Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Klein cupmaatje - iemand een tip voor merk bh?


Bijtje82

Bijtje82

08-01-2023 om 19:43

morgan25 schreef op 08-01-2023 om 16:38:

Allemaal bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken bij de linkjes. Het is niet zo dat ik me schaam voor mijn kleine borsten maar een goed zittende bh is best moeilijk te vinden. Ik vind een operatie een nét te grote stap, maar begrijp wel waarom je dat zou doen.

Je moet je zeker ook niet schamen. 

Ik schaam me er ook zeker niet voor, maar soms zou een maatje groter gewoon net ff fijner zijn. 

Maar wat je zegt hoor... een operatie is idd een te grote stap. 

Het is ook zeker niet erg om kleine borsten te hebben hoor. Die zijn er, net als mensen, in allerlei vormen en maten. Niks om je voor te schamen. Ik heb zelf behoorlijk grote borsten en ik heb ze als ik thuis werk of in het weekend regelmatig gewoon los hangen.
Er bestaan ook van die wat strakkere hemdjes voor ergens onder te dragen, met voorgevormde cups er in (niet heel groot), dan heb je geen last van zichtbare tepels en toch een beetje vorm. Of een sport bh.

Dutch designers outlet. Ben ik wel eens geslaagd. Gezien hier vaak om restanten gaat zijn het veel hele kleine cupmaten of juist enorm groot. Toch heb ik met vrij gangbare maat er mooie items gescoord. Juist de wat luxere bh’s met een zacht prijsje. En ben er ook voor mijn dochter geslaagd omdat ze absoluut geen beugels wil. Eindelijk een leuke bh gevonden. 

Bij mannen zie ik ook regelmatig tegels door hun shirt heen. Waarom wordt dat eigenlijk wel normaal gevonden en bij vrouwen niet?  

Bijtje82

Bijtje82

10-01-2023 om 11:27

Index224 schreef op 10-01-2023 om 09:03:

Bij mannen zie ik ook regelmatig tegels door hun shirt heen. Waarom wordt dat eigenlijk wel normaal gevonden en bij vrouwen niet?

Dat maak jij er van. Ik zei dat ik mij er niet prettig bij voel. :😜 

Daarbij zijn vrouwenborsten van een heel ander kaliber dan mannenborsten. Die vind ik persoonlijk nou niet perse aantrekkelijk om te zien..

Leene

Leene

10-01-2023 om 16:31

morgan25 schreef op 07-01-2023 om 21:59:

[..]

75A heb ik bij diverse winkels geprobeerd maar daarbij is de cup altijd nét te groot.

Maar paste de omtrek van die 75 A of zat die eigenlijk al heel strak? Het gaat vaak mis met beha maten. Veel vrouwen dragen een te grote omtrek maat met een te kleine cupmaat. 

Dat was bij mij ook, al zitten mijn borsten aan de andere kant van het spectrum.. een Fcup. In mijn jonge jaren droeg ik een 80D of dubbel D. Ben een keer goed opgemeten en bleek een 70F te hebben. Dus met de omtrek 10 cm eraf! En ik dacht ook echt dat het niet goed zou passen. Maar het paste wel. Maar was zo gewend geraakt aan die "losse" beha's. 

Wie weet heb je dus wel een 70 A. Maar goed misschien ben je wel goed opgemeten dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen

Index224 schreef op 10-01-2023 om 09:03:

Bij mannen zie ik ook regelmatig tegels door hun shirt heen. Waarom wordt dat eigenlijk wel normaal gevonden en bij vrouwen niet?

Omdat vrouwentepels met sex worden geassocieerd en mannentepels niet. En ja, das natuurlijk eigenlijk heel raar, zou veel logischer zijn om vrouwentepels  met baby's te associëren 🤷. Ik vind 't overigens vreselijk als mannen grotere horsten hebben als ik. 

morgan25

morgan25

15-01-2023 om 16:48 Topicstarter

Leene schreef op 10-01-2023 om 16:31:

[..]

Maar paste de omtrek van die 75 A of zat die eigenlijk al heel strak? Het gaat vaak mis met beha maten. Veel vrouwen dragen een te grote omtrek maat met een te kleine cupmaat.

