Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Laaghangende broek incl. boxer



In de jaren tussen 2007 en 2014 was het voor jongens/mannen ''in'' om hun broek laag te dragen, om zodoende een groot deel van hun onderbroek (bij voorkeur een Bjorn Borg) te showen. Sommige jongens liepen toen bijna compleet in hun boxer... Wat vonden jullie destijds en nu van deze kledingstijl?

Zou je het prima vinden wanneer deze kledingstijl nu weer zijn intrede doet en waarom?

Nee afzakkende broeken zit niet lekker lijkt mij.
Is het de bedoeling dat er een tegenvraag gesteld gaat worden?
Zo ja, in de jaren 90 was het mode om witte leggings te dragen, dat scheen vaak heel erg door. Zou je dat nu dragen?

Bolmieke schreef op 30-12-2023 om 20:07:

Zo ja, in de jaren 90 was het mode om witte leggings te dragen, dat scheen vaak heel erg door. Zou je dat nu dragen?

Ja, onder mijn spijkerrokje.... Om helemaal in de 90s vibe te blijven 🤣

Fourtyfour schreef op 30-12-2023 om 20:18:

[..]

Ja, onder mijn spijkerrokje.... Om helemaal in de 90s vibe te blijven 🤣

En dan een strak zuurstokroze topje er boven en dan is het helemaal af

Vanwaar de vraag ?

En nee, alsjeblieft niet zeg. Zelden zo’n compleet achterlijke trend gezien. 
Vooral in zwang in de Rap scene toch ? En daardoor ook bij jongens die zichzelf heel erg gansta voelden met hun broek op half 11. Heel sneu. 
Het leek me destijds nog een hele tour om te zorgen dat je broek niet bij de minste beweging om je enkels en op de straat belandde waardoor je natuurlijk een volslagen plee figuur zou slaan 

Prima als het weer terug komt, er zijn meer kledingstijlen die ik niet mooi vind maar een ander wel. Zeeman speelde toen overigens leuk mee in de markt met hun boxershorts als tegenhanger voor de dure BB. 

wij waren in oktober in New York en daar liepen nog steeds jonge mannen rond met hun broek zo'n beetje onder hun kont hangend. Het is geen gezicht maar ze moeten dat toch helemaal zelf weten. 

Hell no, dat hoeft echt niet terug te komen. Koop gewoon een broek in een maat die je hebt of een riem als die afzakt.

Mijn vader noemde deze broeken 'drollenvangers'. Wel jammer dat dat het nooit geschopt heeft tot woord van het jaar.

MamaE schreef op 31-12-2023 om 13:46:

Hell no, dat hoeft echt niet terug te komen. Koop gewoon een broek in een maat die je hebt of een riem als die afzakt.

Mijn vader noemde deze broeken 'drollenvangers'. Wel jammer dat dat het nooit geschopt heeft tot woord van het jaar.

De drollenvanger is toch de knickerbocker? 

Al snap ik de vergelijking wel.

Ysenda schreef op 31-12-2023 om 15:09:

[..]

De drollenvanger is toch de knickerbocker?

Al snap ik de vergelijking wel.

Volgens mij was een drollenvanger een plus-four. Die komen tot net boven de enkels (knickerbockers tot vlak onder de knie).

Ingaand op de vraag van TO: ik vond het er toen niet uit zien - mijn mening is niet gewijzigd. Aan de andere kant - ze gaan hun gang maar, ik heb er geen last van.

TO, overweeg je om dat als vrouw te gaan dragen? Of voor je man/vriend?

Bij mij in de klas zat een jongen die er onlangs zo bijliep dat ik zijn bijna gehele onderbroek zag. Die heb ik daar wel op aangesproken dat ik dat niet wil hebben in de klas. ïk heb geen zin om tegen jouw onderbroek aan te kijken'. Het is ook tegen de schoolregels.

TineWinkel schreef op 31-12-2023 om 15:27:

[..]

Volgens mij was een drollenvanger een plus-four. Die komen tot net boven de enkels (knickerbockers tot vlak onder de knie).

Ingaand op de vraag van TO: ik vond het er toen niet uit zien - mijn mening is niet gewijzigd. Aan de andere kant - ze gaan hun gang maar, ik heb er geen last van.

Ik dacht dat een drollenvanger een broek was met afgesloten pijpen zodat een verdwaalde drol erin bleef hangen en er niet uitviel. Zo'n afzakbroek lijkt me nou net het tegenovergestelde effect hebben 🤣😱

Bolmieke schreef op 30-12-2023 om 20:48:

[..]

En dan een strak zuurstokroze topje er boven en dan is het helemaal af

Met een wit t-shirt onder dat topje was dat destijds helemaal in. Maar ik denk dat er in elk decennium wel een modetrend is die je later belachelijk vindt. 
Laatst zag ik een foto van mijn broer in een volledig gekreukeld overhemd, dat was toen ook hip. Mijn moeder had het ooit als vriendelijk gebaar keurig gestreken, wat dus absoluut niet de bedoeling was

Van mij mogen de spijkerbroeken met scheuren eindelijk eens uit de mode raken. 
Zo eigenaardig dat er ergens kleding wordt genaaid, vernield, en dan alsnog verkocht. (waarna mij soms lief wordt gevraagd om een scheur op een andere niet-trendy plek te repareren. Doe ik hoor. Maar toch.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.