Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Leest iemand nog een leuk boek?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ruby

ruby

28-02-2010 om 19:11

Boek

Bennet begonnen met het boek 'haar naam was sarah'.

Margriet*

Margriet*

28-02-2010 om 21:27

Oh die is spannend

ben nu in de Overgave van Arthur Japin aan het lezen. Moest er even inkomen lees nu wel door maar heb itt Egberdien niet zoveel met het pioniersleven en de ontmoetingen met indianen. Redelijk gruwelijke ervaringen.

Maylise

Maylise

28-02-2010 om 22:38

Boeken

Ik heb de laatste weinig fictie gelezen maar aanraders van de laatste maanden:

Precious door Saphire (is nu ook een film van) – indringend verhaal over een Afro-Amerikaans meisje dat uit een wat minder fortuinlijk milieu komt en allerlei ellende meemaakt.

A Mercy- Toni Morrison – speelt in de slaven tijd in de VS

Cutting for Stone- Alexander Verghese – speelt in Afrika, in Ethiopië en Kenia, veel interessants over politiek en historie maar wel met een goed en integrerend verhaal.

De algenoemde Wolf Hall van Hilary Mantel – inderdaad een aanrader!

Verder heb ik nog een paar goede non-fictie werken gelezen

God- A biography door Jack Miles – Analyse van God als literair personage, heel interessant

Young Stalin- Simon Sebag Montefiore

Wat fantasy betreft zou ik Terry Goodkind nou net niet aanraden tenzij de lezer geïnteresseerd is in veel gratuite seks en geweld, tenenkrommend taalgebruik, oninteressante karakters en de meest vreemde plotwendingen (evil chickens and noble goats) bovenop een dosis zeer rechtse filosofie (objectivisme) en politiek die vooral geuit wordt door pagina's lange speeches van de hoofdpersoon. Maar met genoeg alcohol op kan het misschien wel interessant zijn.

Goede recente fantasy series vind ik voor R Scott Bakker (Prince of Nothing trilogie en het meer recente Judging Eye waarvan deel 1 nu is uitgekomen. Deel 1 heet trouwens Judging Eye en ik weet niet meer wat de overkoepelende naam is). Bakker is filosoof en dat merk je ook in zijn boeken. Zeer interessant. Verder A song of Ice and Fire van George M Martin. Een van de beste fantasy series ook maar wel een eindeloze oefening in geduld aangezien nog niet alle delen gepubliceerd zijn en de heer Martin de gewoonte heeft om jaren tussen zijn boeken in te laten. Of anders Robin Hobb. Zij schrijft wel achter elkaar door en heeft inmiddels al vier trilogieën gepubliceerd die ik in elk geval zeer interessant vond.

Maylise

Maylise: a song of fire and ice

Maylise, A Song of Ice and Fire van George Martin klinkt interessant. Ik heb al een tijd geen fantasy meer gelezen, maar heb het altijd wel een leuk genre gevonden. Hoe heet het eerste deel in die serie (in het Engels en het Nederlands)? Als ik er op google vind ik namelijk een hoop titels, maar echt duidelijk wordt het niet.

Vraag twee is of je de boeken in de Nederlandse vertaling hebt gelezen en of die goed genoeg is. Ik lees Engelstalige schrijvers het liefst in het Engels, maar in de plaatselijke bieb hebben ze namelijk alleen de Nederlandse vertaling.

Chris

Jippie

Jippie

01-03-2010 om 10:30

Chris

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Een_lied_van_IJs_en_Vuur
Nederlandse vertaling vind ik erg acceptabel.
Het is overigens geen zoete fantasy, het aantal doden overstijgt het gemiddelde horror boek.

Bieb

Ik ga deel 1 (Spel der Tronen, dank aan wikipedia) dan maar lenen in de bieb. Als het teveel horror is, heb ik ten minste geen dikke, dure, niet-uitgelezen pil in de boekenkast liggen.

Chris

Maylise

Maylise

01-03-2010 om 22:59

Chris

Je hebt alle informatie al gekregen zie ik!
Ik heb geen idee hoe de vertaling is want heb ze in het Engels gelezen.

Ik vind het echt ontzettend "leuke"boeken< Leuk tussen aanhalingstekens want er vallen inderdaad wel redelijk wat doden Maar echt goed geschreven, spannend, humoristisch en interessant. Ook hele interessante en fascinerende personages.

Maylise

reina

reina

02-03-2010 om 17:28

Berber

Die heb ik nog ongelezen liggen voor een volgende vakantie, ben benieuwd of ik het ook zo mooi vind!

Wally lamb

Ik heb vleugellam gekocht. Ben heel benieuwd!!!!

Ook

In de afgelopen week Haar naam was Sara en Het Parfum (voor de tweede keer) gelezen. Allebei vette aanraders!

De pater en het meisje

lees ik nu van Gerard Westerlo

Bastet

Bastet

07-03-2010 om 13:25

Als cobi nog meeleest......