Dat was bij mij ook, al zitten mijn borsten aan de andere kant van het spectrum.. een Fcup. In mijn jonge jaren droeg ik een 80D of dubbel D. Ben een keer goed opgemeten en bleek een 70F te hebben. Dus met de omtrek 10 cm eraf! En ik dacht ook echt dat het niet goed zou passen. Maar het paste wel. Maar was zo gewend geraakt aan die "losse" beha's.

Wie weet heb je dus wel een 70 A. Maar goed misschien ben je wel goed opgemeten dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen

75A is te strak. De cups zijn dan weer iets te groot. Omtrek 80 is daarom beter voor mij met een cupAA. Wat ik lastig vind is een goed passende, zonder beugel, bh te vinden. Nu heb ik via H&M een merk/winkel gevonden met de naam ARKET, dat soft bh's verkoopt. Ik hoop dat die goed passen. 

pf. weet je wat ik vind.. als je kleine borsten hebt (shake hands), en je kijkt naar modellen die je evt. kunt kopen... de dames die daar in staan (95% van de gevallen) hebben allemaal super mooie, grote borsten... pf. als je dan met je kleine borsten aankomt met zo'n bh.. brr. Ik heb wel eea moeten overwinnen mijn hele leven met mijn kleine borsten, maar altijd heel blij geweest ze niet te hebben laten vergroten, waar ik trouwens nooit 1 sec. over hoefde na te denken hoor... heb verder mooi lichaam. Ik heb altijd zo'n hesje aan, met een (heel kleine, maar fijne) opvulling, zodat je inderdaad de tepels niet ziet zitten en .. Net ietsjes grotere borsten hebt. tja. 

het probleem met een kleine cupmaat is dat de cups vaak te diep zijn bij een grotere onderwijdte. Als je een brede borstkas hebt maar kleine borsten dan zou je een kleinere onderwijdte moeten nemen maar dat gaat niet dicht, dan kun je een tussenstukje nemen maar de cups passen niet goed qua breedte.
Ik heb onderwijdte 85 maar kleine borsten, een 85 AA is goed qua cupbreedte maar veel te diep, er moet dan veel vulling bij en omdat ik verder slank ben staat dat voor geen meter.

Ik vraag me af hoe je omvang maat 85 kunt hebben. Ik koop meestal 70 omdat 65 bijna niet te krijgen is, maar ik heb niet het idee dat ik zoveel smaller ben dan anderen. 20 cm erbij is bijna mijn hele borstomvang. Mijn dochter, die wat struiser gebouwd is dan ik, heeft ook maat 70. Dus ik vermoed echt dat jullie een te grote omvang kopen.

Het is bij mij een combinatie van flaired ribs, bouw en vetstapeling vooral op de romp ipv de borsten.
Ik heb 2 passende bh’s gekocht bij st Oliver dus het bestaat wel maar veel is er niet

Onderwijdte 85 hier, veel vlinderslag getraind altijd, dus spier en bot. Omvang over de borst is misschien 95.
Maar ik draag altijd naadloze stretchtopjes, dus die maten gebruik ik nooit.

MMcGonagall schreef op 15-01-2023 om 22:52:

Ik vraag me af hoe je omvang maat 85 kunt hebben. Ik koop meestal 70 omdat 65 bijna niet te krijgen is, maar ik heb niet het idee dat ik zoveel smaller ben dan anderen. 20 cm erbij is bijna mijn hele borstomvang. Mijn dochter, die wat struiser gebouwd is dan ik, heeft ook maat 70. Dus ik vermoed echt dat jullie een te grote omvang kopen.

Ik heb ook maat 70 en het klopt dat veel vrouwen te grote omvang kopen. Dacht lange tijd dat ik maat 75 had, maar dan deed ik de sluiting op de strakste stand.

TO, het is belangrijk dat je de sluiting op de meest losse stand zet als je de bh koopt. Op den duur gaat de rek er een beetje uit en dán kun je hem strakker zetten. Is maat 80 dan misschien wel een optie? 

Bijtje82

Bijtje82

16-01-2023 om 08:58

70 moet ik echt niet kopen. Dan staan de striemen na een uur al in mijn lijf en steken de beugels in m'n borst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.