Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2019 om 10:21

Klimaat

Ik open net voor het eerst het draadje van Phryne over haar verre vliegreis en stuit direct op de reactie van Ad Hombre over het voor zijn op kritiek ihkv het klimaat. Mijn voorstel: is het een idee om dat soort opmerkingen voortaan buiten zo'n topic te houden en je grieven hier te spuien? Dus of je nu een flauwe opmerking of een zinvolle opmerking wilt maken, doe het dan hier met verwijzing naar de reden van je reactie. Goed idee? Misschien dat de pauze die dan verplicht tussen het ene draadje en het andere draadje moet worden ingelast, al voldoende afremt om de flauwe zinloze kreten in de kiem te doen smoren. Over zinnige opmerkingen kan uiteraard altijd gediscussieerd worden, of gewoon voor kennisgeving aangenomen worden.

Nee, wat mij betreft.

Het is een forum, als alles 100% zinvol moet zijn lees ik de krant. Juist de opmerkingen met een tegengeluid en kwinkslag houden een draadje wat uitdagend. Beledigende en kwetsende opmerkingen zijn zinloos, verder mag iedere reactie er zijn.
Ook mag er geen draadje zijn als discussie over een ander draadje toch? Maar goed, ik ken niet alle forumregels, ik houd me ook ongelezen aan de normale normen uit het dagelijks leven.
En Ad ook naar mijn idee, ik vind het zelfs niet netjes om zijn naam hier neer te zetten als voorbeeld voor je topic.

Bo

Bo

06-03-2019 om 11:51

ach

Het hoort er een beetje bij toch. Iemand maakt een verre reis en dan kan je altijd wat afgunstige reacties verwachten. Of het nou om het klimaat gaat of 'zou je wel zo ver weg gaan met kleine kinderen. Centerparcs is ook leuk'. Ja duh, dat was de vraag niet.

Maar het is een forum en wat tegengeluid houdt het interessant toch?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-03-2019 om 12:16

Och ja

De vliegreizen die ik in mijn leven heb gemaakt zijn op 5 handen te tellen, vermoed ik. Ik schat zo in dat Ad er zelf meer heeft gemaakt. Dit jaar ga ik niet alleen naar Azië, maar in de zomer ook nog naar Afrika. Zulke lange vliegreizen zijn erger voor mij dan voor het klimaat.

Plens

Plens

06-03-2019 om 12:30

Nee

Je overtreedt zelf nu ook enkele regels. Het hoort erbij. Soms roepen mensen elkaar tot de orde en soms forumbeheer. Meer politie lijkt me niet nodig.
Genoemde reactie heb ik lekker om gelachen, gewoon omdat de spijker op de kop geslagen werd.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2019 om 13:13

Plens

Ik bespreek de reacties van Phryne en Ad hier niet, ik stel me ook niet op als politie, ik stel alleen voor om dat soort 'ruis' in de draadjes weg te halen, omdat de vraag daardoor ondergesneeuwd kan raken. Ik had het eventueel wel in 'Over het forum' kunnen zetten, maar als er onder "klimaat" een andere discussie ontstaat dan over 'over het forum', klopt dat ook weer niet.

Maar als democratisch besloten wordt dat mijn voorstel niet nodig is, dan vind ik het prima. Dan ruis ik vrolijk mee als ik dat noodzakelijk vind. .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.