Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-03-2019 om 19:42

Kind ophalen bij ziggo dome

Onze dochter gaat met een vriendin as dinsdag naar een concert in de ziggodome. Vriendin mag niet ‘s avonds met het ov en dus gaat mijn man ophalen.

Hij kent daar de weg niet en is ook niet zo dapper in de grote stad.

Waar kan hij goed parkeren zodat de meisjes naar de auto kunnen lopen?

Website Ziggo, ophalen.

Wil je iemand ophalen bij de Ziggo Dome? Dan kun je het beste de auto parkeren in parkeergarage P5, in Villa ArenA. Je vindt P5 door de gele borden met de tekst ‘Ophalen evenementen’ te volgen (zie de routebeschrijving op de plattegrond). Vanaf de parkeergarage kun je naar de Ziggo Dome lopen (zie de routebeschrijving op de plattegrond). 

Voor het ophalen van de bezoekers bedragen de parkeerkosten 1 euro voor de eerste 24 minuten, vervolgens per 25 minuten 1 euro (standaard parkeertarief).

Je kunt elkaar treffen bij grote paal met groene bewegwijzering tegenover de Ziggo Dome of bij Club Ziggo, welke zich links voor de hoofdingang van de Ziggo Dome bevindt.

De Entree 222 is na het concert niet beschikbaar voor het ophalen van bezoekers.

Parkeren

https://www.parkeren-amsterdam.com/ziggo-dome
Ik zou ergens in de buurt gaan staan in een parkeergarage maar de dames wel zelf gaan halen bij de uitgang. Ziggo Dome is geen leefgebied, maar winkelgebied en verder nogal uitgestorven bij tijden.

Als je de buurt niet kent kun je ook niet goed in een woongebied gaan staan en dan snel naar de Ziggo Dome als je bericht krijgt dat het afgelopen is.

@Emma

@Emma

09-03-2019 om 20:03

Ik ga altijd parkeren in de pP6 en dan naar buiten, afspreken voor de ingang van de Pathébioscoop. Dat is vlak naast ingang parkeergarage. Na een concert loopt de grootste massa richting station Blijlmer, langs de Pathé. Het is niet onveilig.

V@@s

V@@s

09-03-2019 om 20:30

ophalen met de trein

Waarom ophalen met de auto? Ik neem aan dat vriendin wel met het OV mag als er een volwassene bij is?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-03-2019 om 21:15

Omdat

Een retourtje bij ons vandaan kost wel erg veel.

Het gaat om een 16 -en 17jarige. Onze 16jarige gaat vaak met het ov en wij hebben er geen moeite mee als ze vanaf daar met het ov gaat. Vooral ook omdat wij denken dat er een heleboel jeugd in de trein gaat stappen. Ik denk haast dat het zelfs sneller is dan met de auto. We waren er vanuit gegaan dat vriendin dit ook gewoon mocht, maar dat is dus niet zo. Dus maar zo dan.

We gaan eens kijken naar dat parkeergarage-verhaal. Dank jullie wel.

Carola

Carola

09-03-2019 om 21:20

De vriendin mag ‘s avonds niet alleen met het ov en jullie moeten met auto of ov gaan ophalen?
Waarom doen de ouders van vriendin dat niet?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-03-2019 om 21:26

Omdat

Het zijn bijzondere mensen, laten we het daar maar op houden. Zo bijzonder dat wij liever zelf ophalen.

bicyclette

bicyclette

09-03-2019 om 21:29

wat een gedoe

Wat een gedoe om iemand met de auto op te halen bij Ziggo Dome. Realiseer je je hoe druk het daar is als er een concert (en soms gelijktijdig ook nog en evenement in de ArenA) is? En zeker als je schrijft dat hij niet zo dapper is in de grote stad.

"Een retourtje bij ons vandaan kost wel erg veel."

Hij hoeft toch niet het hele stuk met de trein? Hij kan ook naar een station in de buurt van Amsterdam rijden en dat laatste stukje met de trein om de dames op te halen. Of de meiden komen zelf met de trein naar dat station, en hij wacht ze daar op.

Ik geloof trouwens dat ik niet zomaar mee zou gaan in een OV-verbod opgelegd door andere ouders.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-03-2019 om 21:44

Bicyclette

Ik hoopte eigenlijk dat dat op dinsdagavond wel mee zou vallen

En over dat ov-verbod, wat kan ik daar aan doen dan? Kaartjes zijn gekocht en dochter verheugt zich. En bij het volgende concert zal ze waarschijnlijk even goed nadenken met wie ze wil gaan.
Voor nu is mijn man gewoon de sjaak zeg maar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-03-2019 om 22:41

Geen probleem

Het is echt prima te doen om daar iemand op te halen. Je hoeft ook niet echt in ‘de stad’ te rijden, het is gewoon een bedrijventerrein.

Fien

Fien

09-03-2019 om 22:44

Stukje trein

Nog handiger is als ze vanaf het superdrukke station een stukje met de trein gaat en dat je man ze daar ophaalt, weg van de drukte. Ik weet niet welke kant je op woont, maar bijvoorbeeld Abcoude of Breukelen. Hij zet zijn auto naast het station en haalt ze van het perron op en hij hoeft niet de drukte in.

