Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 00:12

Kleding tips fotoshoot.

Ik heb dus binnenkort een fotoshoot samen met de kinderen. 
Nu ben ik al een beetje wat setjes aan het maken, maar kom er nog niet echt uit voor de kinderen. 
Voor mezelf heb ik een Navi blauwe jurk en voor een meer casual look een zwart jurkje met een spijkerjasje en gympen.

Nu dacht ik voor mijn zoon, een olifant rijs overhemd met jeans te doen bij de Navi jurk. Alleen wat doe ik dan voor de meiden. (4 en 5)

En voor die van 5 heb ik  een zwart/wit geblokt rokje met een effen zwarte top. 
Zoiets, alleen dan de helft in lengte en wat meer uitstaand.

images?q=tbn:ANd9GcRFWdJmcc_Umj3lKuWcySzCYJdOLNdnPnvhDA&usqp=CAU

Die zou dan bij mijn zwarte jurkje met spijkerjasje kunnen? Maar wat trek ik die andere 2 dan aan?oudste dochter is echt het makkelijkst te kleden, die kan werkelijk alles hebben. Heb al wat online zitten zoeken voor advies, maar dan lees ik vooral pasteltinten.. Die doen echt niks voor mij.  Ik heb ook een blauw/wit gestreepte jurk, maar denk dat die te druk is en moeilijk te combineren.  Voor de oudste kom ik er denk ik wel uit. Maar die meiden.. 🙈

Maar moet alles zo op elkaar afgestemd zijn? Iedereen kan toch ook zijn/haar favoriete (feestelijke) kleding aan? Wij hebben een familiefoto staan, met niets op elkaar afgestemd. Is echt een leuke foto! 
Verder heb ik helaas geen tips voor je, want ik heb daar niet zoveel kijk op.

Wij hebben een keer een fotoshoot gedaan met meerdere gezinnen uit de familie en toen afgesproken dat we iets aan gingen doen in de kleuren blauw, wit en/of grijs. Is qua kleurencombinatie heel mooi geworden.

Ik zou ook allemaal in zelfde combi kleuren thema doen. Zoals Carolien hierboven aangaf: blauw. wit, grijs.
Of juist allemaal het zelfde accent.
In iedergeval niets met patronen maar effen. 
Jij draagt een spijkerjasje (blauw?)
over een zwart jurkje. Zwart wordt meestal afgeraden, maar met jasje is het prima.
Zoon draagt een spijkerbroek (ook blauw?) met grijs.
Ik zou voor je dochter niet dat rokje doen , maar eerder een blauw/  spijkerrokje. 
anderen grijze en/of witte legging/broek  en licht blauw spijker blouse/jurk/tuniek.

Wat ik ook altijd leuk vind, zijn alle kinderen in een spijkerbroek met wit tshirt. (google maar even op fotoshoot spijkerbroek wit shirt) en jij juist andersom . Witte jurk met spijkerjasje. 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 08:52

Schemerlampje schreef op 17-07-2022 om 07:52:

Maar moet alles zo op elkaar afgestemd zijn? Iedereen kan toch ook zijn/haar favoriete (feestelijke) kleding aan? Wij hebben een familiefoto staan, met niets op elkaar afgestemd. Is echt een leuke foto!
Verder heb ik helaas geen tips voor je, want ik heb daar niet zoveel kijk op.

Nee, daar hou ik niet van. Dan krijg je echt een kakofonie aan kleuren en prints. Wil geen foto waarin de kleding heel erg afleidt. 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 09:01

Lotte78 schreef op 17-07-2022 om 08:35:

Ik zou ook allemaal in zelfde combi kleuren thema doen. Zoals Carolien hierboven aangaf: blauw. wit, grijs.
Of juist allemaal het zelfde accent.
In iedergeval niets met patronen maar effen.
Jij draagt een spijkerjasje (blauw?)
over een zwart jurkje. Zwart wordt meestal afgeraden, maar met jasje is het prima.
Zoon draagt een spijkerbroek (ook blauw?) met grijs.
Ik zou voor je dochter niet dat rokje doen , maar eerder een blauw/ spijkerrokje.
anderen grijze en/of witte legging/broek en licht blauw spijker blouse/jurk/tuniek.

Wat ik ook altijd leuk vind, zijn alle kinderen in een spijkerbroek met wit tshirt. (google maar even op fotoshoot spijkerbroek wit shirt) en jij juist andersom . Witte jurk met spijkerjasje.

Dat vind ik nog niet eens zo'n slecht idee! Die heb ik voor beide meiden al. Denk dat ik daarmee verder kijk, dan hoef ik alleen nog een top te kiezen. 

Had er zelf nog niet eens aan gedacht, dus bedankt 😁 Soms zit je zo vast in je eigen gedachten, dat je het meest logische niet meer ziet. 

