit elkaar gevallen. De nieuwe kortere versie loopt lang niet zo fijn en de hoge versie is totaal verandert met veel te smalle schacht. Ach ik heb gewoon kleine voeten voor bij mijn 1,80 zeg ik altijd maar. En nu weet ik nog niet wie je bent!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-02-2020 om 20:53

Grappig

En ik ken jullie allebei.

Een meeting helpt echt. Ik ben nooit zo goed in het koppelen van verhalen, behalve van mensen die ik irl gesproken heb.
En van markante schrijvers inderdaad. Pelle, Flavia, Phryne en Kenfan haal ik er altijd uit.

Ik wissel zelden van nick. Alleen als iets te herkenbaar wordt.
Kinderen, werk en woonlocatie hussel ik altijd een beetje door elkaar.

Ik kom hier redelijk vast sinds 2007. En van te voren las ik wel af en toe een beetje mee. Dat is ergens tussen 2003 en 2007 geweest.

Ireth herinner ik me niet zo, en Luckie ook niet (sorry).

Akka, Heli, Geerke, Jons en Asa wel.

Pelle

Pelle

04-02-2020 om 21:57

Grappig

Dat men altijd maar denkt dat ik niet weet dat mijn schrijfstijl bekend is. Ik heb al zovaak uitgelegd dat ik wissel zodat een nieuw iemand niet meteen heel lang terug kan. Overigens schrijf ik ook onder andere nicks en dan is mijn schrijfstijl anders. Ik ben niet gek

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-02-2020 om 22:36

Dat is je eigen invulling Pelle

Er wordt enkel gezegd dat je een herkenbare schrijfstijl/gedachtengang hebt.

Dorry

https://www.ouders.nl/forum/off-topic-discussies/droom-van-welke-bekende-nederland-ben-ik-nou-zwanger

We waren het niet eens over de aantrekkelijkheid van Moszkowicz een jaar of 8 geleden

Oh hemel

En laat ik nu jaaaaren bij Guus in de buurt gewoond hebben. Hier ook wel ‘de stalker’ genoemd omdat hij overal opduikt volgens mijn vriend haha.

Naamwissel

Naamwissel

05-02-2020 om 01:31

2005

Ik schat dat ik hier sinds 2005 kom. Ook nog wel tijdelijk op de chat. Eén keer naar een meeting geweest en dat relativeert vaak wel.

Ik ken je niet, sorry en ik denk jij mij ook niet. Ook in het begin wisselde ik al van naam. Nu heb ik voor diverse rubrieken soms een vaste naam, maar net zo goed niet.

Ik herken mensen niet altijd direct door de schrijfstijl als wel door de stokpaardjes of informatie die vrij komt, of dat ze hun gelegenheidsnick een keer vergeten.

Ik vind dit verreweg de leukste draadjes eigenlijk.😁

Paasei

Paasei

05-02-2020 om 12:21

Oude garde

Ik behoor ook tot de oude garde. Kom hier sinds de kleutertijd van mijn kinderen en die zijn inmiddels 18+. Wel tussentijds wel eens van nick gewisseld, ook wegens herkenbaarheid. Ik heb hier altijd veel steun gevonden, zeker in de tijd van mijn roerige echtscheiding. Ben ik de dames -en weinige heren- hier nog altijd dankbaar voor!
Ik ben overigens nooit naar meetings geweest en ik herken TS' naam ook niet echt.. misschien als ik verhalen lees dat ik denk 'oh ja, die!'.

Ik heb het idee dat het forum met ons mee oud wordt... het wordt lang meer zo intensief bezocht als vroeger. En draadjes over overgangsklachten kunnen dan nog op veel reacties rekenen... Ik denk dat de jonge moeders van tegenwoordig meer andere sociale media gebruiken dan zo'n 'ouderwets' openbaar forum.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-02-2020 om 19:48

1999

Mijn oudste wordt dit jaar 21, zo lang loop ik dus al mee hier. Inmiddels met de vierde of vijfde nick
Ik ben heel slecht in het herkennen van mensen. Natuurlijk heb ik het bij Flavia, Pelle en Bosbes wel door, en en ook nog wel een aantal anderen met een eigen schrijfstijl. Ik mis Tirza, daar moest ik altijd zo om lachen.

ook oude garde

Vanaf 2000 in ieder geval lezer, iets later begonnen met reageren. Ik wissel ook wel eens van nick,(die liggen overigens allemaal in hetzelfde spectrum) Ik herken heel weinig mensen, maar nu Phryne zegt dat ze Bosbes kent, denk ik "ok die moet ik dan ook kennen, maar wie zou dat zijn" (Flavia en Pelle herken ik namelijk wel)

Bosbes

Bosbes

05-02-2020 om 22:47

nog betrekkelijk nieuw

Volgens mij las ik al een enkele keer toen ik nog geen moeder was (en ook niet zwanger of zo...). Daarna jaren af en toe gelezen. Leuk om nu wat namen te horen van toen. Ik weet nog Manda Rijn, die ging volgens mij boos weg, maar ik weet niet meer waarom.

Daarna schreef ik wel af en toe, maar nog niet zó veel jaar hoor (9 of zo?). En dit is pas mijn tweede nick. Af en toe gelegenheids, als ik bijvoorbeeld iets specifieks noem dat in de buurt van mijn woonplaats ligt, of omdat het over de ...-ste verjaardag van mijn kind gaat.

Ik herken Phryne ook, ook qua schrijfstijl bedoel ik! Heel leuk. En ik heb al meerdere nicks van haar meegemaakt, wil er bijna een noemen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik ben volgens mij 2 keer naar een meeting geweest. Dat vond ik behoorlijk leuk. Wel raar, omdat je dan ineens net als in het echte leven twijfelt of je er wel enigszins bijhoort en niet raar gevonden wordt enzovoort. Terwijl hier op het forum schrijf ik gewoon wat ik denk. Ik weet toch niet wie het leest.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

05-02-2020 om 23:00

Oud, heel oud

Ben ook weleens officieel uitgezwaaid vertrokken en dat bleek niet definitief. Te veel gewend aan OO. Ik mis heel wat mensen van eerst, sommigen ‘zie’ ik op Facebook. Iedereen hoort erbij, medeschrijvers en meelezers, en mensen met een originele schrijfstijl zijn extra welkom. Toch ? Zij kleuren de dag ( en late uurtjes).

Ik deed al mee toen we nog zonder nicks schreven. Onvoorstelbaar.

Heb lang geschreven als Tonny. Tijdje Bromvlieg. Nu Wilgenkatje. Een enkele keer een gelegenheidsnick.

jaaa nu weet ik t

Tonny. Ik zat steeds te twijfelen. Dat heb ik dus met nicks whaha

Mijntje

Mijntje

06-02-2020 om 07:49

oud

Ik ben ook al heel oud Ooit begonnen in een miskraamdraadje in 2004, daarna in een zwangerdraadje in 2005, als rafelkap. Er waren toen heel veel zwangerschapsdraadjes in die tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.