Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kunnen jullie aan een willekeurige vrouw op straat zien of ze moeder is


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
viridantia

viridantia

13-06-2011 om 22:33 Topicstarter

Hoe verder van de a2 af

hoe minder hip het wordt heb ik wel eens het idee (muv van Breda).

Dit is mijn gedachte na al die postings over al dan niet modieuze moeders.

Grootstedelijke moeders

Cath kidston heb ik echt nog nooit van gehoord en ook nog nooit bewust gezien. Vind er ook niets aan. De grootstedelijke moeders die in mijn kennissenkring hier ken lopen met leren tassen, Sticksandstones in alle kleuren of een Fredje. Met naturalista's of campers aan of een variant op Hasbeens of iets dergelijks. Fietsen zijn hier gewoon het meest praktisch omdat de auto nergens gratis geparkeerd kan worden en je 3 keer zo lang onderweg bent als met de fiets. En ja, ze zitten op zondag in het park op een kleedje met mooi weer, met een mand met rosé of een droog wit wijntje en een toastje/kaasje/salade/Bbq-tje. Ook praktisch want hier heeft niet iedereen een eigen tuin.
Met hip heeft dat helemaal niets te maken.

Tirza G.

Tirza G.

13-06-2011 om 23:10

Gaastra

Hier in de regio heb je dan per definitie een boot. Want dáár zijn die jassen voor, Gaastra is van oudsher een watersport-merk.
Goed gereformeerd - dat zie je hier ook nog wel eens. En die hebben toch ook een bepaalde kledingstijl.

Tirza

Margriet*

Margriet*

13-06-2011 om 23:18

Rieke

Als je goed leest zeg ik ook dat dikke mevrouwen en matjes overal zijn. Voel je niet zo aangevallen, ik analyseer graag zonder oordeel. Daarom zeg ik ook dat ze overal zijn alleen overal anders.

Trouwens je opmerking: "woon ik in een bakfietsbuurt met trendy moeders, slank, blond, king louie types"

Bakfietsen komen echt uit de stad dus tja hip waren we hier al een tijd geleden King Louie komt ook uit de stad en is hier geweest (maar dan kun je het nog steeds dragen hoor, doe ik zelf ook....). Buiten de stad volgt alles wat later, volgens mij blijkt wel uit onderzoek dat de stad (waar nu eenmaal creatievelingen bij elkaar scholen door opleidingen die daar zitten en veel singles die veel tijd hebben om hip te zijn) broedplaats is, waarbij ik niet zou durven zeggen dat broedplaatsen niet ook op andere plekken zijn......

Relax just observe.... (sorry ben een beetje beroepsgedeformeerd)

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 07:31

Berber

Oh grappig, hier een zeer gereformeerde school, ik vind het vooral veel ehm...grijs,lange rokken, bruine kousen enzo.

Trix

Trix

14-06-2011 om 11:09

Margriet

Zou het kunnen zijn dat al die dikke moekes en mannen met matjes en tattoo's en piercings, die jij gezien hebt op dat volksfeest in Drente afkomstig waren uit die duizenden vakantiehuisjes daar die in de weekenden bezet worden door mensen uit de zgn. hippe grote stad op zoek naar 'rust'?

Poeh

Wat zit daar een venijn (of een enorm minderwaardigheidscomplex) op dat platteland
Toen ik in een dorp ver van de randstad woonde, vond ik altijd dat de jongeren veel "hipper" waren dan in de stad, altijd bezig met het "allernieuwste" te halen uit Amsterdam, terwijl mijn vrienden uit de stad daar veel minder mee bezig waren. 't Zal wel compensatie zijn.
Ik ken hier echt niemand die bewust "hip" gaan zitten wezen in het park op zondagmiddag met mooi weer, of die "hip" rondfietst met een grote bak voor op de fiets. 't Is meer praktisch. Ook bij Ah moet je veel parkeergeld betalen. Of die een "hip"terras uit zoekt om daar leuk "hip" te gaan zitten zijn. Je zoekt andere mensen op in het park, bij een concert of op een terras, kennissen. Kan ook in je joggingbroek en op je slippers.

Belle Époque

Belle Époque

14-06-2011 om 12:22

Ik lees alles met een knipoog...

...en schrijf knipogend mee.

Dat van die dikke moekes, die zie je overal. En hippe mensen die stiekem mainstream zijn, of net andersom, ach, dat valt wel mee. En wat is er mis met mainstream zijn?

En verder zou ik het niet zo persoonlijk nemen

Groeten van een dikke moeke met tattoo (maar niet voor iedereen zichtbaar ) maar verder is ze best hip! PP

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 13:04

Berber

de school alhier is wel een hele strenge variant, dat zal wel meespelen..

Sascha2

Sascha2

14-06-2011 om 13:44

Ach nee toch!

