Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

maan.

maan.

17-06-2015 om 16:19

leuk bordspel?

Levensweg is nog altijd populair. Carcassonne wordt wel leuk gevonden. Cluedo vaak ook. Monopoly is leuk maar duurt zo lang... Nu dus de vraag eigenlijk willen ze weer wat anders. Net zoiets als levensweg of misdchien niet. Ik heb zelf geen idee. Wel wat in winkels en op sites gekeken maar niks wijzer.

Iemand leuke suggesties?

maan.

maan.

17-06-2015 om 16:23

ohja

Ik wist wel een spel, vroeger bij een vriendin vaak Mad gespeeld was erg leuk- maar nergens meer te krijgen.
Verder liet dochter plaatje zien van Dagobertspel, ziet er leuk uit maar geen idee wat het is..

Evanlyn

Evanlyn

17-06-2015 om 16:27

een cooperatief spel?

Earth games http://www.earthgames.nl/ , erg populair hier.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-06-2015 om 16:37

hoe oud zijn de kinderen?

maar, zonder die voorinformatie mbt leeftijd: Kolonisten van Catan?
Of idd een cooperatief spel, erg leuk.
En, om je vraag nog wat te verruimen: waarom een bordspel? Boonanza, Monopolykaartspel, Skipbo zijn ook leuk.

Barvaux

Barvaux

17-06-2015 om 16:44

Momenteel

Hier is momenteel 'ticket to ride' populair (Europa hebben we en Nederland ligt klaar voor de vakantie) en verder Monopoly deal kaartspel en saboteur (kaartspel) en Touche als bordspel. Verder nog heel veel andere kaartspelletjes (waarom inderdaad een bordspel?).

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-06-2015 om 17:20

Eens even denken

Naast de al eerder genoemde spellen:

Verflixt/That's life
Get Nuts
Gubs, al is dat sec genomen meer een kaartspel, maar past toch wel bij wat je bedoelt denk ik

En dan kunnen:
Dominion
Love letter en
Machiavelli ook wel.

mijk

mijk

17-06-2015 om 17:34

hier ook wel eens een zelfgemaakt

Gemodeleerd op ganzenbord met allemaal opdrachten die de kinderen zelf moesten doen en quizvragen waarmee je extra gooibeurten kon verdienen. Gewoon op stuk karton getekend was heel leuk..

Marieke

Jessica O

Jessica O

17-06-2015 om 20:16

hier

Triviant en doolhof favoriet.

Astrid

Astrid

17-06-2015 om 23:01

Unicef

Unicef Wereldspel, erg leuk!

+ Brunette +

+ Brunette +

18-06-2015 om 00:18

Risk

Maar dan moet je wel minstens met zijn drieën zijn, met zijn tweeën is er niet veel aan.

Paddington

Paddington

18-06-2015 om 07:47

Hier wordt graag gespeeld:

- Flashpoint (een co-operatiefspel waarbij je mensen moet helpen uit een brandende woning)
- De verdwenen stad (een co-operatiefspel waarbij je na een crash met een helicopter een oude vliegmachine moet zoeken om op tijd uit de woestijn te ontsnappen)
- Dixit (een spel waarbij je omschrijvingen moet geven van kaarten, zodat sommige medespelers het raden en anderen niet)

Verder al de eerder genoemde:
- Dominion
- Ticket to Ride (verschillende varianten)

Barvaux

Barvaux

18-06-2015 om 07:53

coöperatief

De coöperatieve spellen zijn ook leuk maar niet altijd een goede oplossing als je hele verschillende kinderen hebt. Flashpoint hebben we heel snel weer (goed) verkocht, daar zagen we de lol niet van in. Vergeten stad en verboden eiland (in mooie blikken doos, kost weinig geld voor wat je krijgt) was wel een hit.

caton

caton

18-06-2015 om 10:54

en hier is de favoriet

30 seconds (onze kinderen zijn 11 en 13 en wij hebben gekozen voor de junior versie. Is nog steeds erg leuk).

Arawen

Arawen

18-06-2015 om 20:31

Oud-Hollands Keezen

Wat wij hier graag doen is Keezen (ja die variant met dubbel ee .. Dat is een combi van ganzebord en mens erger je niet. Je pionnen moeten naar huis worden gebracht. Alleen gaat dat niet met dobbelstenen maar met (spel)kaarten. Kaarten die uiteraard allemaal iets 'kunnen', waardoor je met je kaarten je medespelers kunt dwars zitten c.q. pesten.
Hier thuis met onze grote kinderen een hit.
Overigens regelmatig te koop bij Kruidvat.

Mijn favorieten

River, roads & rails: geen bordspel, maar een soort van domino. Ik weet niet of dit spel er ook in het Nederlands is, we zijn 'm op vakantie in Engeland tegengekomen en via een Engelse webshop besteld, zie voor meer info: http://www.whatdowedoallday.com/2012/12/rivers-roads-and-rails-game.html
Nog meer spellen die we op deze vakantie hebben ontdekt:
Snakes & Ladders, een soort van ganzeborden
Cat Attack: welke kat heeft voor het eerst alles bij elkaar, kattebrokjes, muis, vis, vogel en melk. Pas op, de muis kan ontsnappen, maar je kan wel inbreken bij de buren. Zie http://www.catattack.co.uk/ je moet er wel wat Engels voor kunnen lezen.
Voor wie van treinen houdt: Koplopers en dwarsliggers http://www.giuoco.nl/koploper.html

He wat jammer dat mijn kinderen nauwelijks meer te porren zijn voor gezelschapsspelen, hooguit nog 'ns in de kerstvakantie...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-06-2015 om 22:52

Oja Dixit

En 30 seconds, al vind ik persoonlijk die laatste maar een zenuwspel.

Dixit is echt leuk. En vaak ook ontzettend grappig.

Eigenlijk kun je stellen dat alle 999 spellen wel leuk zijn. Vind ik dan.

Hadewich

Hadewich

19-06-2015 om 08:07

Cribbage

Wij zijn helemaal gek op cribbage, een Engels pubspel. Met kaarten en een scorebord met pinnetjes. Wij hebben het gekregen van Engelse vrienden, in Nederland heb ik het nog niet gezien. Maar is vast via internet te bestellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.