Kan ook met de metro, maar dat lijkt me minder prettig.

niet uitgestorven

Het gebied rond de Ziggo dome zal 's avonds best uitgestorven kunnen zijn, zoals AnneJ schrijft maar absoluut niet na een concert. Ik lees dat het concert waar je dochter naar toe gaat uitverkocht is, dat betekent dat er zo'n 17.000 mensen op straat zijn. Het is volgens mij een band die vooral populair is bij jonge meiden, niet bepaald een gevaarlijk publiek. Ajax speelt niet, dat scheelt een stuk.
Ik zou de route volgen die wil40 beschrijft.
Ik heb in een soortgelijke situatie (dochter van 14 met vriendinnetje die gehaald en gebracht moesten worden naar concert in Afas Live) op de dag zelf via Ticketswap een goedkoop kaartje gekocht en ben zelf ook naar concert gegaan. Erg vermakelijk. Toevallig was er de dag erna een optreden van de band waar je dochter heengaat. Toen lagen er al meiden de avond ervoor in slaapzakken voor de Afas. Dat zou ik wel een onprettige situatie vinden, een hele nacht op de ArenaBoulevard.)

Andrea

Andrea

10-03-2019 om 08:21

je zegt gewoon dat jullie ervan uit gegaan waren dat je dochter met de trein terug zou gaan en dat jullie niet kunnen halen. Dan laat je het probleem daar waar het hoort. Of denk je dat je dochter er dan niet aan kan ontkomen om met de ouders van de vriendin mee te rijden of mag je dochter wel met de trein, maar niet alleen?

Triva

Triva

10-03-2019 om 08:58

Kijk op streetview

Je zit echt niet in de stad...

Zorg dat ze een powerbank heeft mocht haar telefoon leeg zijn. Wel handig als ze je kan bellen. Laat op streetview zien waar je bent en app die foto.

Triva

Triva

10-03-2019 om 08:59

Dat

Kan ook eerder dus, aanpassen alleen als die locatie toch niet kan.

@Emma

@Emma

10-03-2019 om 09:27

Andrea

De vraag is toch niet of ze met het ov moet gaan? Afhalen met de auto bij Ziggodome of daar in de buurt is geen enkel probleem, en als er geen Ajax is al helemaal niet.

bertje1

bertje1

10-03-2019 om 11:38

grappig ik moet ook

ik volg! goede uitleg bovenin.. ben benieuwd! powerbank nog wel een idee!

Andrea

Andrea

10-03-2019 om 11:57

@Emma

Het was een reactie op de vraag wat je aan een OV-verbod kunt doen. Ik gun Dendy's man wel dat hij dinsdagavond lekker thuis kan blijven en niet helemaal naar Amsterdam moet rijden, waar hij de weg niet kent en zich niet zo dapper voelt.

Goed geregeld

Dendy - vaak is de situatie bij concerten in Ziggo of Arena waar veel jonge meisjes op af komen, erg goed geregeld. Rondom het gebied staat dan al met borden aangegeven waar opgehaald kan worden. Onveilig is het zeer zeker niet, het wemelt na concerten van de mensen.

Dus geen zorgen hoor!

Tango

Tango

12-03-2019 om 19:56

Heb het ook weleens gedaan.

Maar vraag me niet meer waar ik stond hoor In ieder geval op loopafstand van Ziggo Dome, ergens langs de weg. En er stonden heel veel mensen in auto's te wachten op hun pubers die van het concert vandaan kwamen. Lil Kleine was het volgens mij. Gewoon het adres van Ziggo Dome intoetsen en dan zo dichtbij mogelijk rijden. Locatie sturen en telefoon bij de hand houden, zodat ze kunnen bellen. Ging prima. En uitgestorven was het zeker niet. Er kwamen drommen jongeren, vooral meiden van 16/17 jaar naar buiten.

Moemie

Moemie

12-03-2019 om 21:22

21 Pilots !

Dochter is al sinds gister aan het "q-en" (ik wist eerst niet wat het betekent maar het is geloof ik in de rij wachten) heel enthousiast gister een foto ontvangen van dochter met een polsbandje dat ze met de eerste 100 als eerste naar binnen mag. Gelukkig regelt ze alles tegenwoordig zelf en blijft slapen bij een vriendin. De tijd dat ik haar op moest halen omdat de treinen niet meer reden wanneer een concert voorbij was zijn gelukkig voorbij. Ik hoop dat je dochter het ook fijn heeft gehad Dendy, met het ophalen gaat het vast goed!

Fien

Fien

12-03-2019 om 21:44

q’en is

Haha Moemie, dat is grappig.
q’en is inderdaad in de rij staan, maar het is simpeler dan je denkt. to queue is het officiele werkwoord voor “ in de rij staan”. Die spelling is zo raar dat pubers dat afkorten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-03-2019 om 00:02

Goed gegaan hoor

Man heeft de auto in P6 gezet en is toen voor Pathe gaan wachten. Kreeg ook nog een foto van hem met op de achtergrond het station met Bijlmer Arena erop. Als bewijs voor later, dat hij het heeft gedurft

Ze zijn onderweg naar huis.

@Emma

@Emma

13-03-2019 om 03:49

Haha

Leuk om te horen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.