Hier een moeder van vier, met bakfiets, King Louiejurken, die ook nog eens zelf haar kleding naait (wat heet, de King Louie-modellen worden vrolijk nagemaakt), kinders lopen voornamelijk in al gedragen kledij rond, woonachtig in de provincie, in een durp, geen idee wat een Gaastrajas is, laat staan dat die aan de kapstok hangt... Waar kan ik mij dan onder kwalificeren? Ah, ik weet het: typetje rommelpot.
En ja, ik weet zeker dat je aan mij kunt zien dat ik moeder ben. Daar kan geen jas, jurk, trui of wat dan ook tegenop. Mijn wallen zijn zo ontzettend zichtbaar, alleen een burka zou die verhullen

Ef

Ef

14-06-2011 om 22:25

Ja! berber

Hier een in straat een goed gereformeerd kerkje en op zondag trekken de gemeenteleden hier 4 keer langs: de dames vaak in Leon pakjes en Jottum jurkjes voor de meisjes met een leuke baret. In gedekte kleuren, dat wel. (en de hoed in een plastic tasje) Alles tot in de puntjes verzorgt. Echte "zwarte kousen" zie je alleen nog maar bij de oudere dames.

Brrrr...

Gelukkig was mijn helpredacteur positief over de aftrap. Ik vind het iedere keer weer zo spannend om te zien of de andere schrijvers er ook iets mee kunnen en of ze het eigenlijk wel leuk vinden.
Morgenochtend, zo vroeg ik kan, komt de zaak in Gezèllug te staan. Welterusten allemaal!

Zo, ik ben echt suf... redactie, mag deze en voorgaande reactie

Deze reactie hoorde een draad hoger. Sorry! Ik zet hem daar neer.

Valkyre

Valkyre

15-06-2011 om 00:13

Biene m

"ik vraag me al mijn hele leven af bij welke groep ik hoor." Dat heb ik nou ook!! Maar ik ben eruit:

We horen bij die groep vrouwen die niet weten waar ze bij horen!

Ik heb geen bakfiets, zelfs geen mammafiets, maar gewoon een oud barrel met een kinderzitje erop, wel King Louis-jurken (gekregen van een hoofdstedelijke vriendin die er te slank voor werd, haha!) Ik woon op een Vinexlocatie (oei, vast heel onhip), ik heb geen Gaastrajassen (want ik vind ze lelijk en kan ze bovendien niet betalen), maar wel andere praktische jassen voor op de fiets, rijd in een oude stationwagon (zo'n spacewagonding wil ik best hoor, maar duurrrr), heb redelijk hippe kleren (zegt men weleens) maar alles van H&M en wat per ongelukke vintagevondsten. Geen flitsende tassen, maar praktische krijgertjes. Thuis heb ik vooral praktische kleren aan.

Ik heb vriendinnen, die zijn zo hip, daar voel ik me een grijze muis bij. Maar ik heb dan weer wel een bewerkelijk kapsel (verf, strakke bob, om de dag fohnen). Ik weet nog steeds niet of er een hokje is waar ik in pas. En dat is prima zo...

Iemand nog een kopje muntthee uit eigen tuin?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-06-2011 om 08:51

En ik

Ik hoor bij Biene en Valkyre. Als ik mezelf moet typeren is het 'gewezen hippie met gothic elementen, langzaamaan afgegleden richting moeke met teveel boeke'. Gelukkig heb ik nog een goedgeklede woestijnheld, een prinsesje en een Boeddhababy. Who needs Gaastra?
Groetjes
Massi

Krin

Krin

15-06-2011 om 09:36

Accessorize, accessorize

Het wordt een grote groep, het type 'hoort nergens bij'. Ik loop in van alles en nog wat, al is het merendeel oud omdat ik nooit zin heb in winkelen. Niet op enige stijl te betrappen, dat is mijn stijl.
En mijn accessoires zijn geen woestijnheld of boeddha, maar twee heerschappen met piekhaar en de dress sense van een komkommer. Is daar ook een groep voor?

Rafelkap

Rafelkap

15-06-2011 om 10:50

Ik ben van alles

De ene keer hoor ik bij de alternatieven ;een jaar borstvoeding geven, (biologisch) vlees minderen, kinderen weinig snoep en geen bagger (=commerciele zenders) op tv kijken, wij voeden onze kinderen op met 'onze smaak'. Maar ik draag geen geitenwollen sokken en we hebben wel een auto (daarentegen geen vaatwasser of droger). Mijn regenjas is geen gaastra maar ook wel erg suf, mijn kapsel is van alle tijden.
Ik denk ook dat ik best elitair ben qua boeken/muziek/cultuursmaak, maar toch kom ik graag in de hema, da's toch weer doorsnee?
Eigenlijk houd ik me hier totaal niet mee bezig, prima als mensen me in een hokje willen plakken als ik me zelf daar maar niet in voel zitten.

Chippie

Chippie

15-06-2011 om 11:29

Ik ben .....