Ik kon het vervolg op de zusjes Boleyn niet vinden in de bieb,wel Hannah's Gave van Philippa Gregory,wat weer speelt na het vervolg op de zusjes Boleyn.Hanna's Gave is ook een aanrader dus!!!Erg mooi boek.
Groetjes,bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

07-03-2010 om 20:30

Kevin

Tja, het einde kon je mijlenver zien aankomen en toch was het een schok. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. De hamvraag is natuurlijk: is Kevin kwaadaardig van nature of heeft hij een ernstige psychiatrische stoornis? Speelt er ook een fikse hechtingsstoornis vanwege het gebrek aan moederliefde? Vond het een lastig boek om door te komen, omdat ik me in geen van de hoofdpersonen kon inleven. In feite blijft iedereen behalve de moeder een vlak karakter zonder veel diepgang. Ook Kevin (opzettelijk natuurlijk, niemand kent hem, wellicht kent hij zichzelf ook niet). De allerlaatste bladzijden vond ik ongeloofwaardig; ze deden afbreuk aan het verhaal.
Al met al niet echt een aanrader, al is het wel weer zo'n boek waarover je het met anderen wilt hebben omdat het zoveel losse eindjes en openstaande vragen heeft.
Ben nu bezig in "Pandora" van Jilly Cooper - heerlijk.
Wat er hierna komt, weet ik nog niet. Het moet licht verteerbaar zijn, want ik ga een hectische periode op mijn werk tegemoet.
Groetjes
Massi

Niny

Niny

07-03-2010 om 22:25

Of bees and mist

In een opwelling gekocht, maar het valt niet tegen: "Of Bees and Mist" van Erick Setiawan. Romantiek/horror/sprookje, prachtig Engels.
Ben ook begonnen in Life of Pi, maar dat kan me (nog) niet zo boeien.
En als ik het even niet meer weet heb ik de volledige werken van Dorothy Sayers naast mijn bed liggen, die kan ik eindeloos herlezen.
Niny

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 07:30

Cobi

Dan ben ik heel benieuwd hoe ze ten tonele zal worden gevoerd in Tudors...)
Bastet

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 11:10

Dat is knap,cobi

Jeee,wat knap...wat een zelfbeheersing!Heb je de Troon gezien zaterdagavond,wat vond je ervan?
Bastet

Grinnik

Vleugellam?> Nee vleugelslag moet het zijn!

Massi nissa

Dat wordt dan natuurlijk Wicked! van Jilly Cooper. Gaat over schoolleraren, lekker romantisch en jankverhaal.

Overigens heb ik net Eat, Pray, Love gelezen, nadat ik niewsgierig werd van Margje's aanprijzen. Niet wat ik normaal gesproken lees maar toch erg leuk.

Ander mooi boek in de afgelopen weken was The Inheritance of Loss.

Mariel

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 14:26

Overigens cobi

Ik heb net even de beschrijvingen van de Tudor boeken gelezen,alleen Anna Boleyn wordt genoemd,haar zus komt er volgens mij nauwelijks in voor,wat me ook al opviel bij de serie zelf...
bastet

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 16:20

Cobi(ot)

Ik heb net het boek besteld in de bieb,dat als uitgangspunt is gebruikt voor de Troon.De dames die dat schreven,zijn hiervoor de archieven ingedoken,en ons aller Bea was not amused...
Ik lees al van kindsafaan kostuumdrama's en boeken over kostuumgeschiedenis,maar de heerlijk dwaze film MarieAntoinette van Sophia Coppola,waarop het hof danst op Siouxsie and the Banshees blijft toch mijn favoriet,naast Dangerous Liaisons..
Bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

08-03-2010 om 16:52

Mariel

Wicked! heb ik al, haha, ik zit zelf ook in het onderwijs. Geweldig boek, beetje vaag einde met dat bezoek van de koningin en dat gedoe rond Emlyn.
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

08-03-2010 om 18:35

Ardennen

Ach dat is waar,dat las ik laatst ook.Ik krijg nog een dagtaak aan het bijlezen over al die royals,tssss....
Bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2010 om 22:51

Nog veel leuker

Ik weet 'm niet. Pelle heeft een flatteus maar overtrokken beeld van mijn belezenheid. Kom op, wie leest er veel Zuid-Amerikanen?
Groetjes
Massi

Maylise: lied van vuur en ijs

Inmiddels geleend bij de boek, Spel der tronen, deel 1 van de reeks Lied van ijs en vuur en er inmiddels in ben begonnen.

Ik vind het erg leuk en boeiend (ben bij blz. 66). Bedankt voor de tip dus.

Chris

Tv-serie van game of thrones

Net voordat dit draadje uit de 7-dagenweergave verdwijnt, kan ik voor de fantasyliefhebbbers onder julie nog even meedelen dat Game of Thrones (Spel der Tronen) momenteel door HBO in Ierland wordt verfilmd als tv-serie.

Inmiddels ben ik op blz. 645 beland en heb dit eerste deel dus bijna uit. Echte dark fantasy, met veel bloed en dooien, maar toch ook spannend en interessant genoeg om mijn aandacht vast te houden.

Ben benieuwd naar de tv-serie volgend jaar.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.