Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marian

Marian

27-09-2010 om 22:28

Ledenadministratie kerk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
notje

notje

30-09-2010 om 17:06

Ja hoor temet

Ik heb vanmorgen gemaild en vanmiddag antwoord gekregen.Het mailadres vindt je onder contact.
Ik heb daarna nog gebeld naar Zeist het centrale bureau van de rk kerk.De aardige man die ik sprak wist mij te melden dat alle kerken tussen 2000 en 2003 de leden aan het sila hebben gemeld.De kerkgemeente waar ik destijds woonde heeft mij dus aangemeld.Wat mij nog steeds het antwoord niet geeft op waar zij deze gegevens van mij vandaan hebben.
Ik moet mij dus uitschrijven bij de kerk in de gemeente waar ik nu woon,dan word ik automatisch uitgeschreven bij het centrale bureau en sila.
Nu nog het mailadres achterhalen van de plaatselijke kerk alhier.

notje

notje

30-09-2010 om 17:11

Nog even

Hier in het draadje ging het ook nog om ongevraagde post met als voorbeeld de postcode loterij of andere goede doelen.Ik vind dit toch iets anders.Ik ontang ongevraagd post,maar ik blijk ook ongevraagd lid van iets te zijn.Iets waar ik helemaal niets mee heb en niets mee wil hebben.Het is toch vreemd dat ik als niet gedoopte en dus nooit geregistreerd katholiek zijnde lid ben van deze kerk?

Marian

Marian

01-10-2010 om 00:26

Weer een antwoord dat geen antwoord is

Net ontvangen :
Voordat in ... de kerkelijke gemeenten (Nederlands hervormd en Gereformeerd)samengevoegd zijn tot de Protestantse Gemeente ..., was het in de Nederlands
Hervormde Kerk zo, dat kinderen van NH-leden (dat konden doop- of belijdende leden zijn),automatisch als " Nederlands Hervormd" geboortelid werden geregistreerd.
Dat zal in uw geval ook de reden zijn geweest, dat u in de administratie bent opgenomen.

Uiteraard voldoen wij nu aan uw verzoek, om u gegevens met onmiddellijke ingang uit de
administratie te verwijderen.
We hopen, dat u hiermee voldoende bent geinformeerd.

Marian

Marian

10-10-2010 om 15:08

Eindelijk een echt antwoord

Eindelijk ontvangen we een echt antwoord:

Mutaties + gegevens van personen, die bij de Gemeentelijke Basis Administratie (de zg. GBA) vermeld staan met een kerkelijke gezindte, werden een aantal jaren geleden via de Stichting Mechanische Registratie + Administratie (de landelijke registratie van kerkleden) doorgegeven door de (burgerlijke) gemeente. U kunt hierbij denken aan verhuizingen, vestigingen in de gemeente, huwelijken, overlijden, e.d.

Ongeveer 20 jaar geleden hebben de gemeentes aan iedere ingeschreven burger schriftelijk te kennen gegeven, welke (kerkelijke) gegevens er in het toenmalige bevolkingsregister vermeld stonden. De burger had toen de keuze, om aan te geven of hij/zij bezwaar had tegen het " doorgeefluik" van de SMRA. Voor zover wij weten, kon dit door de gezinshoofden en/of partners/echtgenoten worden doorgegeven. Waarschijnlijk heeft in uw geval uw vader of moeder geen bezwaar ingediend, en bleven de gegevens in de ledenadministratie van de kerk staan.

Bij leden met een zogenaamde "SILA-stip" (Stichting Interkerkelijke Landelijke Administratie) worden er geen gegevens meer doorgegeven vanuit de Gemeentelijke Basis Administratie naar de desbetreffende landelijke ledenadministratie van de kerken, die zijn aangesloten.

Hopend, dat deze informatie verder antwoord op uw vraag geeft.

Ik vraag mij af waarom er tientallen mailtjes nodig waren om dit antwoord te ontvangen. Maar er zijn dus heel veel mensen die ingeschreven staan zonder dat ze het weten!

notje

notje

10-10-2010 om 18:29

Hier nog niet

Fijn dat je een antwoord hebt gekregen Marian!
Ik heb de plaatselijke ker gemaild en netjes een mailtje terug dat mijn vraag naar de ledenadministratie zou worden doorgestuurd,van hen moet ik nog een antwoord krijgen.
N.a.v.jou antwoord snap ik hoe jij terecht bent gekomen in het systeem,maar omdat mijn ouders en ik dus nooit aangesloten waren bij een kerk ben ik benieuwd hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen.
Ik laat het nog wel weten.
groet Notje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.