...gewoon mezelf! En anderen zullen me vast in een hokje stoppen (ook hier!), maar dat boeit me niet.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 11:39

Single lady

Ik ook, ik weiger mijn haar af te knippen omdat "men" vindt dat lang haar niet kan boven de 40. Hoewel een lieve vriendin geweldig staat met een bob, vind ik het bij mijzelf niet staan en ook niet passen.

amk

amk

15-06-2011 om 11:42

Gelukkig

dan kan ik nog net mijn haar laten groeien, ben nog laaaaaaaaaaang geen 40. 2.5 maand te gaan moet lukken voor die tijd. Of is het de bedoeling dat ik het dan laat afknippen? Dan zou het weer zonde van de moeite zijn.☺

Ayanna

Ayanna

15-06-2011 om 12:40

Geen lang haar?

Omg, wat lees ik hier? Mag je boven de 40 geen lang haar meer hebben??? Aha! Daarom kijken al die mensen mij al drie jaar lang zo meewarig aan..... Ik pas niet in het plaatje....dom, dom, dom. Misschien morgen maar even naar de kapper...NOT!

Grappig

Grappig al die mensen die altijd willen bewijzen dat ze niet bij een groepje horen of in een hokje passen. Heerlijk juist met allemaal mensen die hetzelfde leuk, mooi en lekker vinden. Je komt gedurende de dag genoeg mensen tegen die heel andere dingen leuk vinden.
Dat vind ik nu zo leuk van de stad, er zijn ongelooflijk veel groepjes en hokjes en iedereen past er wel in eentje. En je komt daarbuiten nog genoeg andere mensen tegen om je leven om allerlei manieren te verrijken.

Rafelkap

Rafelkap

15-06-2011 om 13:04

Burgertruttig

En er is ook een groep: mensen die niet in een hokje willen. Eigenlijk wil niemand dit, iedereen denkt uniek te zijn, toch lijken we allemaal erg op elkaar. Kijk maar door de ramen naar binnen, kijk maar naar het aanbod in de kledingwinkels (veel van hetzelfde).
En eigenlijk zijn wij hier met z'n allen allemaal wel erg burgertruttig, door hier over onze kinderen en het huishouden te beppen. Zitten we toch nog in een hokje

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 13:35

Stad

Nou het grappige is, dat ik in grote steden soms types zien die gewoon zichzelf zijn en zich volgens mij geen seconde afvragen of ze ergens bijhoren of niet. Daar zie je heel veel niet hetzelfde en dat vind ik juist zo leuk!

Massi Nissa

Massi Nissa

15-06-2011 om 14:20

Precies, fio

Dat vind ik ook zo leuk aan grote steden, het gemak waarmee mensen zichzelf kunnen zijn omdat je wel heel erg je best zou moeten doen om werkelijk op te vallen. Ik zie ook in bijvoorbeeld het dorp van mijn moeder dat je daar al opvalt met bijvoorbeeld een baret op je hoofd.
Overigens leuk om te lezen dat het anderen opvalt hoe refomoeders zich uitsloven om de kinderen er leuk uit te laten zien. Ik ken dat van dichtbij (sterker nog, ik liep in de jaren zeventig ook in zulke dure jurkjes met glimballerina's en een bijpassend kek hoedje).
Groetjes
Massi

Fiorucci

Klopt wat je schrijft. Des te leuker is het als je ineens ergens terecht komt waar je je geweldig thuisvoelt omdat iedereen in je omgeving min of meer dezelfde voorkeuren heeft qua kledingstijl, fiets, vakantie, terras, park, film, theater en feestjes voor de kinderen.
Ik had dat toen ik mijn zoon voor het eerst naar zijn nieuwe school bracht. Zo'n aha-erlebnis: " Heee, er zijn er heel veel van mij"

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 16:09

Peponi

Oh dat kan ik me op zich wel voorstellen, dat heb ik dus als ik in die grote steden loop.Maar dan omdat ik ineens helemaal niet opval,zalig.

Valkyre

Valkyre

16-06-2011 om 10:01

Burgertruttig

Ah, ik pas toch ergens in!

Okee, mijn man niet, die is muzikant. Maar verder: kind, huis in een Vinexwijk, tuin, moestuintje, stationwagon.

Een collega van mijn man vindt 't helemaal niet rock 'n' roll (als bijvoeglijk nw gebruikt) hoe wij tegenwoordig leven, maar ik kan er niet mee zitten. Sterker nog: ben nog nooit zo gelukkig geweest!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Muzikant?

Ik ken er een aantal (op het werk en in de straat) en dat is ook een "groepje" hoor !

Relithe

Relithe

19-06-2011 om 10:54

Geweldig topic, hahaha!

Ik heb met een big smile dit topic zitten lezen vanaf het Gaastra gebeuren Met inmiddels afvragend in welk hokje ik zou passen want ik ben best een beetje dik, maar draag toch graag hippe bloemetjesjurken maar hou ook van wat klassiekere kleding en kan er ook gothic achtig uitzien, hahaha, rarara, welk hokje past nou bij mij??
Gaastra is niet mijn smaak iig maar ik voel me altijd wel een slons naast zulke types

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.