Nu alleen nog een tweede set, maar denk dat ik daar misschien wel uit kom.

Heb nog twee witte zelfde jurkjes. Die kunnen bij mijn blauwe jurk als ik hen eventueel een blauwe accessoire geef. 

Een tweede set? Moeten ze zich ook nog verkleden voor een tweede foto? 

Lotte: "Wat ik ook altijd leuk vind, zijn alle kinderen in een spijkerbroek met wit tshirt. (google maar even op fotoshoot spijkerbroek wit shirt) en jij juist andersom . Witte jurk met spijkerjasje." Vergeet je de blote voeten niet?

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 09:48

Suusje. schreef op 17-07-2022 om 09:38:

Een tweede set? Moeten ze zich ook nog verkleden voor een tweede foto?

Lotte: "Wat ik ook altijd leuk vind, zijn alle kinderen in een spijkerbroek met wit tshirt. (google maar even op fotoshoot spijkerbroek wit shirt) en jij juist andersom . Witte jurk met spijkerjasje." Vergeet je de blote voeten niet?

Er wordt geadviseerd een tweede set mee te nemen. Dus ik doe een semi netjes set en een casual look.

Maar spijkerbroek, witte top en blote voeten.. Nee sorry, dat vind ik zo afgezaagd. Wil misschien een van de foto's ophangen en zo'n casual bijna beach style past Gewoon Niet in mijn huis en ook niet bij mij trouwens. Wil een donkere achtergrond. Niet zo'n witte heldere. 

Bijtje82 schreef op 17-07-2022 om 09:48:

[..]

Er wordt geadviseerd een tweede set mee te nemen. Dus ik doe een semi netjes set en een casual look.

Maar spijkerbroek, witte top en blote voeten.. Nee sorry, dat vind ik zo afgezaagd. Wil misschien een van de foto's ophangen en zo'n casual bijna beach style past Gewoon Niet in mijn huis en ook niet bij mij trouwens. Wil een donkere achtergrond. Niet zo'n witte heldere.

Oh je miste mijn sarcasmsign   Ik vind het vreselijk al die bijpassende setjes en echt iets van dit millennium. Ik had juist de naam van Lotte er voor gezet. Al diezelfde foto's aan de muur, vreselijk. Je ziet van afstand niet eens welke familie het is als je de foto's van de hele straat verzamelt. 

Ach ieder zijn eigen smaak. 
Blote voeten zou ik er niet bij doen.
Ik ben trouwens helemaal niet van foto's in huis. Heb dan wel weer veel kunst hangen. 
Maar voor een echte fotoshoot zou ik dan wel weer iets bijpassende kleding zoeken. Dat vind ik gewoon mooier staan. En of het iets van deze tijd is? Ik zag laatste oude familieportretten van mijn moeder uit de jaren 50. Daar was het hele gezin ook op elkaar afgestemd qua kleding. Prachtige foto's in zondags kleding in het park. Ik vermoed dat mijn oma toen echt wel over de kleding had nagedacht. Maar waarschijnlijk was ze haar tijd ver vooruit. Want ik zag toen ook al speelse foto van de kinderen rennend in een rijtje 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 10:47

Suusje. schreef op 17-07-2022 om 09:56:

[..]

Oh je miste mijn sarcasmsign Ik vind het vreselijk al die bijpassende setjes en echt iets van dit millennium. Ik had juist de naam van Lotte er voor gezet. Al diezelfde foto's aan de muur, vreselijk. Je ziet van afstand niet eens welke familie het is als je de foto's van de hele straat verzamelt.

Nou ik twijfelde toen je specifiek die blote voeten benoemde. Maar soms is sarcasme lastig als het om tekst gaat. 😜

Ik wil gewoon iets ingetogen, niet zo'n standaard 13 in een dozijn foto.

We gaan ook allemaal apart en samen op de foto. En dan een beetje die klassieke donkere stijl,wel in kleur. 

Beetje zoiets, maar dan scherper. Als je begrijpt wat ik bedoel. 

image.jpg

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 10:50

Lotte78 schreef op 17-07-2022 om 10:43:

Ach ieder zijn eigen smaak.
Blote voeten zou ik er niet bij doen.
Ik ben trouwens helemaal niet van foto's in huis. Heb dan wel weer veel kunst hangen.
Maar voor een echte fotoshoot zou ik dan wel weer iets bijpassende kleding zoeken. Dat vind ik gewoon mooier staan. En of het iets van deze tijd is? Ik zag laatste oude familieportretten van mijn moeder uit de jaren 50. Daar was het hele gezin ook op elkaar afgestemd qua kleding. Prachtige foto's in zondags kleding in het park. Ik vermoed dat mijn oma toen echt wel over de kleding had nagedacht. Maar waarschijnlijk was ze haar tijd ver vooruit. Want ik zag toen ook al speelse foto van de kinderen rennend in een rijtje

Dat sowieso niet, ik heb echt een afkeer van mijn eigen lelijke voeten 🤣

Maar wordt wel een beetje op elkaar afgestemd idd, wil gewoon een rustig geheel en bij heel goed resultaat eventueel op glas laten drukken. Dat geeft een foto zoveel meer diepte dan een canvas. 

