Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kleine rampen

Twee weken geleden kwam mijn nieuwe bank. Van mijn zuurverdiende spaargeld. Superblij mee. Superzuinig ook. Pubers strenge instructies gegeven: NIET erop eten, vooral. Katten uit de buurt gehouden. Totdat ik gisteren op mijn werk gebeld werd: de kat had in bijzijn van dochter op de bank gepist. Waaaaaaahhhhhh. Ik ben nu aan het redden wat er te redden valt, maar, zomaar, ik wil wel eens weten: wie heeft er nog wel eens iets nieuws, moois gehad dat meteen ook heel dramatisch vernaggeld werd? (Iets met gedeelde smart...)


Een vijf liter pot tuinbeits omgestoten op mijn net daarvoor aangelegde terras met boerderijklinkertjes. Dus ja, ik ken je gevoel

Ik was  supertrots op mijn online samengestelde fotoalbum. Ik had de kaft mooi gemaakt en het was een soort kaft als op pocketboeken. Mijn hele familie had tijdens de verjaardag mijn album bekeken en het was super leuk, toen pakte mijn zus het boek en verziekte het door te doen alsof ze een flutromannetje aan het lezen was dus kaft ging dubbel en de pagina's werden gevouwen. Ik was woedend en mijn zus keek me aan van wat piep je nou het maar een boek.

ik heb een fles nagellakremover op mijn spiksplinternieuwe salontafel laten vallen er kwam meteen een witte uitgebeten vlek in een omdat het materiaal speciaal bewerkt was bleef je het ook zien

Anienom

Anienom

16-03-2022 om 09:19 Topicstarter

Oh wat erg allemaal. Ik had ook ooit een nieuwe koelkast, bollende inbox deur.  En toen dacht mijn peuter (hij is nu 17) "ik ga ook poetsen" en bewerkte de deur met een schuurspons. Daar moest ik wel even van huilen.

Anienom schreef op 16-03-2022 om 09:19:

Oh wat erg allemaal. Ik had ook ooit een nieuwe koelkast, bollende inbox deur. En toen dacht mijn peuter (hij is nu 17) "ik ga ook poetsen" en bewerkte de deur met een schuurspons. Daar moest ik wel even van huilen.

De peuter van een collega ging de televisie poetsen met dasty. Allemaal vlekken op het scherm. Doei televisie.

Mijn man heeft het ooit gepresteerd om rode wijn te morsen op mijn nieuwe hagelwitte blouse. En om met een nieuwe bril op te gaan mountainbiken en een flinke val te maken. Dat laatste kon nog gerepareerd worden gelukkig, die blouse is helaas niet meer goed gekomen.

MRI

MRI

16-03-2022 om 09:54

Ja dit; prachtige wollen vloerbedekking laten leggen, roomkleurig. Ik ga even een boodschap doen en teruggekomen ligt er midden op de vloer een grote hoop roodkleurige (van de brokjes) kots van de kat. Vloerbedekking lag nog geen uur

en dit; zorgvuldig geverfd, netjes geworden, hele middag over gedaan. Op de rand van mijn vide stond een pak niet aangemaakt voegsel en dat dondert drie meter naar beneden. Alsof twin towers neerstortte: alles onder het fijnstof

Woonkamer in het nieuwe huis prachtig wit gesausd met vrienden. Als bedankje mochten ze allemaal tomatensoep blijven eten. Ik loop de kamer in met een volle pan, braken de handvatten van de pan af. Pan viel op de grond op de houten vloer en bedekte één pas geverfde muur onder de rode spettertjes...

O, nog eentje. Ik ben nogal dol op luxe lingerie en omdat dat nogal duur is, ben ik ook voorzichtig met wassen. Dochter, toen een jaar of 12, wilde laten zien dat ze heus haar steentje bijdroeg in het huishouden en stopte de wasmachine vol met wat er ook maar in het washok lag. Lekker veel wasmiddel erbij en op een programma van 60 graden... Van mijn prachtige luxe beugelbeha's was niet veel meer over

En hoe betrekkelijk dat dan allemaal weer is als je kijkt wat er in de Oekraine gemolesteerd wordt....

Anienom

Anienom

16-03-2022 om 11:23 Topicstarter

Nou Pippeltje, jij hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar mag ik je reactie toch niet fijn vinden? Zelfs vergeleken met andere zaken in mijn eigen leven is deze bank betrekkelijk (laten we zeggen dat het nieuwsbericht over de zieke kinderen die uit Oekraïne aankwamen in het Maxima Ziekenhuis mij persoonlijk nogal raakte, snapje). Daarom juist wil ik op deze manier even relativeren. Lachen uit herkenning. Zonder dat ik me schuldig voel over dat ik er verder enorm van baal.

Pippeltje schreef op 16-03-2022 om 11:11:

En hoe betrekkelijk dat dan allemaal weer is als je kijkt wat er in de Oekraine gemolesteerd wordt....

Zo kun je alles wel wegwuiven. Iedereen weet dat dit luxeproblemen zijn. Nou en? 

De titel van dit topic is niet voor niks Kleine Rampen. 

Bijtje82

Bijtje82

18-03-2022 om 08:48

Motor gekocht maanden voordat ik mocht af rijden. Mocht uiteindelijk op een vrijdag de 13e afrijden. Geslaagd, helemaal blij. Want ja het blijft toch vrijdag de 13e..
Kom ik thuis, motor weg. 

nieuwe tv, zo'n platte. Peuter trok er even strepen over met een liniaal..... (Peuter is inmiddels 18)

onze creatieve puber maakte binnen 4 maanden na onze verhuizing rode verfvlekken op haar - nog gloednieuwe- vloerbedekking...vonden we niet zo grappig!

Tess

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.