Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Knallen - bah

Pff het is nog lang geen jaarwisseling maar ik ben al dat knallen meer dan zat. Hoe is dat bij jullie?

Beetje vuurwerk vindik best hoor, al zal ik er zelf gern stuiver aan besteden, maar al dat achterlijk geknal steeds maar, het is hier al weken gaande.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nicky Lohs

Nicky Lohs

28-12-2012 om 12:16

Vuurwerkbommen

Daar begin ik nu een beetje aan te wennen. Jeetje, wat een kabaal maken die, en bij voorkeur blijkbaar als ik net in slaap ben gevallen:s

Verder valt het hier mee, ben benieuwd na vandaag omdat er nu officieel vuurwerk verkocht mag worden. Het is gelukkig maar een paar dagen. En onze buurjongens zijn er zo te merken overheen gegroeid

P

P

28-12-2012 om 12:30

Die bommen

Tot in 2001 woonden wij op een flat, in het midden van 8 andere flats en toen waren er al enorm harde bommen. Sinds we in een eengezinshuis wonen hoor ik ze amper nog.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2012 om 16:12

Nou p

de 'bommen' worden steeds heftiger. Misschien niet voor jouw deur, maar wel in het algemeen.

Tink

Tink

28-12-2012 om 18:56

Mooi hoor, maar

... ook eng. Wij kopen zelf nooit vuurwerk en eerlijk gezegd blijf ik ook bij voorkeur binnen tijdens het geknal. Ik vind het doodgriezelig dat er elk moment een verdwaalde pijl je richting op kan vliegen.
Vorige week was er in een andere wijk alvast een vuurwerkshow (puur reclame voor de verkoper, er werden ook folders uitgedeeld blijkbaar), daar ben ik wel naar gaan kijken met de kinderen en het was erg mooi. Maar dat wordt dan afgestoken op veilige afstand van het publiek, dat scheelt enorm. Van mij mogen ze het overal zo doen, per stad op een aantal plaatsen een mooie vuurwerkshow elk jaar, iedereen genieten en geen gevaarlijke toestanden.

Verder nog totaal geen geknal gehoord hier in de wijk, tot mijn verbazing eigenlijk want meestal is het ruim voor oud en nieuw ook raak hier. Afkloppen maar.

Onze kinderen talen er gelukkig ook niet naar. Vorig jaar heeft de klas van mijn oudste zoon de schrik van hun leven gehad, een (inmiddels ex)klasgenoot verloor het zicht in 1 oog bij een ongeluk met illegaal vuurwerk. Heel naar, maar het heeft hopelijk ook als gevolg dat ze wel 3x na zullen denken voordat ze mee gaan doen met dat soort ongein...

Nicky Lohs

Nicky Lohs

28-12-2012 om 20:06

Bom

Die bommen zijn toch nieuw illegaal vuurwerk, zoals strijkers jarenlang heel populair waren?

Ik had niks moeten zeggen vanmiddag, een uur na mijn stukje begonnen de buurjongens. Dat gaat dan zo: deur open - knal! - deur keihard weer dicht. En iedere keer zit ik met m'n hart in m'n keel. Zelfs buikbaby werd er druk van.

Tigress

Tigress

30-12-2012 om 13:19

In den haag

Het is verdacht rustig overdag en ik ben bang dat alle rotjochies aan het knutselen zijn om bommen te maken. Vannacht om half 3 hingen ik en mijn katten ongeveer aan het plafond toen zo'n bom in mijn straat afging. Wat nou de lol ervan is zie ik niet in en ik kan me niet voorstellen dat ze genieten van allerlei verwensingen (Die komen 2013 niet gezond door)
Vroeger had je ook almaar knallen maar ze worden hard tot harder tot oorverdovend de laatste jaren, het is echt een trend. Verbieden heeft geen zin zolang ze er in het buitenland en via internet toch wel aan kunnen komen. En, hoe groot is de pakkans? Je kan toch niet bij ieder rotje 112 bellen? Nou, over een paar dagen is het het weer voorbij.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2012 om 23:24

Nicky

Ik las laatst dat het illegale vuurwerk eigenlijk veiliger is dan gelijksoortig legaal vuurwerk. Het legale vuurwerk schoot de hele straat door of zoiets. Lekker dan...
Wij wonen op een plek waar het lekker ruim rond het huis is. En ach... maar twee gezinnen die tegen het plafond aanhangen, zoals Tigress zo beeldend zei. Ideaal dus voor jongens die het niet in de achtertuin van hun ouders mogen doen.
Ik snap de lol, maar ik ben blij als het weer over is.

Rafelkap

Rafelkap

31-12-2012 om 09:31

Overslaan

Wij slaan dit jaar weer over. Dus gewoon vroeg naar bed. Helaas liggen we wel een tijdje wakker. Maar we moeten er toch weer voor half 7 uit en bijtanken kan niet.
Oliebollen eten we wel
Maar ik houd niet van al dat geknal, dat lawaai en ik vind het eng.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

31-12-2012 om 21:42 Topicstarter

Ons konijn

Maakt zijn achtste jaarwisseling mee, zit de hele tijd in zijn hok af te wachten wanneer het beter wordt. Ik vrees het moment waarop al die knallen hem teveel worden, maar tot nu toe doorstaat hij het dapper.

zebra

zebra

01-01-2013 om 12:51

Ben niet tegen vuurwerk

maar wel tegen het oorverdovend geknal wat al dagen van tevoren aan de gang is.

Hier wordt geen vuurwerk gekocht, ben er altijd wat huiverig voor, maar kijk vanachter het raam wel naar het vuurwerk wat buren afsteken.

Hier was het dit jaar in

om rotjes (kan het geen rotjes noemen, halve bommen waren het...) onder de auto's te gooien. Zodat er hier en daar autoalarms afgingen. En daarna natuurlijk een grote bek geven als de betreffende eigenaar naar butien rent om auto te controleren.

Nou staan er hier in de straat wel een flink aantal erg dure leasebakken en zou ik het zelf toen ik 14 was misschien ook wel grappig gevonden hebben om dan juist die straat eens 'flink te pakken' dus had ik ergens ook wel een binnenpretje toen alle nieuwe audi bezittende buurmannen gestresst omste beurt naar buiten rende.

Grinnik.

Overigens was er zelf weinig vuurwerk in de straat, ik had samen met oudste voor 40 euro pijlen en sterretjes gekocht die we samen enthosuiast hebben afgestoken. Piromaantjes als wij zij (en zonder dikke nieuwe leasebak

Oh zo

schrijf je pyromaantjes. En omstebeurt is aan elkaar !!
De rest zijn slechts typefouten dus die weiger ik te controleren eh, te verbeteren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.