Ik zou denk ik ook kiezen voor dezelfde tinten. Bijvoorbeeld wit/blauw/grijs.
Omdat jouw meiden zo weinig in leeftijd schelen zou ik dezelfde kleding voor hun wel heel schattig vinden. 

Mijn ouders zijn binnenkort 45 jaar getrouwd en zo'n fotoshoot van de kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen is wel echt een leuk idee, bedankt! 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 11:16

MamaE schreef op 17-07-2022 om 11:05:

Ik zou denk ik ook kiezen voor dezelfde tinten. Bijvoorbeeld wit/blauw/grijs.
Omdat jouw meiden zo weinig in leeftijd schelen zou ik dezelfde kleding voor hun wel heel schattig vinden.

Mijn ouders zijn binnenkort 45 jaar getrouwd en zo'n fotoshoot van de kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen is wel echt een leuk idee, bedankt!

Ja moet nog even kijken. Heb nog een week. Heb ook nog een leuk spijkerjurkje voor een van de meiden die qua kleur net wat beter past dan het andere Spijker rokje. Denk dat ik er voor de casual look wel uit Kom. Meiden identiek kleden is lastig, de jongste kan niet alles hebben. Ze heeft echt een hele andere bouw en uitstraling. De oudste twee lijken meer op elkaar, de jongste is echt een beetje een boerinnetje. Beetje stoer en lomp tegelijk. Maar wel een prachtig kind ❤️ zo vol levensvreugde. 

Oudste is gewoon een knap joch, net als de middelste. Alleen is zij echt het prinsessen type. Moet oppassen dat bij haar de foto's niet te gestaged overkomen. Zij is echt zo'n type die direct een pose aanneemt Zodra er een foto gemaakt wordt. 

Ik doe de shoot puur voor mezelf. Ben gelukkig, zit goed in mijn vel inmiddels en wilde iets om mijn kleine grote geluk vast te leggen. 

Bijtje82 schreef op 17-07-2022 om 11:16:

[..]

Ja moet nog even kijken. Heb nog een week. Heb ook nog een leuk spijkerjurkje voor een van de meiden die qua kleur net wat beter past dan het andere Spijker rokje. Denk dat ik er voor de casual look wel uit Kom. Meiden identiek kleden is lastig, de jongste kan niet alles hebben. Ze heeft echt een hele andere bouw en uitstraling. De oudste twee lijken meer op elkaar, de jongste is echt een beetje een boerinnetje. Beetje stoer en lomp tegelijk. Maar wel een prachtig kind ❤️ zo vol levensvreugde.

Oudste is gewoon een knap joch, net als de middelste. Alleen is zij echt het prinsessen type. Moet oppassen dat bij haar de foto's niet te gestaged overkomen. Zij is echt zo'n type die direct een pose aanneemt Zodra er een foto gemaakt wordt.

Ik doe de shoot puur voor mezelf. Ben gelukkig, zit goed in mijn vel inmiddels en wilde iets om mijn kleine grote geluk vast te leggen.

Ja, het moet natuurlijk wel leuk staan.

Ik bedenk me net dat hoewel dochter met zowel neefje als nichtje weinig in leeftijd scheelt, ze inderdaad niet op elkaar lijken. En qua kledingstijl verschillen ze ook nogal.

Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben tijdens de shoot en blij zult zijn met het resultaat van de mooie foto's.

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2022 om 11:55

MamaE schreef op 17-07-2022 om 11:41:

[..]

Ja, het moet natuurlijk wel leuk staan.

Ik bedenk me net dat hoewel dochter met zowel neefje als nichtje weinig in leeftijd scheelt, ze inderdaad niet op elkaar lijken. En qua kledingstijl verschillen ze ook nogal.

Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben tijdens de shoot en blij zult zijn met het resultaat van de mooie foto's.

❤️

Thanks!

Vind het best een ding hoor zo'n shoot. Vind mezelf niet bijzonder fotogeniek of knap. Al denken anderen daar blijkbaar anders over. Maar dan denk ik altijd maar dat ze vriendelijk willen zijn.

Hoop echt dat ik er een beetje ontspannen kan staan en dat dit ook overkomt op de foto 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.